Qhib xauv

 Tau ntsib cov canvas npog hauv cov xim   
 hauv ob qhov loj me   
 los ntawm ib tug mus rau lwm tus   
 cov txhuam hniav do cua   
 drippings nrog ib qho yooj yim-haus strips   
 cov cim tshwm sim   
 sai li sai tau rov qab mus rau lawv lub hauv paus chiv keeb.        

 Qhib xauv   
 sawv ntawm kev xav   
 cim nthwv dej   
 thaum lub hneev tau tawg   
 dej thiab bank   
 nruab nrab ntawm kab ntawm cov ntoo dav hlau   
 mus rau cua daj cua dub   
 ntawm cov buds tuaj.      


  500

Tus kws sau paj huam detachment

 Le poète ne se relit pas   
 Il écrit   
 Il ne revient jamais sur ses pas   
 Il s'éprend de l'agitation des foules.    
  
 Il a compris à la fois tout et rien.         
 Le grand détachement.   
   
 L'expression poétique est peu réfléchie   
 Mais elle réfléchit le monde.   
   
 L'extérieur est un puits de mots   
 De maux m - a - u - x   
 À la source des mots.   
   
 Le poète ne sauve pas l'humanité   
 Il essaye de se sauver   
 Nws  
 En ses contorsions existentielles   
 Qui le font s'ouvrir. 
     
 Le poète est un gyrobroyeur   
 Il est le metteur en  mots   
 Des existences autres    
 Présentes ou passées. 
  
 Il est le vers et le fruit   
 Et le bruit   
 Et le verre et l'eau.

      
  499

lub sijhawm tsis tsim nyog

  Huab cua tsis tsim ib qho kev txiav txim ; dab tsi yog intuition ntawm qhov tod tes leej twg nws yog dig muag rau lub sij hawm .

Lub sij hawm tsuas yog yav dhau los thiab nyob mus ib txhis . Nws tsis tuaj yeem xav txog lub sijhawm, mus txeeb lub sij hawm . Kev xav ntawm’ “lub sijhawm tam sim no” yog oxymoron

Huab cua ? Qhov no ntsug tus nqi nruab nrab ntawm ob feem ntawm lub qhov rais ;  ib ua ntej, A Tom qab, ib ze, ib sab laug / YOG, ib bipartition, lwm qhov chaw ? Kev xav yog xyaum los txhais nws … thiab lub sij hawm dhau los ntawm peb cov ntiv tes .

Lub sij hawm tsis tsis share los yog link ; nws tso cai rau kev sib tham tsis tseeb ntawm ob kev dag ntxias, nws puv ib yam dab tsi uas scares, nws tso cai chatter yam tsis muaj tom qab ntawd hais, nws distors lub neej, nws hu peb “vie” Qhov no leej twg tsis muaj sij hawm los ua, los ntawm kev tsis ua neej nyob, los ntawm kev tsis lees txais peb finitude .

Lub cim, nws, yog ib tug embodiment ntawm kev muaj tiag, ntawm dab tsi ua rau kev sib txuas ntawm cov ncauj lus thiab qhov khoom .

Muaj qee yam ib yam dab tsi dhau qhov kev kawm thiab cov khoom ; muaj qhov resonance ntawm lub rooj sib tham, tawm ntawm lub sijhawm .

Dab tsi muaj tsis sib haum xeeb, naive, ntawm mutilation ntawm qhov kev kawm thiab cov khoom nyob rau hauv relation tsis paub meej, tshaj lub peev xwm hais lus . Qhov no txhawb nqa thiab txhawb kev txav mus los thiab ua, uas tso cai rau koj mus rau lwm theem ntawm kev muaj tiag .

Nws yog qhov tsim nyog hloov ib txoj hauj lwm los ntawm kev nug tas li “txoj kev uas kuv yog” nyob rau hauv kev sib raug zoo nrog lub ntiaj teb no . Thiab yog tias ua tsis tau, yog muaj repetition ntawm tib yam : nws ploj lawm lub hom phiaj .

Mus los ntawm a theem ntawm kev muaj tiag mus rau lwm theem ntawm kev muaj tiag tsuas yog tshwm sim thaum ntawm ib lub xeev uas muaj, thaum ib yam dab tsi zais zais rau peb, thaum pom tseeb yam tsis muaj kev ncaj ncees, ntawm kev xav, ntawm kev tso tawm lub qhov (socket). …

Nws yog thaum ntawd a lub sijhawm tshiab yog, lub snapshot, lub sij hawm yug, ib lub sij hawm muaj, hauv flash ntawm nws qhov tshwm sim, ib lub sij hawm nag hmo thiab hnub no, ib lub sijhawm tawm ntawm lub sijhawm, nyob ntawd fullness ntawm lub caij, zoo li yog nyob mus ib txhis, lub caij no, A huab cua los ntawm lwm qhov thiab los ntawm no, lub sij hawm ntawm lub rooj sib tham, thiab qhov twg yog ntau dua tias qhov summons peb thiab dab tsi peb, ib lub sijhawm hauv qhov siab uas txhawb nqa lwm qib ntawm kev nco qab, ib lub sij hawm mus, A lub sij hawm twb muaj, lub sijhawm uas tsis tsim nyog, lub sijhawm uas txawm li cas los peb ci ntsa iab, tus ntsuj plig ces elevated, uas yog hais tias animated los ntawm ob lub zog ntawm txais tos thiab muab tus kheej coj los ua ke hauv kev sib cav ntawm tus kheej .

191

ntawm dhia mus dhia

   Los ntawm dhia mus dhia   
luag nyav rau hauv ib tug sigh
ntawm sigh mus luag
txawm peb ua dab tsi
hnub no yuav ntsib finitude
rau tag kis
thiab hnub tom qab tag kis
ntawm tus nqi ntawm qee hmo ntawm kev hlub
~ txais tos lub sijhawm dhau mus.

Hatched txhua tag kis sawv ntxov
mus rau zaj nkauj ntawm blackbird
kaj ntug tshiab
qhib nws daim tawv muag
rau ib hnub hu
~ nyob rau qhov yog.

Muab lub tsev nyob rau hauv kev txiav txim
pub miv
mus tom khw
noj su nrog phooj ywg
qhib ib phau ntawv
kaw cov kev xav
nyob rau hauv daim ntaub dawb ntawm kev nco
~ pom zoo nrog dab tsi los.


498

Carole niche

   Élégante montée vers la cime des arbres   
Puis descente
en vacuité tendre
le long des bulles de rosée.

Corolle niche
aux insectes appropriée
même le son du cor
les enivre.

Passage ombragé en bas de falaise
reflets des touches de soleil
au travers du feuillage.

Et puis rien
juste regarder ce qui vient
l'estompage des effets de lumière
atteindre l'eau noire.


496

la conscience de la conscience

     Feem ntau, il est possible qu’on soit aussi la conscience de la conscience deet là, c’est de l’Etre de notre être dont il s’agit, ce qui nous ramène de l’existentiel à l’essentiel, cet essentiel qui n’est pas quelque chose d’abstrait mais la Vie de notre vie, le Souffle de notre souffle, la conscience de notre conscience….      

     Ce qui interroge pas seulement notre esprit analytique, mais notreVisionet nous invite à faire un pas de plus, un pas au-delà des images et des symptômes dans lesquels nous pouvons nous arrêter. C’est alors savoir qu’on ne sait rien, c’est le commencement de la sagesse.

     La pluie peut venir, il y aura moi sous la pluie qui frappe le sol, qui bruisse et soulève les fragrances. Il y aura aussi l’Etre-Présence de ce qui arrive, cette conscience d’être là et hors tout ce qui peut nous arriver, l’instant de la rencontre comme jamais cela est arrivé, ce flash de grâce qui nous lie à bien plus que nous, dans le plain-chant de l’accomplissement et des adieux, sensations et réflexions dissoutes, hors le vivre et la mort de notre être identitaire, cette partie de nous-mêmes étrangère à nous et qui nous aliène, bien avant que la pluie ne tombe, bien après que le sol soit sec.

     Nous sommes et avons été, une trace, mais une trace qui avons troqué la connaissance contre le silence, la suspension des options de sens pour Etre, un avec soi, être Un.

495

Naines blanches de concert

 Naines blanches de concert   
avec petits bateaux bleus
frissons de l'âme.

Des nuages ténus
les lanières gracieuses
énumèrent
notes de miel
les pensées souveraines
déposées aux frisures de l'esprit.

Les passants du sans soucis
bouclettes silhouete
au regard du couchant
hument l'aurore
au travers du cèdre.

Mur granuleux
des papillotes plein les yeux
le croc de la lune
reflète les songes
guitare souriante
au glissedo des accords
que n'attendent
ni l'un ni l'autre
si ce n'est cette brise
filtrant les souvenirs d'antan.


494

une gerbe de poussière devant les yeux

   Naines blanches de concert   
les petits bateaux bleus
sont les frissons de l'âme.

Aux nuages ténus
les lanières gracieuses
énumèrent
notes de miel
pose et dépose
des pensées souveraines.

Les passants sans soucis
bouclettes frisées
au regard du couchant
hument l'aurore
perles fines de la nuit.

Au mur granuleux
des papillotes plein les yeux
le croc de la lune
reflète les songes
guitare souriante
à la venue des accords
que n'attendent
ni l'un ni l'autre
si ce n'est brise commune
la levée des souvenirs d'antan.


493

au début il y a l’accord

 Au début   
il y a l'accord.

Puis seul
assis par terre.

Finir par se taire
quand le vent souffle.

Et ça continue
du sol au plafond.

A se nourrir
du vol des oiseaux.

Petite main
en partage des corps.

Posée sur le chaud
de la peau.

Affleure la bonne odeur
des fleurs.

Ondines précieuses
volent les papillons.

Dans le clair de nos yeux
le frais d'un matin frais.

Pour écrire en dessus
ce que lumière peut.

Pour bâtir en dessous
la source fabuleuse.

Au plein du visage
la bougie luit.


491

La présence à ce qui s'advient