Tradition et révolution

   Il est des traditions humaines qui ont tendance à stagner et à s’altérer. Ce sont celles qui s’attachent à des objets et à des valeurs que le temps détruit impitoyablement. Elles sont liées à des choses contingentes et matériellescoutumes, modes, styles, attitudesqui changent fatalement avec le temps et sont remplacées par d’autres .

Il est aussi des traditions qui sont comme la respiration d’un corps, qui renouvellent la vie en empêchant la stagnation. Elles sont des révoltes calmes et paisibles contre la mort .

Ces traditions pour rester vivantes doivent être révolutionnaires. Elles seront toujours là parce qu’elles refusent les normes et les valeurs auxquelles la pensée humaine s’attache avec ardeur .

A ceux qui aiment l’argent, le plaisir, les honneurs, le pouvoir, cette tradition vivante nous dit de voir l’envers des choses, de chercher le véritable sens de notre vie, la paix de l’âme .

Les révolutions lorsqu’elles ne sont que politiques transforment les choses en apparence. Elles s’effectuent dans la violence. Le pouvoir change de mains, mais quand la fumée se dissipe et qu’on a enterré les morts, la situation est la même qu’auparavant. Une minorité d’hommes forts arrivent au pouvoir et font disparaître les opposants, à des fins personnelles. La cupidité, la cruauté, la débauche, l’ambition, l’avarice et l’hypocrisie sont les mêmes qu’auparavant .

L’alliance d’une tradition vivante et d’une révolution humaniste peut fixer le cap pour un dépliement existentiel respectueux des équilibres fragiles et mouvants dont tout groupe humain a besoin. Cette alliance ne peut être fermée sur des principes archaïques convenus, ni ouverte sur le tout-venant moderniste. Elle doit donner envie de croître, elle doit donner faim à l’esprit du groupe qui traversant la surface des mots devra aller au-delà de ce qu’expriment les mystères, pour dans l’humilité du silence, la solitude intellectuelle et une certaine pauvreté intérieure conjoindre au désirmoteur de notre humaine condition humaine-animale -, l’élan d’une intuition unique, vers une Vérité unique que nous possédons au fond de nous-mêmes et que nous connaissons parfois, par intermittence .

A ce stade de compréhension de cette humaine condition en marche, entre tradition et révolution, l’émergence des profondeurs de la psyché et de l’âme, de traits de lucidité et d’intuition, rencontre l’expérience existentielle dans la nécessaire relation communicante de ce processus de recherche impliquée aux hommes de bonne volonté, à tous les hommes en devenir d’être .

155

nacayb baa ka batay

Waxay isu keentaa noole aan waxba ka dhaxayn, noolaha ku jira suurta gal maaha in ay naftooda ama dadka kale ka cararaan.

Lagu qasbay inuu joogo wada jir, ragga iyo dumarka nacaybka ayaa ku gubanaya meesha iyagoo isku dayaya in la isku celiyo. Waxa ay aad u neceb yihiin ayaa ka yar waxa ay u neceb yihiin u arka kuwa kale in nacaybka ay dareemayaan in dadka kale ay u qabaan taas waxa ay ku arkaan. Waa waxa dadka kale dib ugu soo celiyaan iyaga muuqaalka iyo ficiladooda iyo dhaqdhaqaaqyadooda taasoo ka dhigaysa inay ku dhex gallaan nacaybka. Iyaga garta walaalahood waxa ay ku neceb yihiin. danaysi, xaasidnimo, awood la'aan, argagax, quusta, nacayb, way xun tahay .

Ma aha xumaan taasoo ah wax xun, laakiin halkii maqnaanshaha kaamil ah in waa inay noqotaa. Xumaantu waa caajis sababtoo ah waa maqnaanshaha wax taas na xiisayn kartaa jidhka iyo nafta, wuuna fahmay .

Maxaan awoodnaa ku sasaba camal xun, ma xuma, laakiin wanaaga jira heli, si fiican loo arkay dhinac been ah, aragti guracan. Wanaagsan in aan u aragno sida muraayadda larkiyo, yaa ina gaadhsiiya, yaase dabin ku jira oo kaliya. Oo markuu dabinku xidhmo, waxba ma hadhin karaahiyo ka badan, caajisnimo ama nacayb .

Dadka nacaybku waxay ku nool yihiin duni khiyaamo badan, dhalanteed, wax isdaba marin, been iyo caajisnimo. Oo markay isku dayaan inay caajistaan ​​qaylada ku qarqiyaan, qalalaase iyo rabshado, way ka sii caajis badan yihiin. Waa aafooyin adduun iyo bulsho .

154

daacadnimo iyo is-hoosaysiin

 Daacadnimo waa inaad naftaada noqotaa. Ma rumaysna inaad tahay inaad qof kale noqoto .

Ma aha in la isticmaalo maskaxdiisa iyo jidhkiisa ku jira ganacsiga waalan ee ku noolaanshaha waayo-aragnimada mid kale, in gabayada la qoro ama lagu noolaado ruuxa midda kale. Inta badan raggu waxay ku degdegaan inay naftooda muhiimad siiyaan ku dayashada waxa lagu guulaysto, sababtoo ah aad bay u caajiseen in ay qiyaasaan ka fiican. Waxay rabaan guul degdeg ah waxayna ku jiraan degdeg aysan qaadin waqti ay naftooda noqdaan .

Daacadnimo ku wada noolaadaan is-hoosaysiinta. Waayo, ninka run ahaantii is-hoosaysiiya, asluubta ahaansho, caadooyinka iyo caadooyinka raggu maaha arrin khilaaf. Is-hoosaysiinta maaha in aad isku daydo in aad ka duwanaato, sida haddii aan Qof kasta wuu ka aqoon badnaa waxa aan nahay iyo waxa aan noqono .

Sidee ma noqon karnaa nafteena haddaynu nolosha qof kale hagno ? Wayna qaadanaysaa geesinimada inaad naftaada uun noqoto, si waafaqsan aayahayaga. Sidoo kale welwelka laga yaabo in aan la kulmi karno ilaalinta dheelitirkayaga, daacadnimo, xaalado adag, si aad naftaada u sii ahaato adigoon dhib lahayn, la'aanteed ku soo rogo shakhsiyadeena beenta ah shakhsiyada beenta ah ee dadka kale, laga yaabaa na bar si aan u noqono kuwo is-hoosaysiiya .

Mid ka mid ah Tilmaamaha qofka is-hoosaysiiya ayaa ah in dadka kale aysan garanayn waxay ku fikiraan iyada ka . Waxay la yaaban yihiin inay waalan tahay mise way faanaysaa .

Is-hoosaysiinta waxay leedahay kalinimo sida walaasheed, taas oo ah meelo aan xad lahayn oo ay wax walba dhacaan, xitaa dib u dhigista waxyaabaha la sheegay iyo wax walba oo wax ku kordhinaya, soo socda iyo socodka xaaladaha maskaxda, oo leh dabaysha dareenka , Damac xun iyo yaabab araggiisa ku jira .

Daacadnimo ku socota walaashii Athena, hanka nin/naag taagan, si ay u qabtaan baarka, ahaansho toosan, diyaar u ah inuu wajaho dhibaato, si naxariis leh - falcelinta, ku shaki iyo is-buuxin .

153

guurka fanaanka iyo shaqada fanka

   Qaybo Farshaxanku waa shoog koronto oo nagu qasbaya inaan ogaano waxa saxda ah. Iyaga anaga su'aal hurdadeenna oo nagu qasbaysa inaan su'aalo weydiinno .

La arkay u yeedhay fanaanka si uu ula yaabanahay waxa uu arkayo oo ku cadaadinaya. Arrintu waxay daaha ka qaadaysaa sirteeda iyo xiriirkeeda waxay dhex maraan nafta bukaanka, goobjooge iyo jilitaanka fannaanka iyo agabka la rabbeeyo iyada oo loo oggolaanayo in la qaabeeyo . Farshaxanku waxa uu galaa wax muuqda, xasaasiga ah, dhabta ah. Isagaa ka dhigaya kuwo uu isagu leeyahay nolosha uu siiyo iyaga oo aan walxo ka dhigin. Kuma sii ahaan maxbuus muuqaallada, caabbinta iyo caadooyinka fikirka maskaxda. Isaga wuxuu ilaaliyaa awoodda uu kaga yaabayo xaqiiqada isagoo si joogto ah u ogaanaya jeexjeexa kala saaraya dunida dabiiciga ah iyo tan dhabta ah iyo walxaha la taaban karo . Oo muuqaalka uunka gadaashiisana wuxuu gartay sirta nidaamka qarsoon. Wuxuu kor u qaadaa cilmiga farshaxanka ilaa heerka tayada ruuxa saafiga ah. ah rashka waxyigiisa ayaa abuura daqiiqada gabayada, fakar aan waxba galabsan ka baxsan xaqiiqooyinka la yaqaan iyo sidoo kale ka go'naanta waddada yaab .

Majeerteen, le xer, dareenka la is qaadsiiyo, qabsada isdhexgalka ka dhexeeya aadanaha iyo deegaanka, u dhexeeya aadanaha iyo caalamka .

Farshaxankii a u kuur-galka laba-jibbaaran ee uu ku jiro gudaha iyo deegaanka ayaa soo saara qaab gabay ah oo weligeed la cusbooneysiiyey. Waxaa jira wada hadal aan la filayn, aan macquul ahayn, u dhexeeya abuuraha, xayawaan-dad nin hilib ah iyo dareen isku dhafan iyo arrin. Fanaanku wuxuu noqdaa, waqtiga quusitaanka iftiinka kale aduunka, adeegaha maxaa u dheereeya, oo ah waxa isaga ka xoog badan si la mid ah ka badan waxa isaga u weyneeya. Wuxuu u soo baxaa inuu yahay xusuusta caalamiga ah, ururka aan la malayn karin buuxda iyo muujintiisa. crystallization A of dhacdadu waxay keenaysaa burburka runta la aasay, muuqata xilligan Meesha waaberiga waxa dhacaya udub dhexaad u yahay sirta, sida taariikhda qarsoon oo hoosta ka ah muuqaalka uunka. Isaga oo sii wada dadaalkiisa, ah xiisaha iyo dareenka fannaanka ayaa ku haga dhanka aragtida iyo dareenka qaab-dhismeedka aan la arki karin ee walxaha .

Iyo agabka u furmay sida ubaxa xagaaga ka hor nafta firfircoon, sabar iyo ka fiirsasho ee fanaanka. Arrinku waa la damqaday, way is soo dhawaysaa wayna ogolaataa qaab. Xayawaanka- bani-aadmiga, in xidhiidh cusub oo naftiisa ah libdhi si uu jid u sameeyo”Aadane”, ilaa cabbir caalami ah halkaas oo quruxdu isu muujiso oo ay jirto. Fanaanku markaa waa a. Waa qalabkii tamar cusub iyo si buuxda naftiisa. Waxay muujinaysaa dabeecadda aadanaha . Farshaxanku waxa uu ku nool yahay hab-dhaqankiisa abuurista. Way heshaa oo waa lagu noolaadaa. Isaga waa dhaqdhaqaaqa dhaqdhaqaaqa ka hor inta uusan shay ama qof noqon. Wuu jecelyahay. Isagu waa kala duwanaansho daran, laba-labo iyo badin. Isagu waa hadhuudh boodhka u fiirsada kacdoonnada aan kala go'a lahayn ee nidaamka caalamiga ah. Isagu waa Arooskii aroosyada faraha badnaa ee ku sugayay hoolka dhammaadkiisa hooska iyo iftiinka koorsada waajibka ah .

152

Quelque chose d’avant le temps

 Dadaal badan iyo dadaal badan
u dhiganta codsiyada
si aad madaxaaga uga ilaaliso biyaha
oo la mid noqda kuwa muuqda
iyada oo aan la xidhin wax aan la arki karin .

Dadaal badan iyo dadaal badan
si kor loogu qaado fir-fircoonaanta
oo gaashaanka u ah ujeeddadayada
iyadoo aan lahayn awood wax ku ool ah
l'amour sensible fait figure de désaffection .

Dadaal badan iyo dadaal badan
si aan ugu dhaqaaqo marinkan
si loo kala saaro wanaagga iyo xumaanta
si aan runtii u aragno halka aan u socono .

Dadaal badan iyo dadaal badan
in laga gudbo
marinnada togga dhalanteedka
iyada oo aan la kala saarin asalka xiddiggan
meesha lagu liege rag iyo dumar .

Dadaal badan iyo dadaal badan
si uu naftiisa uga faa'iidaysto qorraxda weligeed ah
halka ay ku kooban tahay fahamkeena
sont scarifiés sur les autels
carrab la'aan iyo dhego la'aan .

Dadaal badan iyo dadaal badan
ku qaatay sugitaanka roobka si uu u da'o
alors qu'elle est partie prenante de la fructification .

Dadaal badan iyo dadaal badan
si aan uga fikirno dhamaadka dhamaadka nolosheena
farxad ahaan
alors que nous sommes éternellement en marche .

Dadaal badan iyo dadaal badan
in la aqbalo in qorraxdu dhacdo
avant que les blés ne mûrissent
implorant
oo la raadinayo goosashada
le retour de la faux du père .


151

in la isku daro

Il faut jeter par dessus bord
beaucoup de paresse, mais surtout beaucoup d’inhibition et d’incertitude pour
in la isku daro .

Pour toucher les autres à travers moi, Waa inaan si cad wax u arkaa waana inaan aqbalaa naftayda.

Depuis des années j’emmagasine,
Waxaan ku urursadaa haan weyn, mais tout cela devrait bien
ressortir un jour, Haddii kale waxaan yeelan doonaa dareen ah inaan ku noolahay waxba, d’avoir
dépouillé l’humanité sans rien lui donner en retour .

Tous les problèmes
que je traverse et que je tente d’expliquer, me tourmente et appelle en moi
solution et formulation. 'Sababta oo ah dhibaatooyinkan ma ahan kuwa aniga oo keliya ah,
laakiin kuwa kale oo badan. Si à la fin de ma vie je trouve une forme à ce
qui est encore chaotique en moi, Waxa laga yaabaa in aan gutay hammigii yaraa.

Tout cela me semble bien prétentieux.
Je me sens parfois comme une poubelle tant il y a de trouble,
wax aan waxba tarayn, ee dhamaystir la'aanta, ku filnaansho la'aan igu jirta.

Mais corrélativement
il y a aussi une authentique sincérité et une volonté passionnée, presque
nécessaire, si ay wax u caddeeyaan, de trouver l’harmonie entre le dedans et le dehors pour se rejoindre soi-même .

A la longue il se pourrait que je trouve la paix et la clarté.
Laakiin haa ! Hadda waa, en ce lieu, aduunkan,
Waxaan u baahanahay inaan helo caddayn, nabad iyo isku dheelitirnaan.

Je dois me replonger sans cesse dans la réalité, m’expliquer avec tout ce que je
rencontre sur mon chemin, accueillir le monde extérieur dans mon monde
intérieur et l’y nourriret inversement je dois continuer d’écouter au-dedans
de moi – , mais cela est terriblement difficile et c’est pourquoi j’ai ce
sentiment d’oppression au-dedans de moi .

C’est alors que je fermais les yeux. jooji fikirka.
Waxaan ku socday daqiiqad nabadeed, degan.
Rumaysadka aan leexleexa lahayn ee aan ninka ku qabo igama dhigi karo in aan simbiriirixdo. Une
perspective de cohérence m’appelle. J’ai si tendrement à faire que je ne puis
qu’assumer pleinement mon destin et employer mes talents à soulager les maux de mes frères et sœurs .

150

ka baxsan xuduudka iyo xumaanta

Xudduudda u dhaxaysa wanaagga iyo xumaanta waxay dhex martaa labada daan ee webiga. Doorasho kasta oo hal bangi ah oo aan ka ahayn kan kale ayaa rikoodhada oo wata ciqaabteeda iyo abuurkeeda.. Cadaabku wuxuu ku hayaa cadaab ; iyo jeermiska, ciidankan oo awood u leh inuu kala qaybiyo dhagaxa, dildilaac wadnaha. Markaa waxaynu nolosheenna ku dhammaynnaa in aan ku dul soconno geed-socodka .

Waa marinka bangi ilaa kan kale ee hadha qarsoodi saafi ah. Waxaa laga yaabaa in aan u maleyno in dhinac walba uu bohol ka jiro taas oo qaadaysa marinka cabbir kale. Iyo malaha isku dayga in aad si walba uga baxsato hamigan, dayrtan toosan ma asalkii dhibka inoogu xumaa .

Diidmada hagar la'aanta ah ee la yaqaan ee aan la garanayn, kuwa la yaqaan ee aan la sahamin, waxay masiirka ku qasbaan in ay gacan ka geystaan .

Wixii uurjiifka uurka hooyadii ku jira, dhamaadka dunida waxaa loo yaqaan dhalashada. Waxaan ugu yeernaa balanbaalista baabi'inta diir. Nolosha oo dhami waa riwaayad cirfiid ah oo aan dhammaanayn, dhammaantiis, ma xuma .

Ka gudub buundada, waa in la beddelo dabeecadda. Eeg kale, waa in aad bedesho aragtidaada, waa in uu jebiyo aragtidiisa lagu heshiiyey waxyaabo. Sidee u xanuun badan tahay in la beddelo xaaladda. Waxay naga dhigaysaa indho-beel indho, ka hor inta aan la arkin goboladaas oo xasiloon .

Beddelidda dhinacyadu waxay luminaysaa aragtida marka loo eego kuwa kale ii qaado. Sidoo kale cabsi laga qabo in loo qaato waalan, Waxaan ka taxaddarayaa inaanan ka hadlin qof kasta. Laakiin runtu waa caksi, sidaas ayaan dunida uga baxay in waqtigeyga uu hilmaamo si aan u gaaro xaqiiqo aan waqti iyo goob la'aan. Iyo xaqiiqadani waa shubid iftiin leh, magma fluorescent in dhammaan hooska madow ilaa kuwa ugu dhalaalaya. Oo palette this waa biyaano ah midabada .

Oo waxaan u arkay sida aan hadda ka arko Daaqadaha ayaa xagaa ka dillaacay xagga sare ee haybaddeeda. Waxaan arkay in arrintu aanay ahayn iftiinkaas iyo gariirkaas iyo Jacaylka, jacayl saafi ah, jacayl aan la qiyaasi karin .

Waxaanan arkayaa dhammaan dadkaas oo meel u socda ka baxaa mar aanay meelna ka tagin oo aanay meelna soo gaadhin meel aanay hore u joogin. Qabanqaabadan muqadas ah oo aan macquul ahayn waxay soo jeedinaysaa in raggu ilaahyo yihiin marka, laba riyo dhexdooda, waxay Indho-indhayntoodu ha dhaafeen dunida .

Duruusta sarbeebta ah buundada u dhaxaysa labada xeebood waa in nolosha la ina siiyay, in ay tahay in aan ku bixino tamar badan intii suurtagal ah si looga midho dhaliyo awooddan, tamar yar intii suurtagal ah si aad u dhibto oo ha la yaabin marka waxa u muuqda mid weligeed ah ay baaba'aan .

149

WAA MAXAY HABEENKAN

 Guuldarro aan hadal lahayn
hoos duulista daawashada
faaruqinta sifooyinkiisa .

Habeen habeenimo qax
waxaa cunay mareegaha riyooyinka
iyada oo aan sirta kharribin xusuusta .

Halmaanka u dhexeeya ceeryaamo iyo dayaxa
ma dhiman doontid ma dhiman kartid
maalinta oo dhan ammaanta ayaa bakhtisay
mindhicirrada dooxa
kaas oo ka soo baxa dhawaaqa labanlaabka ah ee oboe iyo sax .

Sixirka daba dheeraaday
xuduudka goynta
intaadan gudcurka gelin
halkaas oo si tartiib ah loo isticmaalo
hilibka iyo cidiyaha jilicsanaanta Axadda ugu fiican
ku dhacay sayax dhiig ah
intaan waagu beryin .

Daad la isku habeeyey inta u dhaxaysa faynuusyada
oo ku dhex jira burburkaas
ka badan amar dahsoon
dhulka boqortooyadan
halkaas oo dhagax qabow uu ka sooco hilibka iyo maqaarka .

Noloshu waa halkaan
noloshu waa meesha
noloshayda wehel noloshaada
cabbirka XXL ee dhexdhexaadiyaha la qorsheeyay
inta u dhaxaysa dhoola cadeynta ilmaha buluuga ah
iyo waarta lamadegaan cad .


146

abwaanka iyo dadnimada

 Shaki iyo Rajo .
Haddii uu jiro xiriir ka dhexeeya fannaanka iyo aadanaha intiisa kale
ma noqon karto in wax nool aan la abuuri karin
iyada oo aan lahayn miyir-beelka mugdiga ah ee xiriirkan halkaas
isku xidhka jacaylka iyo kacdoonka .

Taxanuhu wuxuu iman karaa oo keliya ka dib dhammaadka filimka
Suite lagu sifeeyay farxadda iftiinka adduunka
Suite lagu fuulo jaranjarooyinka afar iyo afar
saaxiibtinimada hawada dhumucda
sida wakhtiga iyo wakhtiga isku darsamaan
maadaama ay maanta dhaaftay taasi soo noqon mayso
sida geesaha fiiqan ee xajinaya ay u qaboojiyaan cidhifka kaynta .

Way iman doonaan ama ma iman doonaan
markaas way bixi doonaan
noloshoodu waxay ku foogan tahay hawl maalmeedkooda .

Si qoorta loo kala bixiyo
xagga u dhowaanshaha dhammaan nafsaddiisa
waxay kicisaa udgoonka allabariga loo bixiyo ilaahyada
u dhow hab-dhaqan bini'aadmi ah oo mudan - qosolka .

yaacaya
iyada oo loo marayo albaabka niyad jabka
xerooyinka fiirsashada dilalka iyo kufsiga
dhibka aan laga maarmi karin ee ay tahay in la dejiyo
su'aasha ah macnaha noloshiisa
wadne garaacid
hortiisa buuga cas ee been abuurka ah
halkee lagala dhuuntaa
meesha uu ku tufo xinjirihiisa ereyada madow
on marble jirka aabbihiis ka baxay safka hore
halkaas oo dadaalka loogu jiro
u qalmi lahaa dareenka aasaasiga ah
neefta rabaani ah si kor loogu qaado .

Kac
oo ka sarreeya jilicsanaanta waaberiga
oo leh lahjadda heesaha Blackbirds
caduceus ee garaadka iyo dhaqanka
midowga laxanka leh ee udgoonka macaan ee jasmine
ka baxsan kalinimada bituminous
ka bax khad madow oo hadal ah
ka baxsan qasriga sawirka ee garsoorayaasha wax siinaya
oo ka baxsan iska-daba-marin-tamashlaha nacasnimada
marka laga reebo dhalashadan yaabka leh ee u dhaxaysa eey iyo yeey
halkee lagu akhriyaa run
waa xilliga ugu dambeeya ee go'aanka
inuu naftiisa ku soo ururiyo
rajada dardar cusub
si tamartu ugu dhegto ruuxa
guga
halkee laga boodayaa xataa sare
nolol fudud .


148

Se donner un nom, waji

 Buuxa oo hufan
fricassée de grillons dans la prairie
Habeenkii
bal u fiirsada baraaruga cirka xiddiguhu
meel ka baxsan
meesha ay ka soo jeedaan .

Waxaad ka timid dhulka moolkiisa
oo kun tufaax ah oo laga sameeyey
ka hor imaanshaha xamaasada badan ee xiddigaha
in lagu celiyo
que la marée monte
Wicitaanku way baxaan
ku dhex dhuuqay
Rajada roobka ugu dambeeya
garabka habeenkii
caleenta la qurxiyey
derbiyada nostalgia
si aad u daawato marinka jeexjeexa
u dhexeeya dheddigga iyo labka
oo dib ugu dhalasho gudahaaga .


147

La présence à ce qui s'advient