silenci interior, és el
abnegació. És viure sense ego.
El silenci és la millor i més poderosa iniciació. El
iniciacions per contacte, respecte, etc. són de naturalesa inferior.
La iniciació silenciosa aconsegueix un canvi en el cor.
El silenci parla sense parar. És un corrent continu que no ho és
interromput només per la parla. Les paraules parlades obstrueixen el llenguatge silenciós
que s'atura quan comences a parlar. El silenci és perpetu
eloqüència mentre que les paraules són resistències.
Pots escoltar xerrades sobre la veritat i marxar sense res.
retingut durant el contacte ambi “estar en silenci”, encara que no pronunciï a
única paraula, donarà lloc a una millor comprensió del tema. Ell és
preferible, a nivell dels resultats a assolir, per seure en silenci
difonent una calma interior i una força que predicant en veu alta.
El que som capaços de saber, fins i tot després d'anys
conversa, es pot detenir a l'instant en silenci, o contrari
silenci.
El silenci és un veritable ensenyament que només és adequat per a
investigadors avançats. Els investigadors menys avançats necessiten paraules
per explicarla veritat, que, tanmateix, els pot animar a continuar en el camí de
silenci. Feu-nos saber, però, que la veritat va molt més enllà de les paraules i no dóna
presa sense cap explicació.
El silenci és un discurs interminable. La parla vocal interfereix amb la parla
silenciós. En silenci hi ha un contacte íntim amb l'entorn.
J'accoquine le jeu de quine sans quiproquo avec néanmoins pas mal de graisse d'agneau .
Je requinque de prime abord la vaisselle familiale avec pas mal de mal car j'ai bien mal au cœur .
Pour me souvenir que le dimanche la sortie familiale nous conduisait au bois de Boulogne pour y cueillir sous la feuille sèche la fleur du printemps du temps où j'étais enfant et que je tenais la main de Lucette .
Il fallait passer le pont Mirabeau sous lequel coulait déjà la Seine faut-il qu'il m'en souvienne c'était bien rigolo de faire des ronds dans l'eau .
Au jardin des Bergères y'avait du lilas chez tante Marie et oncle Jean on s'asseyait sous la tonnelle les parents belotaient de vive voix il faisait bon y'avait Kabou le fils de la famille et son accent de Kabylie y'avait ce chien noir qui s'appelait Black boule de poils à la truffe sombre pleine d'un suin odorant y'avait un saladier rempli de fraises à la crème à quatre heures que c'était bon quand la radio donnait le résultat des courses préliminaires au cri de guerre " Merde ! J'en ai deux mais pas trois . "
De la poésie physique celle qui craque les articulations et noue le ventre celle qui bégaie dès le coup de balai passé De la poésie fraîche sur le devant de la fenêtre à la retombée des géraniums accablés par la gelée printanière Assassinat lent de la poésie replète celle des oxymorons des passages suspects en la beauté surfaite des bulles de plaisir dites et redites à merci Accablement de cette vie à nulle autre pareille hors le souvenir de mes amis partis en la froidure de la Terre promise Il est des fenêtres ouvertes en catimini pour laisser siffler la buée pressurée de la cocotte minute des convenances Fermons la et vivons cachés mon cachou d'amour.
Vous n’avez pas à
gagner ou à perdre. Vous avez humblement à être immuable et éternel .
Si de bonnes
ou de mauvaises pensées vous assaillent et que par activisme de la vie,
vous tentez d’accumuler plus de bonnes pensées que de mauvaises pensées, afin
que la lumière puisse vaincre les forces du mal ; nul doute que votre expérience
de la vie s’en trouvera accrue. Mais de ce combat, vous ne recueillerez que des
cimetières, avec plein de bonnes et mauvaises personnes ensevelies qui ne
feront qu’enrichir votre histoire de l’humanité. On vous rendra les honneurs
car vous aurez, par devoir de mémoire, assumé la continuité du passé .
Mais vous, où
serez-vous lorsque le vent de l’Histoire aura effacé votre Être ?
Vous avez à dire : “stop”à ce qui se déroule à
votre insu, à l’emballement instinctuel de votre mental, à cette propension que
vous avez d’obstruer les canaux d’énergie de votre vitalité profonde .
Alors vous
découvrirez le doux relâchement du silence entre les pensées, car il y a une
présence entre les pensées, et cette présence nous pouvons la reconnaître car
elle est qui nous sommes .
On nous a appris à
croire “je pense donc je suis” alors que la vérité est“je suis et, per
conseqüent, je pense”. On nous a appris à suivre la transe des pensées
conditionnées fondées sur un passé chargé d’envies et d’aversion .
Peut-on penser la
présence ?
Non !
Et cette réponse
provoque un relâchement, un soulagement, une libération hors du monde
envahissant et illusoire de la pensée .
Plongés que nous
sommes dans le bain existentiel de la vie quotidienne subie, cette quête
apparemment insatiable à réinventer continuellemnt le “moi” n’est
qu’une pensée à laquelle nous réajoutons une autre pensée reformulée, et puis
encore une autre, Etcètera. Jusqu’à ce qu’un “stop” fasse
s’écrouler le château de cartes des automatismes régurgiteurs de données
autoréfléchies instillées par notre pensée mémoire-perroquet plus apte à
enfouir sa tête dans le connu qu’à nous faire contacter ce qui ne peut être
pensé, au tout autre, et pourtant si proche de nous, à notre mental confronté
au silence .
Ne faîtes rien,
accueillez simplement la pensée ou l’émotion qui surgit. Permettez à la détente
naturelle, à la vérité naturelle de celui ou celle que vous êtes, de prendre le
pas sur la pensée .
Peu importe qui
vous vous imaginez être, la vérité de celui ou celle que vous êtes est plus
profonde que le rôle que socialement vous assumez .
Devenez
l’existence elle-même, devenez cette conscience, cette scène sur laquelle les
acteurs agissent, cet écran sur lequel le film de votre vie est projeté,
devenez cette force qui vous anime bien au-delà des rôles que vous endosser .
Ici, il ne s’agit
pas de ce que vous pourrez devenir un jour mais juste maintenant de ce que vous
êtes et avez toujours été. Et ceci passe par la soumission du mental au silence .
Soyez vous-même le
véritable enseignant vivant en chacun de vous, et qui se révèle dans chaque
chose entreprise, que celle-ci soit aussi bien à l’extérieur de vous, immergé
que vous êtes dans le bain social qu’à l’intérieur de vous par cette faculté
que vous avez de pouvoir dire “stop” à votre mental galopant .
el
real en si mateix és inassolible pel científic. Per Bernard d'Espagnat ell
és de fet “navegar”.
L'objectiu de la
la física clàssica és aixecar el vel de les aparences per descobrir i
descriu què hi ha sota aquest vel, el real en si mateix. Diuen que ho és
descriptiu. Serveix com a base per a la majoria de tecnologies. Ella ho està intentant
descriure la realitat tal com és. Per tant, hi ha cossos materials,
camps elèctrics i electromagnètics als quals s'associen els símbols
matemàtiques que es diu que obeeixen determinades lleis. Ho diuen els filòsofs
encaixa en el marc del realisme ontològic. És una teoria que pretén
coneixement del que és .
Quan els mecànics
va aparèixer el quàntic, la noció de les coses existents en si mateixes, a l'espai,
per separat l'un de l'altre, tendia a esvair-se a favor d'un determinat
globalitat que no es manifesta a la mirada sinó que s'amaga en les equacions.
Per a això no serveix de res fer una descripció, és naturalment necessari afirmar
axiomes constitutius, que en conjunt es presenten com a regles de
predicció del que s'observarà. La mecànica quàntica és predictiva
informació. Els seus axiomes són del tipus : i “activat” va fer això,
“activat” mira això ; en què el “activat”, l'observador
humà en general, és part integrant de la declaració .
Per Bernard
d'Espanya, la riquesa del contingut de la ciència no resideix en el
descripcions fluctuants que aquesta proposa de la realitat però ben en la seva
capacitat de proporcionar-nos una síntesi racional, tan il·luminador per
la ment, fenòmens observats ; que significa en particular una síntesi
la nostra capacitat de predir-los .
El real és bo
el, però segueix velat. És evident que hi ha alguna cosa que ens resisteix.
No tenim coneixement de la cosa en si mateixa, però almenys tenim
connexions amb ella. Ho aprenem com des de dins, en el
vivent .
Aquesta visió de
realitat velada té la conseqüència que si realment és la nostra ment que, perquè
de la seva pròpia estructura, retalla objectes en el fons de les coses, ell
es fa impossible representar la ment com una emanació de tal i tal
d'aquests objectes. Podem dir llavors que l'esperit emana del fons de les coses. Ni el
els objectes ni les sensacions són coses en si mateixes i la idea de la coemergència de
entre ells sembla tenir alguna cosa bé .
Això real, aquest fons
les coses no són una cosa. Està més enllà de l'espai i també fora de dubte
temps. Ell és l'Esser .
No n'hi hauria
d'una banda la ciència qualificada per arribar al fons de les coses i de l'altra
a part de l'art, la música, poesia, Espiritualitat … limitada a soles
aprovació. Amants de l'art, de la música o la poesia tenen el mateix sentiment
més fort que, més enllà del simple plaer, les emocions experimentades en aquestes ocasions
obre-los a “Alguna cosa” essencial, en un domini
misteriós que només se'ns permet entreveure .
Pel que fa
la recerca de sentit, necessitem, a tota força, una explicació que hem de fer
buscar en allò que és més alt que nosaltres mateixos i que som nosaltres, per
conseqüent, misteriós. És el real, ser, el diví .
Davant el
realitat i els límits del mètode científic empíric, l'individu ha de
afrontar una elecció, on enfonsar-se en la desesperació i la resignació, On
bé fes un pas cap a la transcendència que Jaspers anomena’
“Englobador” .
L'esperit humà
conservar una mena de vaga memòria d'aquest Ser anterior, d'aquesta
Englobador relacionat amb la realitat velada. Aleshores hi hauria trucades enigmàtiques de
ser, tipus d'imatges que evoquen coses sentides, tots dos incerts
i no del tot conceptualitzable, la majoria “possible”, en aquest sentit
això, en la concepció de la realitat velada, no estan exclosos per la
dades que tenim, mentre que a la física clàssica, semblaven ser-ho.
Els nostres esforços per
el coneixement ens dóna llums sobre el real en si mateix, en física, en
poesia, en el misticisme .
La gravetat de
no consistiria l'home a estar orientat, en esperit, cap a l'ésser, cap a
l'últim, I això, sense la certesa d'arribar-hi ? Aquest definitiu. El misteri .
Question : comment puis-je
concevoir une autre personne comme un autre réel sans faire d’elle un objet de
mes besoins? Comment puis-je intégrer une considération radicale de l’autre
avec l’aspiration humaine profonde à l’expérience d’être-avec ?
Réponse: par une notion qui intègre les deux, “Eros”et son corollaire, la
relation érotique.
Chercher à être
relié au monde, être attiré par lui et poussé par lui, être curieux, chercher à
accéder à des gens, à des pensées, à des créations, sont des exemples de la
relation érotique au monde, une relation d’attention, de présence et de
conscience.
Eros n’a pas
l’intention de posséder, ni d’assimiler l’autre. Il vise une sorte “d’être
avec” cet autre par laquelle les différences individuelles se transforment
en parties mutuellement complémentaires qui ensemble forme un tout qui est plus
et autre chose que la somme de ses parties. Le tout, en retour, transforme les
personnes impliquées.
A propos de l’âme
engagée dans sa vie essentielle, il s’agit del’âme érotiqueet non del’âme désirante.
Ledésircherche à consommer le
monde, à transformer ce qui est autre en ce qui est mien.
Eros aime le monde
et révère sa beauté. Il veut fusionner ou rejoindre la beauté de ses objets. Il
ne les consomme pas.
Comme le désir,
Eros commence parle manque, mais ce qu’il cherche n’est pas telle ou telle satisfaction. Il
cherche àcompléter l’âmeelle-même.
Personne ne peut réussir seul à compléter son âme. Cela nécessite la volonté de transcender son ego et de s’immerger dans la situation que l’on partage avec l’autre personne et plus largement avec le monde.
Question : comment puis-je concevoir une autre personne comme un
autre réel sans faire d’elle un objet de mes besoins? Comment puis-je intégrer
une considération radicale de l’autre avec l’aspiration humaine profonde à
l’expérience d’être-avec ?
Réponse: par une
notion qui intègre les deux, “Eros”et son corollaire, la
relation érotique.
Chercher à être relié au monde, être attiré par
lui et poussé par lui, être curieux, chercher à accéder à des gens, à des
pensées, à des créations, sont des exemples de la relation érotique au monde,
une relation d’attention, de présence et de conscience.
Eros n’a pas l’intention de posséder, ni
d’assimiler l’autre. Il vise une sorte “d’être avec” cet autre par
laquelle les différences individuelles se transforment en parties mutuellement
complémentaires qui ensemble forme un tout qui est plus et autre chose que la
somme de ses parties. Le tout, en retour, transforme les personnes impliquées.
A propos de l’âme engagée dans sa vie essentielle,
il s’agit del’âme érotiqueet non del’âme désirante.
Ledésircherche à consommer le
monde, à transformer ce qui est autre en ce qui est mien.
Eros aime le monde et révère sa beauté. Il veut
fusionner ou rejoindre la beauté de ses objets. Il ne les consomme pas.
Comme le désir, Eros commence parle manque, mais ce qu’il cherche n’est
pas telle ou telle satisfaction. Il cherche àcompléter l’âmeelle-même.
Personne ne peut réussir seul
à compléter son âme. Cela nécessite la volonté de transcender son ego et de
s’immerger dans la situation que l’on partage avec l’autre personne et plus
largement avec le monde.
Ce parfum de rosecette gentillesse du regardcette bienveillance de la main tenduesont l'amourde cette porte ouverteoù être en retrait sur le trop de soioù être de trop sur l'aller vers et voirfaire le bilandans le silencealler en profondeur et en paixvers son épanouissement hors les peurshors la peur du manquehors la peur de la douleurhors la peur d'être agressélâcher les protectionsfaire le tour de notre être sourd et muetfaire l'expérience de la mise à nuen tolérancedans la légèreté du mental assagivers davantage de compassiondans la dessaisie de l'egone pas se perdredevant ces rencontres où la semence d'amourn'est que miroir et labyrinthepour revenir en maîtrise de soifaire le voyageseulamb petits passossur le chemin d'ombre et de lumièreen donnant le change sans donner de leçonen se sachant frère et sœurpour joyeux et légerrepartirà soulever l'éternelle nouveautéde la transmission de la traditioncette tracecette audacecet au-delà des motsce sourire sur l'avenircette obligation de confiance .089
En pays cévenolde brumes et de forêts mêléesroutes toutes en viragemurettes de pierres sèchestraces d'un soleilencalminé sous la frondaisond'automne en sa lumièrefaite de clins d’œilet fardée de brusques échancrurespar le sourire grave des nuagesd'hiver aux glisses traîtressesde neige ensevelissant le fosséd'un printemps aux décoctions de verts naissantsd'été et sa brûluresaccageant d'un geste de la fauxle maquis pétillant de sécheressesous le ferme assautd'un vent rebelleque l'amour chafouinchâtaignes sous la mainet brusque retraitd'un regard soutenuaccompagne d'un trait de plumenotre montée vers le grandir de l'Êtrepour ensembleenchanter d'un pâle râleles moutons et les chèvresmuseaux tendusvers l'orage approchantfaisant de l'arc-en-cielle grand mystèredes choses dissoutesau-delà des serres et des cornichespar l'appel guttural du bergerverbeà ne pas distrairede la contemplationsur cette voie obligéepleine de lumignons improvisésoù cheminer le cœur en paixvers notre naissanceà tous semblable .088
Són recomanacions a seguir per viure més harmoniosament, estar en sintonia amb les profunditats d'un mateix i fer que les proves experimentin oportunitats per créixer en la consciència en un món cada cop més complex
Formen un codi de conducta capaç de
transformar ràpidament la nostra vida en una experiència de llibertat, de felicitat i
d'amor .
Provenen dels antics tolteques els quals
els savis van ensenyar als homes i les dones el que significava viure
amb claredat i de manera exemplar com guerrers pacífics .
El primer
L'acord tolteca és : “que la teva paraula sigui impecable”
La parla ens permet expressar el nostre poder
Creador. És a través d'ella que manifestem les coses. La paraula no ho és
simplement un símbol sonor o escrit. És una força. Representa el nostre
capacitat de comunicar-se, pensant, i per tant crear els esdeveniments de la nostra vida.
El discurs és tan poderós que una sola paraula pot canviar una vida o destruir-la .
Cada ésser humà és un mag. Pel nostre
paraula podem fer un encanteri a algú, o alliberar-lo .
El terme “impecable” significa, d'acord amb
la seva etimologia, “sense pecat”. Un pecat és una cosa que nosaltres
comprometem-nos contra nosaltres mateixos. El concepte de pecat es transforma aquí, no ho és
ja no és una qüestió de moral o religió, és una qüestió de sentit comú. EL
el pecat comença amb l'auto-rebuig .
Digueu una paraula de judici en contra
algú pot tenir un poder de màgia negra anomenat calamitat, o el
difonent rumors. La murmuració s'ha convertit en la forma principal de
comunicació de la societat humana. Ho diu una antiga expressió popular
“la misèria estima la companyia”, i les persones que el practiquen i
patir no volen estar sols. La propagació dels rumors és
l'equivalent a un virus informàtic .
Podem valorar el grau d'impecabilitat de
la nostra paraula al vern de l'amor que tenim per nosaltres mateixos .
El segon
L'acord tolteca és això : “passi el que passi, no en facis gran cosa
personals”
Feu que sigui personal el que diu la gent
Nosaltres, és acceptar un comentari que pot ser despectiu. Del
llavors el verí se'ns filtrarà i quedarem atrapats. I si ens fem nosaltres mateixos
trampa, és que ens prenem seriosament i fem de tot un negoci
personals. És perquè ens donem importància els uns als altres, que és a
gran manifestació d'egoisme ja que aleshores partim del principi que tot
el que ens passa ens preocupa. No som responsables de què
altres ho fan .
Si algú dona la seva opinió, no ho fem
un cas, perquè aquesta persona en veritat s'enfronta amb la seva
sentiments i creences, no trobar res millor que abocar la seva
propi negoci personal. Ens convertim en presa fàcil de tot això
depredadors, tots aquells que practiquen la màgia negra a través de la seva paraula. Ells
desenvolupar el que en psicoanàlisi s'anomena projecció. Discernir això
És necessari un mecanisme psíquic que només ens pot perjudicar .
Si algú no ens tracta amb amor i
respecte, prenem-ho com un regal que ens deixi algun dia .
Confiem en la nostra capacitat per dur a terme el
bones opcions. No som responsables de les accions dels altres ; només de
nosaltres mateixos .
EL
el tercer acord tolteca és : “no facis suposicions”
Ens imaginem moltes coses i fem
suposicions sobre tot. El que és greu és que creiem
llavors que són la veritat. La tristesa i el drama que tenim
a la nostra vida provenen d'aquest hàbit de fer
suposicions, atribuir intencions als altres i prendre coses
personalment .
Sempre és millor fer preguntes que no pas
fer suposicions, perquè aquests ens programen per patir .
Suposem que tothom veu la vida com
la veiem. En cada relació ens podem permetre assumir-ho
altres que ens coneixen, saber què pensem sense haver de formular-ho
Les nostres necessitats, i faran el correcte . I si no ho fan nosaltres
estem ferits !
Si els altres es transformen, no és perquè
que tenim el poder ; és més perquè volen evolucionar .
No hem de justificar l'amor ; l'amor és
present o no. El veritable amor és acceptar les persones tal com són.
que són sense intentar canviar-los. En comunicar-se amb claredat, nostre
les relacions canviaran, tant amb la nostra parella com amb tothom
.
Tots tenim hàbits que ni tan sols coneixem
conscient. Per tant, fer-los prendre consciència és el primer pas a fer. .
EL
El quart acord tolteca és : “sempre feu el possible”
Tot és viu, tot està canviant constantment, per
Per tant, de vegades el nostre millor serà a un alt nivell i altres vegades a un
nivell més baix .
Si només fem el possible, Nosaltres
viurem intensament la nostra existència. Serem productius i amables
nosaltres mateixos perquè donarem a la nostra família, a la nostra comunitat, Et veig després
cosa .
Estar en acció és viure plenament.
La inacció és una manera de negar la vida. La inacció, es queda assegut
davant la televisió cada dia durant anys, perquè tenim por
per estar vius i córrer el risc d'expressar el que som .
Tot el que sabem i fem habitualment,
ho vam aprendre a través de la repetició. Som mestres en l'art de
caminar, Conduir, parlar, per cantar o escriure perquè nosaltres
s'exerceixen .
En la nostra recerca de la llibertat personal i
d'amor propi, hem d'aixecar-nos i actuar. Així és com assumirem
la nostra humanitat. Honorem l'home o la dona que som. Respectem la nostra
el cos gaudint-ne, l'imant, alimentant-lo, el rentat, el cuidador.
Fem activitats que siguin bones per al nostre cos. És a través d'això
manera que tocarem més gran que nosaltres mateixos i comuniquem amb el misteri .
Que cadascuna de les nostres accions esdevingui un ritual per a
adorem allò que ens va més enllà i ens porta .
El compliment dels quatre acords tolteques
et permetrà convertir-te en un guerrer capaç de transcendir el sofriment i no
mai tornar. El mateix passa amb la felicitat. L'únic motiu per
que estem contents és perquè hem triat. EL
felicitat, igual que el patiment, és una elecció .