Només un pas cap a la saviesa

   Sagesse. Le motsagessevient du latinsapere”, d’où provient également le motsaveur”. La saviesa és l'art d'apreciar el sabor. Ella mostra una actitud molt concreta, molt real, i bastant lluny organització conceptual elaborada. Es tracta de trobar un art de viure això deixar-te tastar el sabor de la vida .

Com es relaciona aquest concepte de saviesa amb això, més occidental, defilosofia ; perquè filosofia vol dir “amor a la saviesa”. En l'antiguitat, els filòsofs eren homes que s'esperava que ho fessin viuen de la seva filosofia que van ensenyar. Filosofar implicava a una forma de vida que harmonitzi pensament i vida .

I després durant els darrers segles, en Oest, la filosofia s'ha convertit en l'art de construir sistemes de pensat, de les étayer, de les défendre et, dans desdisputationes”, des discussions, de prouver leur suprématie sur les autres. Dans la Chine classique, un des foyers de la sagesse du monde, celle-ci était conçue différemment ; ainsi l’on disait quele sage est sans idée, sans position, sans nécessité” .

Je pense qu’un sage est un être humain sans qualité particulière, sans idée déterminée à l’avance, sans position à défendre, parce qu’il veut rester ouvert sur la réalité, afin d’être frais et dispos à ce qui s’advient. C’est par cette posture que le sage peut le mieux refléter celui qui se confie à lui. La sagesse est donc à l’opposé de la crispation. Està a prop de la serenitat .

El savi “creu” no ; ell té el “ell era” .

La “creença” vient du latin “creure” i en aquesta família de paraules trobem especialment en francès “credulitat”, és a dir una manera de donar la seva adhesió a afirmacions que hom és incapaç de justificar racionalment. Creure és adherir-se a certes afirmacions .

La “ell era” vient du latin “fides” i a la família de paraules derivades d'aquesta arrel n'hi ha llatí “confiar”, qui va donar “confiar ” en francès. A l'home de fe no és principalment un home que creu això o allò, però un home habitada des de dins per la confiança. Tingues fe, és confiar en qualsevol realitat última. Nous pouvons être habité par la confiance et la foi sans véritablement savoir quel est le fond du fond du réel .

Ne considérons pas la “creença” comme une crédulité, mais comme étant d’un autre ordre niveau de conscience que lafoi .

Et sur ce chemin, nous sommes toujours en train de faire le premier pas. Quand nous faisons un pas, nous nous exposons à un déséquilibre. Nous acceptons un moment de perdre l’équilibre de l’immobilité jusqu’à retrouver un nouveau point d’équilibre, en remettant le pied par terre. Alors qu’il n’y a rien de plus rassurant que de rester immobile, avancer un pied devant l’autre, c’est prendre le risque de trébucher. És acceptar el conegut per anar al desconegut, I això, sense saber per endavant si això reserva l'alegria i la prova. Al que s'aixeca i camina, obrirà davant seu a ampli espai, perquè segons el rumb que marqui – ja sigui veritat, realitat o saviesa –  le “autèntic caminant” només pot anar de de principi a principi amb inicis que no tenen final.

Le “autèntic caminant” és un home d'això món. No pot desviar-se del compromís que en el tombant de la seva vida el convocarà per entrar en una història, per subscriure el que s'ha fet o encara no fet abans que ell i que intueix que s'ha de fer. El necessitarà prendre-hi part. S'haurà d'encarnar per ajudar a transformar el món.

Le “autèntic caminant” també sembla fora del món. Ell està en ell mateix, per ell mateix, objecte de la seva realització per una via interna. Està en contacte directe amb allò que està més enllà d'ell i avança inexorablement cap a allò innominable i sense nom. Ell dóna i rep com del temps que passa i de les trobades que fa sense prestar especialment prestar atenció a les conseqüències de les seves accions. Ell és“presència” al que és. Ell està dins confiar .

Le “autèntic caminant” a la recerca de la seva èxit ha de superar la contradicció entre“el compromís” et“interioritat” per estar a portes del temple on “sagesse” et “coneixement” estan a la tant diferenciats com reunits. A ce point de son parcours, par un renversement de perspective animé par la foi, il peut dépasser le niveau de réalité au-delà duquel notre logique ne fonctionne plus. En efecte, ce qui dans notre monde habituel semble inapproprié, peut apparaître au contraire en consonance, quand on change de registre, comme un nouveau niveau de réalité .

Il n’y a pas d’opposition entre la recherche de l’intériorité et l’engagement dans la vie du monde. L’un est presque la condition pour que l’autre ait une véritable efficacité. Celui qui resterait presque toujours enfermé sur lui-même dans une espèce de quête sans fond finirait par se dessécher sur pied car il manquera de l’alimentation de la relation avec tous les êtres qui l’entourent. Et celui qui s’engagerait dans la transformation du monde sans prendre le temps d’un retour vers son intériorité profonde, celui-là au bout d’un moment pourra s’éparpiller, s’émietter, se disperser, se chosifier .

136

D'una relació a una altra

S'accepta que només a través de l'experiència personal podem accedir a una mica més de coneixement .

Posa a jar tot el substitut dels ensenyaments només porta a sotmetre's a la prova de aporta la puresa de la recerca en els seus preliminars ; les coses s'escalfen, es crema fins i tot, però aquest buscador d'aigües fosques mai arribarà a la maduresa .

No donaràs fe de la teva pertinença a res, una alegria il·lusòria que pot lliscar-se entre les teves paraules i l'objecte de la teva recerca .

Sigues realment tu. A l'encreuament del gual, hi haurà la prova. Així que no us expliqui una història. I fins i tot, no diguis res. Estigues en silenci. Vegeu, i seràs vist .

Si el viatger passa amb els set camells carregats de catifes, de sedes, pells, perfums i pedres precioses, i vol comprar-te les teves sabates velles i esmicolades, és que aquestes sabates no sempre han estat teves i que algú més les portarà .

Aleshores et quedes el camí, i ser el seu obligat .

Ja no sigueu la víctima de la vostra creença en estar a la “bon” Camí. Les coses grans que veiem es veuran a través dels éssers estimats que us envolten. La teva dona, el teu home, els teus fills, els teus amics, els teus veïns, et demanarà que deixis de ser la víctima dels altres i que emprenguis el camí de no esperar res .

135

La senzillesa

  Autant parler de moi .

Autant parler des pierres, des fleurs et puis des arbres .

Je leur ai parlé .

Je fais parti de cette confrérie des jardiniers de la création .

Je sais qu’il faut progresser les mains nues, oeuvrer dans l’instant, dans l’obéissance à ce qui est, être à l’écoute, et non pas s’affubler d’outils performants .

Et puis j’ai découvert que la nature parlait, et en l’écoutant, j’ai découvert le silence intérieur de la communion, de cette union de soi avec l’autre, que l’autre soit un minéral, un végétal, un être animal ou humain, ou bien une entité naturelle ou cosmique plus grande que soi .

Certes la nature ne parle pas français ou japonais, ni un langage symbolique, mais elle s’exprime parrésonance”. L’on se met en position d’attente sans attente, de pregar, de contemplació i el cirerer t'explica una història, i la cendra, una altra història, i faig una altra història .

amb els cristians, a Pasqua, toquem el misteri de la mort : si no hi ha mort, no hi ha resurrecció. Si porto la meva néta veu l'ametlla podrida, No li dic : “Mira l'ametlla podrida”, la majoria : “Mirat neix l'ametller”. Per l'ametlla, sens dubte és a temps terrible, però aquesta ametlla dóna vida. Es deixa anar, l'abandona, confiar .

Els arbres ens fan créixer .

Un dia caminant, Vaig passar per davant d'un pomer, avec à son pied un petit pommier pas plus haut que trois pommes en train de pousser. Je levais les yeux et vis une pomme pourrie accrochée au pommier. Je compris alors qu’il existait deux morts. Cette pomme aimait tellement sa maman qu’elle n’a pas voulu couper le cordon ombilical et est resté accroché à la branche où elle a pourri sans donner la vie. Une autre pomme, ella, est tombée. Elle a pris le risque d’aller voir ailleurs et coupant le cordon ombilical est tombé à terre ; elle est morte, mais de cette mort est né un pommier .

La nature nous apprend qu’il y a des sauts, des morts, des émondages, des ruptures dans le rythme, une obéissance nécessaire à faire avec confiance afin de retrouver l’acte premier, l’acte créateur .

133

de la felicitat mercantilitzada a la sobrietat feliç

Avui, EL el desig de felicitat i la seva mercantilització a través de la publicitat és produït per neoliberalisme econòmic, motor de la globalització actual, qui té va fer una indústria de masses amb l'objectiu de fer feliç a la gent malgrat ells. Això va en contra d'asocietat del benestar dels quals el primer condició seria establir una convivència organitzada sobre els drets de cadascú viure, i no només per sobreviure, per tal de respectar l'alteritat i la seva condició, democràcia .

    Llom, que hi ha una contradicció entre la democràcia, amor i felicitat que són tres condicions fonamentals per avançar cap construcció d'una societat capaç de promoure un desenvolupament ordenat de ser i no una raça ecològicament destructiva en tenir .

    Tot i així, no hem de considerar la felicitat com a capital per conquerir i preservar. La felicitat és una qualitat de presència, a qualitat de la intensitat, l'art de la vida “Tot a temps” .

    El gran repte és sortir al capdavant de la parella excitació/depressió que caracteritza el sistema dominant de les nostres societats els anomenats avenços, mercats financers, espectacle polític, Esport espectacle i mitjans omnipresents. Perquè aquesta manera d'accedir a la intensitat es paga en efectiu per una fase depressiva basada en el desequilibri i excés. Quina fase depressiva dóna lloc a la necessitat d'una nova emoció, Etcètera .

    Aquest cercle viciós es pot trencar ; un altre estil de vida és possible, tant a nivell personal com col·lectiu. Ell és la relació intensitat/serenitat. Això és el que sentim quan a una alegria profunda irradia a través nostre i ens connecta amb els altres sense aïllar-nos. Aquesta alegria, que pot néixer de l'amor, bellesa, la pau interior, és a dir d'una relació harmònica amb la natura, als altres i a un mateix, llavors és tot tant intens com serè. Una serenor que permet incloure-la en el durada, a diferència de l'emoció. Aquest enfocament no ho exclou de cap manera forma particular d'intensitat que és la gran celebració, el carnaval, l'esdeveniment culturals o fins i tot esportius importants, o l'època excepcional de la vida personals o col·lectius .

    Però ens convida a viure aquest temps d'una altra manera segons el model d'excitació, d'aquesta manera es pot evitar el costat “boca De fusta” o la lògica del plaer pervers, on hi ha l'emoció de fet obtingut per dominació sobre els altres .

    La“feliç sobrietat” no és austeritat ni ascetisme. És aquesta oportunitat per experimentar intensament aquest viatge conscient de vida a l'univers que ens ofereix l'aventura humana. També es, a la pla polític, el dret atorgat a tot ésser humà a plantar cara viure de veritat .

132

La qüestió de la vida . 2

És una pregunta imprescindible perquè tothom en sigui conscient, i en particular conscient de la seva finitud. Quin és el sentit d'aquesta humanitat, d'aquest univers que ho va fer passar final d'un procés prodigiós de catorze mil milions d'anys ? Això seria agnòstic, ateu o creient, és la qüestió que un dia o altre no ho fem no demoreu en preguntar .

La història de civilitzacions és en primer lloc la història dels intents de respondre que ells portar a aquesta última pregunta. Més, perquè és un tema essencial, fins i tot vital, els homes han instrumentalitzat la qüestió fonamental del significat donar vida dissenyant sistemes explicatius més o menys tancats que han tingut conseqüències de vegades pacificadores però paradoxalment de vegades encara més assassina que les de la llibertat, d'igualtat i fraternitat .

Perquè la qüestió de “sens”, en comptes de ser un espai privilegiat de preguntes i creixement en coneixement i saviesa per a la humanitat, sovint es va convertir en el vector de respostes dogmàtiques. En lloc de ser respectuós amb la recerca dels altres, grups de pressió humana habitats per la voluntat de poder, cobdícia, la por al buit i la recerca del poder pretenen dominar-lo o exclou-lo, que després desencadena la guerra de “sens”. I si gira al voltant de religions transcendents o secular. Les mateixes lògiques assassines estan treballant per als condemnats Els judicis de Moscou en nom de la història, per a les víctimes dels genocidis provocats pels règims polítics totalitaris, pels condemnats de la Inquisició catòlica (Torquemada) i protestant (Calví), del fonamentalisme jueu o xaria islàmica .

En tots aquests casos, el que ha estat i segueix sent avui massa sovint a la feina és el menyspreu de alteritat, també la primera llei de l'alteritat en el camp de “sens” per donar vida, en la seva vida i en la dels altres, És l'únic dellibertat de consciència, concepte molt fràgil però a més de la vigilància i la tossuderia que implica també es presta autoestima, de respecte als altres, buscar l'autenticitat, d'amor net ben sentit, de la senzillesa, d'humilitat, plenitud i saber viure .

És el moment de vine, ple de fúria i llum, on es deslligaran les garbes del futur en els camps de l'esperança. Que doncs els homes i dones del bé s'aixecarà per allargar la llarga caminada per ser, sobresortint el Misteri, els continuadors de l'obra viva del gran transbordament, genial obra de la vida, breu a la nostra escala personal, però tant de temps en vista de la desplegament del futur, i tan operatiu per les traces que ens devem registrar-se al gran llibre de memòries que consultaran els nostres descendents .

que la ment, cor i raó ens ajuden en aquesta qüestió de “sens” perquè hi ha més que nosaltres en aquest univers en expansió. Podem semblar tan bo com una joguina magra de palla dels elements, minúscula cel·la holograma d'aquest vast món del qual formem part, en responsabilitat i en presència al que és .

131

Tu germà meu

  Cela se passait au cours du périple des initiations. Un jour, alors que le temps était à l’orage, nous perçûmes au travers de la course des nuages ce signe propitiatoire, cette enclume sortie du fond des cieux .

Lorsque le sourd ébranlement parcourut la montagne, nous fûmes alors projetés sur le sol pierreux face contre terre, tétanisés, à attendre la fin de cette colère dont les effets devaient se répercuter jusqu’au profond de nous-même .

Après un temps hors dimension, lorsque je me retournais et que le ciel étonnamment dégagé ne présentait aucune trace d’orage, tu étais là, mon frère, immòbil, les vêtements ondulant au vent léger du matin, la barbe frissonnante et le regard doux porté sur la vallée des origines .

L’air était pur. Une odeur de fleurs fraîches s’élevait. Sans nous regarder nous prîmes notre bagage pour poursuivre l’ascension .

C’était il y a quelques siècles. Nous avions dès lors l’âge d’être vraiment des hommes conscients de nos responsabilités et de la tâche qui nous était impartie. Nous étions traversés par le destin qui se manifestait par cette force indicible et inflexible qui inexorablement nous engageait sur un chemin de connaissance et de sagesse, sur le chemin du grand Mystère. Là était le sens à donner à notre vie .

Souviens-toi de cette nuit où le vent hurlant accompagné de rafales de pluie froide faisait se rompre et se coucher les arbres derrière nous. La terre était en fureur. De si profondes ravines se creusaient devant nous que nous étions dans l’obligation d’implorer la providence pour en confiance continuer d’avancer en nous en remettant à plus grand que nous. Nous devions sortir grandis de cette épreuve .

Souviens-toi du temps calme de nos promenades à travers champs où chanter à tue-tête l’intense joie d’être simplement en vie nous emplissait d’insouscience et de plénitude. Il y avait de la légèreté tout autour de nous et main dans la main nous faisions un grand tour tout autour de la maison familiale, par delà les blonds champs de blé parsemés de bleuets, de marguerites et de coquelicots ondulant sous une brise légère pour faire apparaître les formes mouvantes de la bête qui se déplaçait en courbant les épis alors bruissants. Un frisson nous parcourait et c’était bon .

Le temps était vif ce matin. Habillé de ton tablier d’écolier usagé qu’on avait ressorti pour les vacances, tu descendais les solides marches de pierre du pas de porte pour, retrouvant ton bâton, aller tracer sur la terre battue du chemin ces signes qui me laissaient coi. Tu étais le guide qui me montrait la voie .

Souviens-toi de ce passage étroit que nous empruntions pour sortir du soupirail des tentations. Il faisait sombre dans cette souillarde de tous les dangers mais jamais nous ne tombâmes dans le trou rempli d’eau. L’endroit ne recélait que le tonneau de vin du grand’père et sur des paillous quelques morceaux de fromages protégés par des torchons de toile épaisse .

Souviens-toi de cette ballade hivernale dans le haut pays où, par les routes déformées par la glace et la neige, l’aventure s’offrait à nous. Emmitoufflés sous les parkas et les bonnets, l’air froid entrant dans l’habitacle de toile du véhicule troué d’un large estafilade qu’un parapluie ouvert recouvrait, les cahots et les dérapages nous faisaient pousser des cris de victoire. Arrêtés en forêt nous rencontrâmes l’onglée douloureuse suite au lancé des boules de neige contre le caravansérail de notre passé .

Nous ne verrons plus les caravanes lentes, chatoyantes et odorantes du suin des chameaux et des épices. Nous n’entendrons plus le cri des hommes guidant leurs montures récalcitrantes vers un ailleurs que nous ne soupçonnions pas. Me revient de ce désert des origines la vision du souffle brûlant des sables soulevés par le simoun et cette main tendue, brune et crevassée du sage vieillard surgi de nulle part qui s’ouvrant laissait apparaître le trésor, ce fruit dur, noir et ridé trouvé le long du chemin bordé de chardons et d’épineux .

Ne demeure aujourd’hui que le buisson bien normal de l’accompagnement de nos enfantsTiens ! Sur le parvis ils ont monté le chapiteau de la passion …  L’on attendra la suite du grand livre des transformations .

De suite, il n’y en eu pas, toi le frère égaré .

Souviens-toi que d’entrer dans le corridor des naissances nous faisait si peur. Toi, tenant ton bâton et moi psalmodiant quelques formules magiques qui devaient nous aider à passer de l’autre côté, en nouveauté. Il n’y eu pas de seconde chance. Rien que les blocs de pierre épars du reflux de la pensée que le temps des atermoiements oriente vers l’avoir et la sécurité .

Les cieux se sont ouverts. Des cataractes d’eau ont balayé les traces de notre histoire. Enfants sages qui possèdions le don de se pourvoir par l’imagination dans ce pays lointain des aventures extraordinaires, nous avons maintenant cessé de chanter nos origines. Et parfois lorsque l’orage gronde, devant la cheminée au feu crépitant, nous reste alors le geste de remuer les cendres du passé, abocar, à la croisée de l’émotion et de la sincérité, dire vrai, dire simplement ce qui est .

L’appel de notre mère, nous ne l’entendrons plus. Elle qui nous invitait pour le goûter devant un bol de lait chaud au banania à croquer à pleines dents les larges tartines de pain bis gonflées de confiture de groseilles et cassis ; larges tartines que notre grand’père avait coupées dans la tourte qu’il n’oubliait jamais de signer d’une croix lorsque pour la première fois il y portait le couteau. La clide de bois du jardin ne restera plus fermée pour empêcher les poules d’aller s’ébattre au milieu des plantations. Nous n’aurons plus à aller cueillir le persil au dernier moment pour garnir la salade de carottes râpées et les oeufs mimosas .

Quant à l’eau du puits qu’il fallait aller puiser à la fontaine dans ces seaux de zinc si lourds à la remontée, parfois lorsque le vent me dit, j’entends la Vieille rire .

recordes ?  Rien que d’harmoniser le chant matutinal des oiseaux avec les cloches de l’église fait émerger ce goût acidulé d’avoir été si proche de toi, mon frère .

130

S’accepter

 L’acceptation de soi-même est difficile. Il y a en nous l’étonnante demande d’être autre que nous ne sommes. Parce que nous nous sommes demandé, parce qu’on nous a demandé comme enfant d’être autre que nous étions. Nous avons refusé notre vérité, et c’est l’impasse .

     Ce qui nous a empêché de nous épanouir, c’est que nous n’avons pas assez été reconnu, aimé et accepté tel que nous étions. Aussi nous sommes nous jugé, pour ensuite nous condamnertout au moins pour tel ou tel aspect de nous-mêmeen compensant par l’amour-propre ou la vanité. Alors que le véritable amour de soi, si fondamental, est exactement à l’opposé de l’égocentrisme .

     Cette non-acceptation de nous-même est la force de notre ego, la grande force de la prison qui nous coupe de la grande liberté de vraiment Être . Mais pourquoi donc ne pourrions pas nous aimer tels que nous sommes ? Et pourtant après tant de recherches, d’expériences, d’observations, d’erreurs aussi ; je vis .

     La vie nous aime, absolument, et à chaque instant. C’est elle qui nous a créé, et qui nous anime .

     L’amour que nous pouvons ressentir en certaines circonstances, devant un spectacle de la nature, devant un bel objet, devant une personne sage, devant une vision spirituelle, devant un flashnumineux”, fait que se grave en nous un nouveau regard sur nous-même .

     Et puis derrière les coups durs, derrière l’épreuve, nous pouvons entrevoir quelque chose à la fois d’indicible, de très haut, de si essentiel et qui nous aime. A ce niveau le sens de l’ego individualisé s’efface de plus en plus pour que s’ouvre en nous humblement un chemin, le chemin correspondant à notre demande d’infini, d’illimité, d’absolu qui est le propre de l’homme debout, de l’homme en marche .

129

El silenci; plenitud de vida

En français, existe l’expressionsilence de mort”, alors que l’expérience du silence déborde de vie .

     Inviter quelqu’un au silence ne veut pas dire lui demander de se taire, pas plus que se tenir en solitude équivaut à couper toute relation .

     Rejetons l’injonctiontaisez-vouspour préférer lechutprononçé à voix basse avec l’index posé au travers des lèvres pour inciter au silence .

    Chut ! Il peut se passer quelque chose que vous n’imaginez pas, que vous pourriez voir, entendre ou sentir, qui semble caché, et qui peut se révéler et vous éblouir par sa nouveauté et sa pertinence .

      L’invitation au silence peut être comme une invitation au voyage. Elle permet l’ouverture des sens et l’approche de la vie intérieure. C’est une attention qui peut aller jusqu’à la contemplation et à la dilatation de l’être qui va jusqu’à la jubilation .

      Mais le silence réclame du temps comme les choses essentielles. Il ne se montre jamais pressé. Il a besoin de tout son temps car il est au-delà du temps d’ordre temporel .

      Il convient d’abord de lui faire de la place, c’est-à-dire de nous délester du fatras des pensées, des soucis, des émotions agréables et désagréables, et même des mots .

      Si le silence fait peur à une majorité de personnes, c’est parce qu’avant de le rencontrer et de l’apprécier, chacun est assailli par ses animaux intérieursque sont les passions, l’orgueil, la colère, le désoeuvrement, l’ignorance, la volonté de puissance, la fausse humilité, la séduction, etc… – et qu’une fois les fauves calmés, on se sent seul, perdu, orphelin, avec la funeste angoisse qui monte .

Blaise Pascal a écrit : ” Rien n’est si insupportable à l’homme que d’être dans un plein repos, sans passion, sans affaire, sans divertissement, sans application. Il sent alors son néant, son abandon, son insuffisance, sa dépendance, son vide. Incontinent il sortira du fond de son âme l’ennui, la noirceur, tristesa, le chagrin, le dépit, la desesperació . “

    Tant que la personne n’a pas rencontré véritablement le silence, elle ne se sent exister que par l’action et l’agitation, par l’incertitude et la procrastination, par la souffrance et les problèmes de tous genres. Elle demeure à la périphérie d’elle-même. La peur du vide qu’elle ressent rien qu’à l’idée de se tenir en silence n’est autre que l’effroi de son propre vide, de sa pauvreté intérieure .

     O, plus nous allons vers notre intériorité, plus nous avançons vers le silence et plus les portes s’ouvrent sur un espace incommensurable. Alors que dans la vie extérieure, nous vivons à la remorque de ce qu’il faut faire pour bien se comporter dans notre société, à savoir comme un simplemortel” ; dans la vie intérieure nous sommes un être humain appelé à la croissance, plenament ocupat, et même à sa perfection à sa réalisationimmortelle”. L’être se sent alors pleinement en possession de lui-même, il est près de la source et se manifeste en plénitude .

       Plus on se tait et plus on trouve d’égards envers la Parole et le Silence, et moins on bavarde .

     Pour celui qui a goûté le silence, les discussions, débats, réunions de famille et colloques intellectuels deviennent difficilement supportables parce qu’étouffants. Le silencieux, comme le solitaire a besoin d’air et d’espace ; il a besoin de l’expérience du large, du vaste, du profond. Tout le reste lui paraît plat, étriqué, superficiel. La “communicationobligatoire et convenante lui paraît grotesque.

      Lorsqu’un être humain est réellement unifié il peut être délivré de cette obsession de communiquer à tout bout de champ et à propos de n’importe quoi. Seul le partage essentiel sur des sujets essentiels ou l’échange silencieux de cœur à cœur ont un sens et offrent une véritable nourriture .

128

Quin sentit donar a la vida ?

 Vivim la fi d'un món recentment fundat en les religions, les lleialtats de proximitat, patriotismes ; i avui marcada pel consumisme on els incentius publicitaris ens manipulen al servei de la globalització econòmica i cultural accentuada per les transformacions tecnològiques .

     S'ha modificat la relació amb el sagrat. La recerca de sentit seguida de una resposta automàtica basada en la religió ja no existeix. A la pregunta : “Per què sóc a la Terra ?”, segueix les respostes polítiques científiques i generals. Ja no podem confiar en el tradició. Ens enfrontem a les nostres pors, …  i allà estem doncs convocats per estar cara a cara amb nosaltres mateixos .

     Donar sentit a la vida que portem no té sentit, perquè el la gent assumeix rols. Diuen que són víctimes del clima, del altres, de la situació, que ho tenien tot per ser feliços i després això … O, la nostra felicitat i la nostra infelicitat ens pertanyen. Som responsables de la nostra felicitat i la nostra infelicitat perquè tenim l'oportunitat de créixer, crèixer .

     Hem d'avançar amb els ulls oberts al camí .

     El significat de la vida, és amor. No podem viure sense amor, això intercanvi de cor, aquest home/dona estima, aquest amor filial, aquest amor entre dos éssers. L'amor és comunió. L'amor és relació amb els nostres semblants, amb animals, la planta, naturalesa, el cosmos i a través de les nostres pràctiques religioses .

     Som éssers socials, éssers relacionals. Necessitem donar, despertar-se els uns als altres. Estem aquí per fer-nos bé a través de l'atenció als altres, amistat, compassió, le don .

     L'objectiu de la vida no seria acceptar-te tal com ets? ? Però per això, necessitem la mirada de l'altre per llegir en la mirada de l'altre que nosaltres som amables. Estima i seràs estimat. Hem de tenir tendresa nosaltres mateixos .

     Hi ha gent que només veu a través de la lent materialista i no ho veu no et facis la pregunta del sentit de la vida. “va dir Einstein, que un ésser humà que mai es pregunta el sentit de l'existència, a qui no li interessa no en el sentit de la vida, no és un ésser humà.”

     Avui ens trobem en un món on hi ha la ideologia dominant consumisme, on : “La finalitat de la televisió, com va dir Patrick Lelay, és fer dòcil els cervells !”. Rentat de cervell, és publicitat .

     Per contrarestar aquest excés objectivador i mortal, Tenim necessitat de tornar a centrar-nos en les nostres necessitats corporals i sensorials immediates que no ens poden enganyar quan estan vinculats a l'amor, a la tendresa, a sentit de les coses senzilles, a l'espiritual. Hem de dir que sí a la vida. El més important és aprendre a estimar la vida, i per això treballar en el nostre lesions .

     El nostre camí de vida és anar de la por a l'amor. Allà hi ha la nostra alegria, la nostra alegria de ser, viure, existir. Però com això està reprimit, està dins la consciència que hem d'allunyar la ignorància i enfrontar-nos a què Est, a l'experiència de tots aquests dies que ens porten la seva part de sorpreses. Mitjançant la psicoteràpia, però també a través de la meditació i la pregària, hem de que les coses siguin. És a través d'aquesta limitació intel·ligent, i parlar experiència sensorial, que hi ha una obertura del cor .

     Hem de plorar molt quan ens submergim en la mirada d'una mica ser, tot observant un bonic paisatge, una obra d'art, o escoltant a música i cançons que parlen al cor. Aquest és el sentit de la vida. Allà la resposta és la submissió al que és, obertura dels sentits. La resposta és “alegria” .

     Que els nens vinguin a nosaltres, els ocells, l'esperit dels temps que va passar, i sobretot mai tancar la porta. Aleshores faria massa calor, ens quedaríem sense aire, L'infern no estaria lluny, … mentre hi ha tant per fer !

127

les llàgrimes

 Aquesta font de llàgrimes que molls.

     De vegades ens passa terra però és a través de les llàgrimes que renovem la nostra puresa primer.

     Les llàgrimes són com el límit entre els nostres estat corporal i el nostre estat espiritual, com a punt de transició entre el el temps present i el temps per venir en què podem entrar anticipació ja en aquesta vida.

     El nounat està plorant quan venim a aquest món.

     No hem de donar mai i rebre amor sense vessar llàgrimes.

     Les llàgrimes es poden restaurar la virginitat perduda.

     És imprescindible distingir tres tipus de llàgrimes : llàgrimes sensuals,  llàgrimes espirituals i llàgrimes diabòlics.

     Les llàgrimes diabòlic, – grec “diabòlics”, tallar en dos – són els llàgrimes per fingir, llàgrimes de cocodril, les llàgrimes que permetre oportunament a l'individu posar-se en correspondència amb això que li convé eludir. Aquestes són les llàgrimes de la desesperació, les llàgrimes hipocresia que enganyen l'empresa i ens enfonsen en la falsedat per l'escissió que té lloc en nosaltres, també ens enganyem a nosaltres mateixos.

     Les llàgrimes sensual generalment estan vinculats a les passions. Aquests són els fruits de ira, frustració, enveja, autocompasió o simplement excitació nerviosa. Expressen la nostra tristesa per viure en un món que no està a l'altura de les nostres aspiracions. No està prohibit plorar davant un gran judici o en un funeral ; fins i tot és més aviat savi, perquè les llàgrimes poden actuar com un bàlsam i la ferida és més profunda quan el dolor és reprimit.

     Les llàgrimes espiritual no són el resultat dels nostres propis esforços. Ells són un regal d'un altre lloc. Estan molt lligats a les profunditats de nosaltres mateixos. Ens porten a una nova vida. Són de dos ordres. Fins al grau el més baix, són amargs i ens purifiquen ; són com la sang que brolla de les ferides de la nostra ànima. Al grau més alt, són dolços i comprometre'ns amb una forma d'il·luminació preludi d'un altre lloc millor ; indiquen l'espiritualització dels nostres sentits i participen en la transformació de la persona humana. Aquests dos tipus de llàgrimes espirituals no s'hauria, però, d'oposar-se massa bruscament, perquè un condueix a un altre. El que neix com a llàgrimes de penediment es pot convertir llàgrimes de gratitud i alegria.

     El que es va posar la bata aflicció nupcial de llàgrimes, coneix el matrimoni del riure espiritual de l'ànima i la calma solitària dels espais llunyans.

126

La présence à ce qui s'advient