coneixement, paradigme et idéologie

La connaissance .

Connaître, c’est affirmer une traduction des réalités du monde extérieur. C’est co-produire un objet. C’est le tissage de sens effectué entre un élément du monde extérieur et nos facultés à assujettir cetélément hors-nousà notre être, sujet pensant, producteur de sens.

Nosaltres som contrabandistes d'objectivitat en perpetua desfragmentació del nostre ésser a conquerir.    

L'objectivitat és un producte que s'afegeix a les dades que sorgeixen, ella, objectivitat científic. També es pot, partint de l'objecte, eludir el subjecte que participar i actuar en la creació de l'objecte esdevé, correlativament, abans de l'aparició de l'objecte, subjecte conscient.

Un diàleg es troba entre subjecte i objecte. La lògica recursiva està treballant aquí ; produïm coneixement i els objectes que hem produït participar en la nostra producció individual tant com els individus produir la societat que produeix individus.

Per tant, connaître, c’est rencontrer l’autre, c’est apparaître à l’autre et par l’autre en naissant avec luic’est ouvrir la porte vers l’extérieur, c’est s’exprimer. Connaître c’est donner une forme au paradoxe d’énonciation de la théorie objective qui se conjugue avec le caractère subjectif du sujet.

Le paradigme .

Le paradigme est une manière de lier des notions ou catégories fondamentales par inclusion, disjonction, conjonction, exclusion, pour aboutir à un type de relation logique. Le paradigme discerne certaines relations logiques plutôt que d’autres en toute subjectivité. En ce sens il ne peut relever de l’objectivité par le contrôle qu’il opère sur la parole mais crée néanmoins les conditions de la péroraison , ce singulier couplage du syllogisme et de la résonance aboutissant à une réalité de passage.

Le paradigme par ses contours péremptoires alimente la polémique dont il structure les enjeux et organise les modalités de confrontation. Par son entièreté exposée, il rassemble les avis et convoque leurs auteurs à la raison tout autant qu’à la résonance dans un double mouvement de joie conservatrice et de prise de risque dans l’invocation de l’imaginaire.

Le paradigme contrôle la logique du discours. Hi ha l'oportunitat de controlar tots dos què és lògic i semàntic en un discurs. Permet, en condicions de llibertat i responsabilitat que sotmeten l'home a les seves medi ambient, i pel seu acantonament propiciatori entre el que és i el que no és, entre allò aconseguit i allò no aconseguit, entre tancat i obert, accés a un altre nivell de realitat.

Paradigma cobreix un ampli ventall de coneixements, des del seu aspecte més simple fins a la de més complexitat. El paradigma de la complexitat necessita paradigma de simplicitat per poder establir el seu desenvolupament. Le paradigme de la simplicité est un paradigme qui met de l’odre dans l’univers en tentant de chasser la trop grande complication. La simplicité voit un élément et pas l’autre élément. Le principe de simplicité soit sépare ce qui est lié (disjonction), soit unifie ce qui est épars (réduction). Le paradigme de la complexité part, seva, en vrille sèche devant la sidération causée par l’inconnu, l’inconcevable ou le tout autre ; il engendre la complétude espérée sur le mode de l’incomplétude concédée.

L’idéologie .

L’idéologie est une notion neutre ; c’est un système d’idées qui peut prendre l’aspect d’une doctrine, d’une philosophie, d’une théorie. Il existe une multitude d’idéologies qui appartiennent à des groupes humains, à des cultures, à des associations qui dureront un certain temps. L’idéologie structure, rassemble, cadre et limite le groupe dans sa double acceptation sécuritaire et liberticide. Ces idées sont ce qu’elles sont ; elles obligent lechercheur de sensà l’acceptation de ce qui est, à la perspicacité, à l’humilité, à une visée transdisciplinaire faite d’incomplétude, de non séparabilité des éléments entre eux et d’ouverture à ce qui advient, à ce qui est et sera..

L’idéologie n’a que faire de la morale au sens universel du terme ; és transmoral i implica l'ésser conscient que estem intentant estar a disposició comportament fet de fluïdesa mental, cor i acceptació de tots forma de vida en el seu sorprenent, racional, irracional, aclaparador, tronador i meravellós a la nostra terra.

Aquests sistemes codificats què són les ideologies estan per sobre de la llei. Ens comprometen a ser-ho aquest món deixant una obertura al món exterior, a tot allò que no pertany encara no àrees de coneixement … però dins dels límits de ideologia actual.

L’idéologie ; el camí cap a l'autoafirmació, el camí de la submissió a més fort que un mateix, el camí de la foscor concedit per la nostra por a pensar realment, el camí de les fórmules seques enganxades als frontons dels temples, el camí cap al supervivència per als que no saben com viure.

L’idéologie, necessàriament subjecte a precaució tan bon punt s'agafa en l'aspecte del seu múltiples avatars – doctrines, religions, hàbits, costums -, i que l'enfronta una anàlisi complexa del seu establiment i evolució les seves fonts, passa a ser l'escenari on el subjecte i l'objecte xoquen, Entre l'home i la seva ombra, entre el bé i el mal, entre el tot i les parts, trobada aclaparadora a curt termini i creador de demà que canten o es desenganya, cites a llarg termini, espontani, ple d'energia i novetat, girs i voltes, de bellesa, de cor, d'innocència i superant-se en el seu camí.

195

deixa una resposta

La teva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Descobriu com es processen les dades dels vostres comentaris.