Mubhokisi rejecha remhodzi
kune mhandara kwose kwose
pamucheto nepamazariro
pane maranzi echiedza namafundo omumvuri
zvevana vekutenderera
maoko avo achipuruzira guruva revatumwa
nezvinonhuhwira .
Mubhokisi rejecha remhodzi
pane mifananidzo yeEpinal
pamusoro pemisoro yakatsvuka
kuitira kuti shiri inokurumidza kubhururuka
anoibata
kune mashoma masiginecha anowedzera kukwenya iyo azure
uye uburuke pamusara wedzimba
iyo farandole inotamba .
Mubhokisi rejecha remhodzi
pane goridhe pasi pejecha
uye midzi yomuti mukufara
kunyura mukuwanda
zviuru nezviuru zvemavara ane mavara
pazviso zvevana veguta
vakaramba vakamuka
nokuchema kunobaya kwomutami .
Mubhokisi rejecha remhodzi
kune mapurasitiki armchairs
kukuvadzwa nenguva
kupfuura mvura zhinji
akaiswa patafura chena
vanoita kuti vaonekwe
nenyasha
kubva kumedza kusvika pakugeza
madonhwe neminhenga zvakasanganiswa
pedyo nemwana anotamba .
175
Monthly Archives: Mbudzi 2013
L’homme “coames”

Murume wacho chinhu chisingaparadzaniswi chose. Kuburikidza nekubatanidzwa kwemuviri, tichifunga nezve psyche yakabatana nekuchinja kwekuvhura kwekuziva mune maonero zvemweya, murume mumwe chete. Ichi chiratidzo chetatu chemunhu chakaumbwa by : muviri-CO-, blade-AM-, pfungwa-ES- ndizvo zvakakosha kuti tive chikamu chenzira yedu yekukura kwekuve, kumurume “coames” .
Le corps n’est pas le tombeau de l’âme comme le pensait Platon, asi chiridzwa chakafuridzirwa noMweya. Mukuita kwedu, être spirituel ce n’est pas échapper au corps mais s’ouvrir dans son corps à l’action de l’Esprit. Le corps traduit, d’une manière palpable et physique ce qui est autre, chii chinonzi metaphysical, ce qui est impalpable et invisible . Le corps nous met en contact avec la réalité et nous permet un premier déchiffrage de l’univers qui nous entoure. Naiye, tinogona kuona, entender, kubata, kunzwa, kuravira. Par nos sens nous accueillons des informations tangibles, informations qui peuvent nous faire accéder à des plans subtils .
MaJuda ane maitiro akabatana kuvanhu. Ils le considèrent comme un tout : la chair (bass) pénétrée par le souffle (néfesh) où la chair est moins la chair-viande que l’Homme tout entier dans sa dimension cosmique et la “néfesh” la vitalité de la chair, chii chinoimisa. Uko, la chair ne se saisit jamais séparée du souffle. La chair sans le souffle n’est plus chair mais cadavre .
The Bhaibheri inosumawo pfungwa ye“Ruah” WHO kunokwanirisa Mweya waMwari, mweya unosimbisa. Izvi “Ruah” incites chisikwa chisina kupera chatinofanira kuva chikamu chesimba yekubudirira, yekukura kwehunhu. The “Ruah” inobvumira kugadzirisa kubatana kwezvikamu zviviri zvinoumba zveMunhu, “bass” et“néfesh” . Anovapa simba .
Les Grecs ont perçu que la distinction entre l’esprit et l’âme s’avère essentielle. Platon pensait qu’en son intériorité l’âme prend conscience d’un quelque chose d’autre, elle est au-delà des considératins bassement matérielles, nezvechishuvo chake chekupfuura . Cette dimension de l’âme, akamudaidza “noûs”. Le “noûs” est apparenté à un organe de vision. Iye ndiye mukana, au sein de la psyché de poser un regard sur les éléments de la psyché .
Inonziwo chikamu chepamusoro chemweya kana pfungwa yakanaka ye blade, le“noûs” anozvizivisa zvakadzika-moyo sekukwanisa kunyarara, yehana uye kutsunga. Kugona kunyarara kwemukati kana “hesychia” experiment mu kufungisisa nomunyengetero, rinoratidzira chimiro chakatsiga chokuva. Kugona yehana, zvekutaura nekutaura zvinobvumira Munhu kuti azive zvemafambiro ake emukati uye kukwanisa kuzvidoma semamoods, the manzwiro, manzwiro, zvido. kugona kuita sarudzo uye kutsunga ndiko rusununguko urwu rwekuti Munhu anyore uye ramba uri musimba remukati pasina kutsauswa ne mikumbiro kubva munyika kana kuzvibvumira kutsauswa nepfungwa dzeparasite .
Ipapo ndipo panobva Mweya, le “pneuma”, Izwi rechiGiriki rinoreva kuti Mweya unobva kuna Mwari rinouya kuzopa simba. Il éclaire toute chose. Nous sommes alors des êtres en devenir d’être réellement des êtres vivants . Zviri kwatiri kuti tisapotsa tarisiro, kwete kutivhara, kuzvigadzirisa pachedu maererano nehunhu hwedu pachedu, d’accéder à notre propre désir, à notre propre manière d’être car la parole de chacun d’entre nous est essentielle pour l’ensemble .
Iri kuburikidza nenzira iyi yemurume wacho “coames” kuti tifambire mberi pakuyanana kwomukati, hwaro hwehupenyu hwese hwehukama fadza .
174
nyctalope uye night owl mukonti
Nyctalope naNoctambule pamwechete vakafamba vakabatana maoko ruoko pasi pezviyo zvinopfuura .
Ragged and out of order they were confused nemvura yainge yaraswa nechamupupuri nezuro wacho munzira mabasa emidzimu .
Kugona kutora mativi kana zuva aizouya, imwe netsvimbo yakawandisa, mumwe wacho akadanwa kunyasha Divine, vakamanikidza avo vakavapoteredza kuti vabude munzvimbo yavo yavanochengeterwa kuenda, ku simba rekuputika kwemhute, vhura miromo yechafouin zuva .
Imwe gull yakachema ichinyura mainmast schooner . Makore mukufungidzira zvishoma akafamba mune isina kusikwa ye mamiriro ezvinhu .
Tisinganetseki nemafungiro evanhu Nyctalope naNoctambule vakasundidzira zvisina musoro kuti vangove vatambi mabasa akasiyana, akabatikana ne laser shots kushandura iyo zvidhori zvidiki zvinoratidzira kubva paudiki mumasprayiri ezvimedu zvine mavara .
Sarabandes, ruzha rwemagonhi achirovera, nyoro cattail blisters, kutaura vachivhita vhita kubva pahuro pa kurwadziwa ; zvinhu zvose zvakanga zvagadzirira kumbundirana zvikuru kusati kwatonhora kwousiku .
Aya ndiwo matauriro aiita Nyctalope naNoctambule pamahombekombe egungwa kuti asvibise uropi, tichiona mundege ye seagulls, nhume dzakachenjera dzakasiiwa navaparadzi vashoma, the kubvongodza kutaura mazuva asingaperi .
173
Sayenzi, vision et union

Science de l'écorché des choses et des formes
kunze kwezvinotaurwa nekunzwisiswa
en musiyano nyore
hupenyu muzvidimbu
yenziyo nokuchema mukusanzwana
chidimbu chimwe chete matehwe
patafura yedemo
kubata kwese kwese
pasi pebirch bark nezviratidzo zvecuneiform
pasina chidimbu chenzvimbo yerusununguko
zvinhu zvose zvinoputirwa pasi pemoto wakabatanidzwa
tsananguro
mabhuku akazaruka akavhurika mumhepo yezvimedu zveatari
nenyota iyi yezivo .
Vision de la ronde éternelle
denderedzwa nedenderedzwa
pajecha pasina nguva
kuti gungwa richapwa nefuro raro
mabhiza achasunungurwa pamhenderekedzo yegungwa
kurira kwemafungu netambo
kumativi awo mbishi
marimi akawanda akazaruka
élevées en salve de lumières
achidana zuva
spherical maonero ekuti chii
nezvezvave zviripo uye zvichavapo
nhanho imwe nhanho imwe chete
uyezve chamupupuri
zvakarongwa nehungwaru nevatorwa ava
inokwanisa kukanganisa ruzha rweolifants
apo vanamati vashoma
d'un soleil terminal .
Union des paradoxes
kunze kwamaguta akanga akapoteredzwa namasvingo ane simba
murume nemukadzi pakusangana kwavo
ita nerunyararo
vakabata maoko avo
kubva kune izvo zvinotyisidzira uye zvinokura
kudanwa kwekupenya kwekupedzisira
ganda rinowanikwa kusvika mambakwedza machena
kumumikana wemhunga yokunzwisisa
hapana simba kunze kweiyo yekuparara kwearpeggios
kutsvene-tsvene yomudzimu
vakasununguka pakutaura kwose
akananga kutaura kwakanyarara .
172