S’ouvrir à la synchronicité

La synchronicité est le phénomène par lequel deux événements se trouvent liés simultanément par le sens et non par la cause .

Nemamwe mashoko, la synchronicité se manifeste lorsqu’il y a une coïncidence significative entre un événement extérieur objectif et un phénomène ou un état psychique particulier sans qu’on puisse imaginer un mécanisme de causalité entre eux .

Le phénomène de synchronicité représente donc une rencontre aléatoire et simultanée de deux ou plusieurs chaînes d’événements indépendants mais ayant une forte signification pour le sujet alors sensible à la mise en résonance des deux phénomènes . Ndopazvinoita zvese zvine musoro .

Le sujet qui vit une synchronicité est témoin d’une irruption de sens qui apparaît comme une évidence entre des événements sans qu’il ait besoin de chercher quoi que ce soit .

Ces phénomènes ne sont pas l’aboutissement d’une réflexion intellectuelle mais d’une expérience qui provoque un grand trouble chez celui qui le vit car elle perturbe la représentation logique et rationnelle de la réalité du moment .

Carl Gustav Jung considère que notre attitude mentale d’Occidental rationaliste n’est pas la seule attitude possible qui permet de saisir une quelconque totalité ; et qu’au contraire elle est un parti pris partiel et limité qu’il conviendrait de corriger si nous voulons avancer dans notre connaissance
personnelle et la connaissance du monde .

Le lien qui relie deux événements qui à priori n’avaient que peu de chances de se rencontrer nous montre, kuburikidza nekunzwa kwezviitiko zvinosangana, que la réalité n’est pas uniquement constituée de manifestations séparées les unes des autres .

Ce lien qui n’est pas explicable par le principe de causalité
suggère l’unicité des deux éléments en présence : l’élément physique et
l’élément psychique . Sokunge ndivo “entangled”, corrélés et
manifestant un ordre global .

Un vaste réseau relierait-il, non pas de façon linéaire mais sous la forme d’un
tissage invisible ces différents éléments à une totalité sous-jacente au monde
phénoménal ?

Le physicien David Bohm présuppose l’existence d’un “gungwa resimba” à
l’arrière-plan de l’univers, mamiriro kana zvinhu, ni psychique mais qui
serait transcendant . Il existerait un fond qui se trouverait bien en amont de
la matière d’une part tout autant que des profondeurs de la conscience d’autre
part ; et que cet arrière-plan serait d’une dimension infinie car ne pouvant
être embrassé ni par l’une ni par l’autre . D’où cette impression que peuvent
avoir les personnes qui vivent ces phénomènes “kusasiyana kwekuva” kana “kuva netsitsi” nechadenga, kunzwa “l’unité avec le monde”, non pas avec le monde à la réalité multiple dans lequel nous nous mouvons consciemment mais avec un monde potentiel qui correspondrait au fondement éternel de notre existence .

Dans ce phénomène de synchronicité il n’y a pas d’avant ou d’après puisqu’il n’y a pas de relation causale entre les événements. Aussi cette relation a-causale ne peut que déstabiliser l’approche linéaire du temps qui structure notre vision du monde .

Pour bien comprendre ces phénomènes, il est intéressant de s’ouvrir à d’autres
façons de penser, d’être au monde dans ce qui se déploie hors toute attitude
préconçue , kubva mukuverengera kwedu uye nekutya kwedu .

La corrélation à distance entre l’état psychique d’une personne et un événement extérieur est un phénomène global qui nous ramène à l’intrication quantique .

Jung et Pauli convinrent que la relation causale était insuffisante pour
appréhender toute la réalité vécue . Ils en vinrent à considérer qu’existait un
lien, tsamba, pakati pe psyche nenyaya, uye izvi kuburikidza
“zvinoreva zvakagara zviripo”, qui dans notre espace-temps à relation a-causale permettrait de considérer la psyché et la matière comme deux facettes
complémentaires . Nous entrerions alors dans des paysages à la fois intérieurs et extérieurs où, au travers des échos lancés par la danse intemporelle de
l’univers, kusvika kune imwe nyika yakabatana iyo Jung anodana “l’Unus
Mundi”, une mystérieuse et vaste matrice d’informations où tout est en
potentiel .

Mais comment favoriser ces moments de synchronicité ?

Nous pouvons seulement y être un peu plus attentif en étant les artisans, Vatsvakurudzi, d’un autre regard sur le monde où tout semble relié, isu ivo “experiencers” d’une occasion d’ouverture au principe d’unité non-matérielle qui sous-tend notre monde phénoménologique .

197

( Basa naJean-Claude Guererro )

les deux mondes de David Bohm

     Pamusoro paDavid Bohm, kune mirairo miviri yenyika : kurongeka kwakajeka uye kurongeka kwakajeka .

Kurongeka kwakajeka kunowanikwa nemunhu wese nezvinhu, zvimedu uye zviitiko zviri mukati medu nguva-nguva . Inoratidza zviitiko zvenguva pfupi umo iyo zvinhu zvakazarurwa, mupfungwa yokuti chinhu chimwe nechimwe chinongotambanudzira machiri yako chaiyo nzvimbo uye nguva, kunze kwenzvimbo dzekunze kune zvimwe zvinhu . Asi zvinhu izvi zvinongowanikwa zvenguva pfupi iyo inomuka kubva kumashure iyo ine hurongwa hwakajeka .

Kurongeka kwakarehwa, zvaDavid Bohm, ari a hurongwa uhwo fomu-zviitiko zvinopetwa kuita yakazara plenitude mukati inzvimbo yakakura uye yakabatana iri pasi penyika yakajeka . Izvi kurongeka hakusviki kune manzwisisiro edu, kunhengo dzedu kunzwa, tichiva intuitively pedyo nesu uye kunyanya kune a kudzika kusingagumi . Kurongeka uku hakufarire vazhinji ve masayendisiti anopika nerutivi rwakajeka rwechokwadi . Zvakare kurongeka kwakajeka kunotenderera sechinhu chinogoneka chatisingakwanise ratidza kuti pamberi pemumwe munhu mukuru kupfuura iwe, chete mukuzivikanwa kwenyika zvisinganzwisisiki kuti isu tine chido chekutsvaga kuisa mari .

Selon David Bohm, iyi mamiriro ehurongwa hwakajeka riri munyika yose . Kana chiitiko chikaitika uye chinokonzera a fomu inooneka, iyi fomu inosimudzira chete, zvinongojekesa chete, under chinhu chakati uye chenguva pfupi izvo zvinonyatsojeka kune kwakabva .

Masikirwo echisiko chapose pose anogona kuva anochinja masaisai anotakura mashoko aizozviratidza pane dzimwe nguva, maererano nemamiriro ezvinhu anobvumira kugadziriswa munyika yakajeka, uye taizozvitora sechokwadi . Tinowana ikoko, zvimwe chete quantum munda maitiro, chokwadi chisingaoneki matrix yedu chokwadi chinonzvenga pfungwa dzedu dzenguva dzemuchadenga.

196

( Dessin de Jean-Claude Guerrero )

ruzivo, paradigm uye ideology

Ruzivo .

Kuziva, ichi chi simbisa dudziro yezvinoitika zvekunze kwenyika. Iko kugadzira pamwe chete a object. Iko kuruka kwechirevo kunoitwa pakati pechinhu chekunze kwenyika uye hunyanzvi hwedu hwekuisa izvi “kunze kwedu element” kumunhu wedu, topic kufunga, zvichireva mugadziri.

Tiri vapinzi vezvinhu zvisina chinangwa mukukanganisa kusingaperi kwehunhu hwedu kukunda.    

Chinangwa ndechokuti chigadzirwa chinowedzerwa kune data inobuda, elle, chinangwa zvesainzi. Munhu anogona zvakare, kutangira pachinhu, kunzvenga nyaya iyo kutora chikamu nekuita mukusikwa kwechinhu kunova, zvakabatana, chinhu chisati chabuda, conscious subject.

Nhaurirano inomira pakati pechidzidzo nechinhu. Recursive logic iri kushanda pano ; tinogadzira ruzivo uye zvinhu zvatakagadzira tora chikamu mukugadzirwa kwedu semunhu mumwe nemumwe gadzira nzanga inobereka vanhu.

Naizvozvi, kuziva, ndiko kusangana nomumwe, kunofanira kuonekwa kuno mumwe uye kuno mumwe paanenge achiberekwa naye,  ndiko kuzarura mukova kunze, ndiko kutaura zvauri. Kuziva ndiko kupa chimiro kune gangaidzo rekududza dzidziso chinangwa chinosanganisirwa nehunhu hwechidzidzo.

Paradigm .

Iyo paradigm iri nzira yekubatanidza pfungwa dzakakosha kana zvikamu nekubatanidzwa, disjunction, mubatanidzwa, kusabatanidzwa, kuwana rudzi rwehukama logic. Iyo paradigm inocherekedza humwe hukama hune musoro pane humwe mukuzviisa pasi kwose. Mupfungwa iyi haigone kuuya pasi pekurongeka kuburikidza ne kudzora kunoshanda pamusoro pekutaura asi zvakadaro kunogadzira mamiriro e peroration , uku kubatanidzwa kwehumwe syllogism uye resonance inoguma kune chokwadi chinopfuura.

The paradigm by marongero ayo anotungamira anowedzera gakava rine nyaya dzaanogadzira uye inoronga nzira dzekurwisana. Nezvose zvakafumurwa, iye inounganidza pfungwa uye inodana vanyori vadzo kuti vafunge pamwe chete nekutaura mukufamba kaviri kwemufaro unochengetedza uye kutora njodzi mukati kukumbira kwekufungidzira.

Paradigm inodzora pfungwa dzekutaura. Iwo mukana wekudzora zvese zviri zviviri chii chine musoro uye semantic mukutaura. Zvinobvumira, mu migariro yorusununguko nomutoro inoisa munhu pasi pake zvakatipoteredza, uye nenzira yeyananiso yake pakati pechiri nechii kwete, pakati pezvaitwa nezvisina kuitwa, pakati pekuvhara nekushama, kuwana kune imwe nhanho yechokwadi.

Paradigm inosanganisira ruzivo rwakasiyana-siyana, kubva pazviri nyore kusvika iyo yekuoma kukuru. Iyo yakaoma paradigm inoda iyo paradigm yekureruka kukwanisa kumisikidza kukura kwayo. Paradigm kupfava ndiyo paradigm inounza kurongeka kune denga nekuedza kuti abvise over-complication. Nyore anoona chinhu uye kwete chimwe chinhu. Nheyo yekureruka kuve inoparadzanisa izvo zvine hukama (disjunction), inobatanidza zvakapararira (kuderedza). Iyo paradigm ye kuoma chikamu, zvake, mune yakaoma spin pamberi stupefaction kunokonzerwa vasingazivikanwi, zvisingafungidzike kana zvakasiyana zvachose ; kunoparira kukwana kunotarisirwa nenzira yekubvuma kusakwana.

Ideology .

Ideology ndiyo pfungwa isina kwayakarerekera ; ihurongwa hwepfungwa hunogona kutora chimiro che a dzidziso, yehuzivi, yedzidziso. Kune chaunga pfungwa dzemapoka evanhu, kuzvirimwa, Has masangano anozogara kwenguva yakati. Zvimiro zvepfungwa, unganidza, mafuremu uye inoganhura boka mukugamuchira kwayo kaviri chengetedzo uye liberticide. Mazano aya ndiwo aari ; vanomanikidza “anotsvaka zvinoreva” kugamuchirwa kwezviri, kunzwisisa, kuzvininipisa, kune chinangwa che transdisciplinary chakaitwa nekusakwana, aihwa kupatsanurwa kwezvinhu kubva kune mumwe nemumwe uye kuvhurika kune zvinoitika, kuti chii chiriko uye chichava..

Ideology haina zvokuita nehunhu mupfungwa yepasi rose yeshoko ; zviri transmoral uye inobata pfungwa-yatiri kuedza kuve nayo maitiro akaitwa nekusagadzikana kwepfungwa, mwoyo uye kugamuchirwa kwevose chimiro chehupenyu mukushamisa kwayo, zvine musoro, zvisina musoro, zvakanyanyisa, zvinotinhira uye zvinoshamisa panyika yedu.

Aya macoded masisitimu dzidziso dziri pamusoro pemutemo. Vanozvipira kuti tive nyika ino uchisiya mukana kune kunze kwenyika, kuzvinhu zvose zvisati zviri zvake haisati iri nzvimbo dzeruzivo … asi mukati memiganhu ye ideology yazvino.

Ideology ; the nzira yekuzvisimbisa, nzira yekuzviisa kune akasimba kupfuura iwe, nzira yerima inopihwa nekutya kwedu kufunga chaiko, the nzira yemafomu akaoma akaiswa kune pediments yetemberi, nzira yekuenda kupona kune avo vasingazivi mararamiro.

Ideology, zviri pasi pekuchenjerera pazvinongobatwa muchikamu chayo ma avatar akawanda – dzidziso, zvitendero, tsika, tsika -, uye kuti ongororo yakaoma yekutangwa kwayo nekushanduka-shanduka inotarisana nayo manyuko ayo, inoitika nhandare inopokana nyaya nechinhu, Between munhu nomumvuri wake, pakati pezvakanaka nezvakaipa, pakati pese nezvikamu, kusangana kwakakura kwenguva pfupi uye mugadziri wemangwana anoimba kana kuti kuodzwa mwoyo, kufambidzana kwenguva refu, zvinongoerekana zvaitika, izere nesimba uye novelty, zvinomonyoroka, zverunako, zvemoyo, wekusava nemhosva uye Kupfuura munhu panzira yake.

195

Ari, et il sera

 Hapana chandinoziva , uye zvakadaro .
 Zvingava here ?
 Musasa wevanotama-tama wakadzika musasa pakati pemaziso angu ?
 Chiratidzo chezvinoreva kupiwa kuupenyu?
 Mutsara mutema wekumhara we dolphin yekudenga ?
 Rwizi rukuru rwemhepo ?
 Dehenya renziyo dzezvakakosha ?
 Keteni dzvuku raizovhura nzira isiri iyo ?
 Kusimudzwa kweruva mugwenga ?
 Madekwana anovava ari oga ?
 Charity achiunza hwema hwesimbi hwejecha ?
 Rudo muhurukuro isingaperi ?
 Mhere mhere yekristaro kubvarura ?
 Anecdote yakatenderedzwa pakati pedenga nenyika ?
 Mufaro usingaperi pasina muvaki anopindira ?
 Katsimba pakakwirira payo ichizvimisikidza mumucheka muchena ?
 Ngirozi yakazvarwa muchanza cheruoko rwako ?
 Pfungwa yakazvininipisa uye inotapira yerudo ?
 Mapeturu enyeredzi yekupedzisira ?
 Hurungudo uyezve yakapetwa kaviri mune inotaridza jerks ?
 Iyo jeti yekunetseka kwedu kwese ?
 Pakati pemaparentheses echiso chemakore ?
 Nzira yeshiri dzinopfuura dzichienda kupfungwa ?
 Kushamisika kwakakomberedzwa nemafaro maviri ?
 Uye "6 mars 2014" pabasa nhasi ?
 Hungudo pakati payo yakanyungudutswa nekometi ?
 Dumbu rakawonda rekusafema moyo murefu ?
 Kurira kwebepa richipwanyika ?
 Iyo pulsatile anemone yechirimo chitsva ?
 Imba yegoridhe ine tulle maketeni ayo ?
 Musikana mudiki achidya chokoreti ?
 Iyo make-up yakabviswa manheru ekuziva kukuru ?
 Iyo crucible yekujoinha mhuri yake yekwaakabva ?
 Imwe tsoka iri mberi uye imwe iri panyika ?
 Donhwe rekuvapo pakati pemiromo yekusavapo ?
 Chiratidzo chakanamirwa neminwe yekutenda ?
 Chisaririra chemusande ?
 Mhere yakarasika yenhume yakamirira ?
 Kudzikama kwerukova ruchibuda mumipata yemakomo ?
 Wechidiki akabata hedgehog yehudiki hwake parutivi rwake ?
 Tswanda yemichero nemiriwo muareka yaNoa ?
 Kutarisa kusinganzwisisike kunoita kuti je ne sais quoi ivepo ?
 Kusakwana kwakakosha pakukwana kwese ?
 Chiedza chinomira pakati pemasikirini maviri ?
 Nguo yakazvininipisa yehupenyu hwepamusoro iyo yatisingazivi zvakawanda nezvayo ?
 kubva. Kumhanya kwemahara kwakazopihwa kune nyeredzi dziri mudenga redu remukati ?

( Kupenda naElianthe Dautais ) 

 194 
  

nhanho nenhanho nekufamba kwenguva





Mumatanho madiki ne nguva

screw cap Mberi

Ndakatambanudza ruoko rwangu kumwenje inononoka

pedyo ne muti mukuru

pamukwidza we nzira

Ndakavayeva mbongoro dzemafuro

wakapiwa kwavari chingwa chakaoma

Ndine hurukuro yakaitwa naEvan naLouna

muchiedza che inki pabepa

kuteerera kupera kwemoyo yedu

Juliana mwanasikana wangu

pakati pezvitubu, matinji nekuchema kwematinji

Ndakaisa nzeve shell

nokuti inzwa utera hwangu husingagumi

mupfuuri wehupenyu

kisimusi orenji

yakagadzirwa nefuro uye lichens

Ndakapuruzira chestnut hunde

ruma apuro

yechando ino mu kubva pakuva chirimo

kutsanangura mukati kusava nemhosva ,

iyo isina kupera uye kusakwana

maruva zvinokosha zvoupenyu huri nyore .

193

À trois renversé

 A trois,  renversé
 assez seul pour ne l'être jamais
 cette avancée de couleurs à contre courant de l'énergie muette .

 Le vrai guérisseur ne s'embarrasse jamais des sources de son don
 il est, zvichava
 il est de tout âge
 veilleur de l'autre 
adepte de la différence
 passeur de la clôture
 sa main magnétique se pose sur le cœur de celui qui demande
 et tout irradie
 de par la flèche si légère dans cette mainferme
 il est le calligraphe de la foi .

 Ici,
 j'acquiers, je deviens
 et à s'y prendre je me méprends
 pour être infiniment seul
 à se souvenir des origines trinitaires
 à détecter les nappes d'eaux vives
 à écrire l'inentamé sur les yeux clos de l'aimé
 au vent divin il demeure .

 Ici, personne n'est en haleine d'être
 rien que de la grenaille au fond du puits
 juste permettre hors apparence
 au souffle de devenir trace,
 trace vivante des ombres et des lumières
 pour qu'à l'aube
 lever le voile de l'épousée
 passer les portes de l'oubli
 et neige éclose l'espace de nos nuits
 oser le pas de trois
 un libre court
un commencement.
 
  (peinture d'Elianthe Dautais) 

 192