Kuv mus kom ze

Gaël Jean-Claude GERARD yog tus xibfwb ntawm Keeb Kwm thiab Geography, yav dhau los, Gestalt kws kho mob thiab kws yees duab.

Nws kuj yog ib tug kws sau paj lug thiab xws li tau dhau los ua ib tus kws sau lus, nyob rau hauv rhiab, hauv kev ywj pheej thiab nrhiav qhov tseeb. Poetic piav tes piav taw tsuas tuaj yeem xeeb ntawm txoj hauv kev ntawm solitude, xav tau raws li daim ntawv, ntawm vigor nyob rau hauv lub siab ntawm surpassing tus kheej, lightness nyob rau hauv txoj kev, txo hwj chim nyob rau hauv posture thiab tenacity nyob rau hauv kev rau siab.

Tus kws sau paj huam tsis nyob ntawd kom txaus siab rau nws tus kheej los yog ua rau muaj kev lom zem hauv qee qhov kev ua yeeb yam. Nws yog ib tug revolutionary insofar raws li nws cheb tseg qhov kev txiav txim thiab ua raws li tus cwj pwm ntawm nws lub sij hawm.. Nws yog ib tug kev cai dab qhuas nyob rau hauv kev hwm nws qhia rau cov txwj laus uas blazed txoj kev taug txuj kev nyuaj., ua txhaum cov kev tawm dag zog siab ntawm qhov kev pheej hmoo tshiab, creusé les tunnels de l’ombre intérieure et lancer les ponts de la rencontre rugueuse avec autrui en franchissant avec force et détermination les vallées de la facilité.

Tus kws sau paj huam hlub txoj sia. Kev xyiv fab thiab kev tu siab yog lub khob cij thiab cawv ntawm nws txoj kev ua txhaum cai. Nws lav tsis tau leej twg. Tsis muaj teeb meem yog peb luag qab nws, Nws hnav lub npog ntsej muag ntawm cov neeg ua yeeb yam ntawm lub tsev ua yeeb yam thaum ub ib leeg tau tso cai los tham nrog Vajtswv.

Thiab yog tias qee zaum cov dev tau tso tseg, hais tias nws lo lus tshaj nws, nws cia nws plam mus rau qhov tsis paub thiab thaj av qus kom sim sau nrog cov ins thiab outs ntawm no expiatory wandering oh thiaj li tsim nyog rau lub hom phiaj ntawm purging nws lub siab thiab softening lub barriers ntawm oblivion uas nws yog dragged..

Nws mloog directs nws mus rau ntug, yam tsis tau pom dua, kev sib tham, kev sib piv, kev sib tw. Tus kws sau paj lug tsuas tuaj yeem ua tus argonaut tshiab, ib tug craftsman ntawm lub plawv uas txhua yam tseem tsis tau hais.

Nws cov lus yog embers thaum nws txias thiab dej khov thaum huab cua yog cua daj cua dub. Nws cov lus coj nws rov qab, mem tes, giclent, plam, quaj, geignent et clament sa foi en l’humaine condition pour ensuite s’adoucir devant la tenue des “Mystères”, chaw ua hauj lwm thiab liturgies uas ua rau so ntawm cov lus vermilion swoon nrog mob thiab yooj yim, lus ntawm druids, lus ntawm Vajtswv, unheard thiab imaginary lus ntawm lub quaestors ntawm kiag li.

Le mots n’ont pas de sens s’ils ne sont pas vécus intimement, s’ils ne sont pas pesés à l’aune de ses douleurs, los ntawm lub yardstick ntawm lub neej nyob mus ib txhis.

Nws lub zeem muag yog millimetric thiab apocalyptic. sijhawm thiab qhov chaw, Tsis tas li ntawd nyob rau hauv nws lub neej txhua hnub, tau koom ua ke rau hauv nws lub ntiaj teb txoj kev npau taws. Txhua yam nyob ntawm no, hauv pom, nyob rau hauv ncav cuag tus cwj mem thiab kev npaj ntawm cov ntsiab lus uas bombards nws nyob rau hauv cov huab cua ntawm ntog meteorites yuav txias ib tug teeb meem ntawm kev txais., ntawm kev ntxub ntxaug, erasure thiab khaws cia ntau tshaj qhov muaj feem. Ntxiv rau nws, lub caij nyoog tsis muaj nyob thiab hu ua fortuitous ntsib, coincidence, paradox, synchronicité sont des traces mnésiques affluentes du passé et promesses d’un avenir imaginé marquées de la vision, ntawm lub foob ntawm kev muaj tiag.

suab thiab xim, cov rhythms, cov suab paj nruag thiab lub ntsiab lus ntawm cov lus yog tutu ntawm cov seev cev ntawm Opera thaum lub sij hawm Edouard Degas. Zaj sawv ntawm qhov kev xav simmers nyob rau hauv ntau txoj hauv kev uas qhov kev ntshaw ntawm kev qhia tsis ua haujlwm. Tus kws sau paj lug tos, nws tos ntev ntev zaum ntawm nws cov ceans saib rau qhov qhib lub qhov rais ntawm lub teeb nyob rau hauv cov huab ntawm plua plav uas ua rau nws dig muag, uas encumbers nws, pleases nws thiab los ntawm qhov uas nws ua pa. Yog li nws springs, Nws yug los, nws pom.

Tus kws sau paj lug tsis muaj pob zeb los tso nws taub hau. Cov hnub qub coj qhov chaw ntawm Christmas tswm ciab. Nws txoj kev cog lus yog nyob rau lwm qhov. Nws pw tsaug zog snorkeling. Thiab thaum kaj ntug so, nws tsis ib txwm muaj rosy ntiv tes. Cov remugles nyob ntawd thiab tus me nyuam uas yug ces yog cim los ntawm qhov zoo ntawm kev txom nyem. Il est alors possédé par le désir inexpugnable de connaissances et l’obligation de clamer ses rencontres en beauté – mandorles de son onde porteuse – haut et fort à la face du monde des humains tout autant que dans le désert ou dans l’absolu. L’enfant-poète se laisse sculpter par ce qu’il n’est pas encore et son entendement ne peut être qu’une expérience poétique et métaphysique.

nws txiv, nws niam, ses fils et filles sont le jeu d’une filiation que la coupe levée haute sur le parvis du temple honore aux quatre vents de son destin l’appel de la nuit, ntawm hnub, de l’amour et de sa finitude.

Tsis muaj yav tom ntej tab sis kev taug kev ntawm cov neeg taug kev ntawm tus ntsuj plig ntawm txoj kev Milky.

Yog nws nco, tsuas yog sib yuav nrog lub sijhawm dhau mus, nrog noog ntawm tsob ntoo, lwm tus txiv neej luag ntxhi, los ntawm lwm tus poj niam, ntawm ib tug me nyuam, nrog cua ntsawj uas rumbles thiab nag uas pub nws. Ib lub sijhawm rau txhua yam. Nws yog lub sijhawm dhau mus. Nws yog tus noog ntawm ceg, nws yog nag xob nag cua. Kev xav txog lub caij nyoog uas tig mus ncig nws zoo siab rau nws. Txiv hmab txiv ntoo ob peb tsim los ntawm tus kws sau paj lug, tus yaj saub-me nyuam-tus kws ua haujlwm, nyob rau hauv kev sib cuag nrog nws ib puag ncig.

Tom qab ntawd kev ntsiag to tuaj yeem tsim, ib tug silence ua los ntawm erasure ntawm kev ua hauj lwm. Ib qho kev ntsiag to tob hauv peb lub ntiaj teb uas txuas ntxiv mus, inexorably.

Txoj cai ntawm no, sur le site ” regardauvergne – la présence à ce qui s’advient “, cov ntawv thiab cov duab yog txuam nrog.

Cov ntawv muaj ntau yam tsw. Qee qhov yog cov ntsiab lus thiab kev xav txog cov ncauj lus tam sim no thiab kev tshawb fawb kev xav uas tsav peb lub ntiaj teb niaj hnub no.. Lwm tus yog tus kheej ntau dua thiab cuam tshuam nrog kuv kev sim ua kom paub txog kuv txoj kev sib raug zoo.. Thiab qhov tseem ceeb tshaj plaws, lawv feem ntau yog los ntawm qhov tshwm sim hauv poetic resonance nyob rau hauv no thiab tam sim no qhov twg kuv nyob.. Au travers de ces derniers il y a jaillissement de la présence sous une forme multiréférencée et même ébouriffée qu’une certaine conformité de clarté et de rigueur dans l’expression phrasée ne saurait que partiellement convenir. Ib daim ntaub thaiv yuav nyob twj ywm. Ib daim ntaub thaiv uas lub slowness tsim nyog rau unveiling purifies ntawm kev taug kev.

Cov duab los ntawm ib lub vaj huam sib luag yav tas los tsim nyob rau hauv kev xyiv fab wandering ntawm tus neeg taug kev, tsav los ntawm kev txhawj xeeb los saib, Ua haujlwm hauv tsev, xav, kom nkag mus rau hauv resonance thiab ua haujlwm rau cov khoom yees duab hauv ib lub thav duab ua los ntawm cov qauv, ntawm cov ntaub ntawv, ntawm lub teeb, ntawm geometric cov hauv paus ntsiab lus thiab kev xav nyob rau hauv thiaj li yuav hla lub gag ntawm cov lus uas peb feem ntau cov neeg tau txais. Cov duab impose silence.

Kev koom tes ntawm ib daim duab tshwj xeeb nrog cov ntawv tshwj xeeb yog qhov tsis meej. Nws tsis poob rau hauv cov lus piav qhia txawm tias qee zaum muaj qee qhov redundancy tuaj yeem tshwm sim, nrog finesse thiab lom zem. Daim duab thiab cov ntawv sib ntsib thiab los ntawm lawv qhov kev sib cuag tuaj yeem tshwm sim thib peb, ib feem peb suav nrog, ib tug txawv qhov uas hu peb mus rau ib tug rebound ntawm xav txog. Nws yog los ntawm qhov no hauv-nruab nrab, dans cet espace vierge de piétinements où surseoir à l’arrivée d’un sens hâtif qui peut scléroser l’entendement , tias peb qhib peb lub siab thiab cia kev sib ntsib nrog lub siab ntawm lwm tus. Ua tsis taus pa ntawm huab cua ntshiab ces ua rau peb lub siab tawv xav ua neej nyob ntxiv thiab ua rau peb tus kheej xav tsis thoob..

wb sib tau, cia peb ua tus saib xyuas kev zoo nkauj. Nws tuaj yeem yog tus mason uas peb xav tau txhua lub pob zeb los tsim lub xub ntiag no zoo li tsis muaj lwm yam : kev hlub, hlub kev npam, zoo li tus uas saib xyuas lwm tus thiab tus tsim lub neej yav tom ntej.

Tus tub txib loj ua kua muag

 
 
 Nrog lawv txhais tes liab qab    
 poj niam ncig lub ntiaj teb no    
 tshaj tawm nrov thiab meej    
 lub burlesque ntawm cov xwm txheej.        
  
 Tsis zoo rau lawv    
 vim Guignol ua raws li nws cov tub rog    
 pib caum lawv    
 nyob rau hauv lub tsev loj ntawm solicitude.        
  
 Yuav tsum tau pom lawv    
 cov txiv neej lub ntxa ntawm lub barnyard    
 rhuav tshem lawv tus kheej tsis muaj lawv txoj kev tsaus ntuj     
 nyob rau hauv gilding ntawm Sports Palace.        
  
 Ntawm tus nqi ntawm kev tawm tsam    
 yav dhau los thiab yav tom ntej    
 peb yuav hais dab tsi txog kev xa xov    
 ua txoj cai tswj hwm tus cwj pwm liab qab.        
  
 Koj puas paub yuav ua li cas thim rov qab dej    
 poj niam lub cev    
 thaum rotting ntawm lub ru tsev tin    
 qhov seem ntawm lawv cov menyuam.        
  
 qias neeg thiab grey ntawm unsaid    
 lawv pib suav lawv lub hli    
 dai ntawm tus ncej greasy    
 rau Rite of Spring.        
  
 Falsely stumped nrog sequins    
 cov poj niam witty pauv lawv cov zaub mov txawv    
 kev noj qab nyob zoo xav txog gribiche sauce    
 ntawm vert-galant hauv hav zoov dub.        
  
 Tossed nyob rau hauv lub npaus    
 lawv lub cev sanded ze    
 rau amaranth khoom qab zib    
 kawg ntawm lub caij nqa.        
  
 Tuaj los hauv qab rooj    
 lub cev turgid ntawm swashbuckling    
 tshaj cov muses zoo    
 pib txiav rau hauv slices.        
  
 Ntsev, peppery thiab simmering mus rau perfection    
 peb muaj lub meej mom ntawm kev sib ntsib    
 nyob rau hauv lub metallic piano ntawm tus Vaj Ntsuj Plig    
 mloog lub ntuj lub txim.          
  
 Hneev ntsej muag    
 cov rebels thiab courted    
 paub yuav ua li cas wink    
 hauv huab cua los nag.        
  
 Nyob rau hauv lub xeev ntawm kiag li tshwm sim    
 luas, kho kom zoo, ua kom huv huv yog qhov tseem ceeb    
 pub kua muag loj     
 lub xub unchecked ntawm lub hom phiaj.        
  
 761 

Nws yog hnub ci

 
 
 Nws yog hnub ci  
 l'aube écartait ses lèvres d'une fissure initiale   
 je m'étais levé de bonne heure    
 et les sorcières dormaient encore.               
  
 Me mis en habits du dimanche    
 la tête fraîche   
 le corps et les sabots suédois sur le qui-vive    
 avec le projet d'aller y voir.        
  
 Mazette que cela    
 la grande armoire à glace    
 je l'avais ouverte    
 pour en extraire un vieux gilet trop petit.           
  
 Il y avait de la gourmandise       
 mais la partie était trop belle    
 aussi me suis-je rendu    
 à cette rencontre familiale en Quatre ailes bleues.        
  
 Empreint de l'innocence de l'enfant    
 et de la casquette de postier du grand-père    
 la route avait été tournicotante    
 à grands coups de klaxon dans les virages.        
  
 Ce que je voyais   
 c'est moi qui le créais        
 dans son cocon de vieilles images    
 avec point trop de consistance.    
  
 Je me suis arrêté en bord de route    
 à hauteur des bois noirs    
 dans la fraîcheur de l'altitude    
 et là ma sphère de contemplation a vrillé.        
  
 Plus de reconnaissance du passé   
 en capilotades les hardes étaient au fond du coffre    
 nu je vous dis que j'étais nu    
 et ma peau brillait dans le petit matin.        
  
 Quand à savoir où cela me menait    
 ce n'était pas de mise    
 mes cartes routières s'étaient envolées
 et le projet initial aux abonnés absents.        
  
 Le paysage était bien là    
 et c'est moi qui le regardais    
 cet écran là qui provenait bien de quelque part    
 et qui faisait irruption avec une multitude de détails.
  
 Je tournais la tête    
 de quatre vingt dix degrés    
 les bords de route étaient sombres    
 et mon regard-laser perforait l'espace.        
  
 Je le vis    
 le pourquoi du comment de la chose    
 l'insecte poilu au bec noir    
 et tout fût résolu.        
  
 Cov "Terrestre" était en place
 tout conspirait à ma respiration
 mais comment reconnaître et comprendre
 avec quoi j'étais confondu.



 760
    
        
  
 

Ce que le Temps rejette et courbe

 

 Les écrouelles que le temps rejette    
 à la corne de l'Afrique    
 ont l'attrait des recommandations concrètes    
 qu'Arthur engagea.        
  
 Plus d'attelage construit pour l'avenir    
 plus de repli identitaire sur son pré carré    
 il y a cette étrange maison connue    
 rassemblant les êtres en marge des principes.        
  
 Tout tourne dans le maelstrom    
 les noyés ne se ressemblent ni s'assemblent    
 parmi les débris où surnage la barrique    
 pour l'Unique homme de l'Espèce.        
  
 Certains sont aspirés vers le fond    
 d'autres servent de bouée de secours    
 pour que le monde devienne royaume    
 de mal en pis selon la courbure du Temps.        
  
 L'Ecologie est poussée    
 dans les excavations de la tradition romantique    
 l'Ecologie ne tracte plus    
 hors les foucades visitées par le concert politique.        
  
 Aussi j'ai repris le commerce d'antan    
 derrière l'Ecologie et l'injustice sociale    
 pour jongler entre la Nature et les intérêts humains    
 car au paradis du militantisme tous les loups sont gris.        
  
 Entre le libéralisme et le repli sur soi    
 je me suis porté en effraction    
 et basculé la ligne de front    
 du Gauche / Droite chargé d'affects.        
  
 Georges vira de bord    
 par décoction mentale    
 où tout était permis    
 muaj lub meej mom.        
  
 En fond de forge    
 détachons-nous de la régression    
 dont les chants de trahison et d'abandon    
 culminent avec la réaction.        
  
 J'ai installé mon étal au marché de Noël    
 pour repérer les négociations et déplacer les intérêts   
 entre les fuyants du Global    
 et les réfugiés du Local.        
  
 La boussole s'affole dans cette réorientation    
 et là point d'attitude martiale    
 mais plutôt des questions de formes et de poids du monde    
 en vue de reconstituer la masse magnétique.        
  
 Pour à défaut se fondre dans nos Valeurs    
 où une appartenance paternelle    
 sans déracinement ni "retour à la terre"    
 permettra le "retour en Terre" des zones à défendre.        
  
  
 759
   

Les polarités de la réalisation

 
 
 Sur le pont aux parapets  
 de crépi écaillé genre perroquet    
 des cadenas fleurissaient    
 sous la caresse d'un soleil carnassier.        
  
 Des voix s'élevaient des rives    
 sanguines cinglantes échappées   
 sous la frondaison vibrante    
 des bois en bordure de rivière.        
  
 Sagement repris au débotté    
 d'une touche fine aux verts affirmés   
 l'homme-peintre    
 manœuvrait son orchestre de couleurs.      
  
 Des cyclistes passèrent    
 dans un cliquetis de dérailleurs    
 propre au dos d'âne de l'ouvrage    
 sans mot dire casquettes bien en place.        
  
 La forme blanchâtre de l'escarboucle    
 frôla les arches gallo-romaines    
 dont la chevelure d'algues    
 à même l'onde filait guimauve.        
  
 Les têtes des femmes-chœur    
 jaillirent en bord de berges    
 accompagnées d'une armée de violons    
 sous la conduite du maître-coudrier.        
  
 Soliloque en phase basse    
 la voix grave de l'homme des contrées profondes    
 souffla sur les volutes de brume se délitant    
 devant le trait bleu du martin-pêcheur.        
  
 La corne de brume    
 racla le fond de scène    
 pour faire apparaître un faisceau d'arguments    
 piquant le décor d'un lacis aux mailles serrées.       
  
 L'homme-peintre se recula    
 du carré réceptacle du tout-venant    
 pour esquisser pipe aux lèvres    
 un rictus circonspect.        
  
 S'emparèrent de l'instant    
 les âmes sapientiales    
 au front fort des métaphores    
 dans leur prise de distance innocente.        
  
 Discernant un passage dans la berge    
 le sanglier jaillit sur les galets    
 grattant du sabot    
 le son des partisans.        
  
 Se lever    
 dresser le pavillon des circonstances    
 pour au plus prêt    
 rassembler les polarités de la réalisation.        
  
  
  758
   

J’irai marcher sur le chemin

 
 
 J'irai marcher sur le chemin    
 aux touffes d'herbes en son milieu    
 le long des pâtures    
 ceintes de piquets et de barbelés.        
  
 Le cheval s'arrêtera de brouter    
 pour se tourner vers moi    
 et me rejoindre curieux et pas pressé    
 que je lui caresse la tête.        
  
 Je me déplacerai lentement    
 avec délicatesse et régularité    
 pour que les jambes répondent    
 sans trop de douleurs.        
  
 Le bâton de marche    
 se plantera sans hâte    
 sur le sol de terre et de graviers    
 pour que le poids de chaque pas soit moindre.        
  
 Je m'arrêterai    
 pour prendre une photo    
 premier plan, perspective, arrière plan    
 dans une composition équilibrée.        
  
 Je continuerai de descendre vers le lac    
 aux eaux argentées sous un ciel pommelé    
 avec des pissenlits ensoleillés    
 et des vaches broutant bruyamment.        
  
 Je ne serai pas seul    
 avec des idées dans la tête    
 accompagnant ma respiration d'air frais    
 que j'inspire et expire en conscience.        
  
 En même temps que j'écris    
 une photo de ma galerie se dessine    
 dans la remembrance de cet instant    
 où la pensée rejoint le corps.        
  
 De ce passé remémoré    
 je fais un présent narratif    
 qui sent l'herbe du printemps    
 entre souvenir et perceptions remontantes.        
  
 Au loin un dirigeable multicolore    
 lâche ses flammes de bête aux naseaux éructant    
 pour progresser par petits bonds    
 au dessus des reliefs arborés.        
  
 La promenade finie    
 je retournai au véhicule    
 montai sur le siège pour en silence 
 ressentir le bien-être de la sortie.        
  
 Ce faisant le monde n'arrête pas de tourner    
 l'alouette Lulu invisible de grisoller    
 et la Présence accomplie    
 d'être là.        
  
  
 757
   

Elle quitta le pays de sa naissance

 

 Elle quitta le pays de sa naissance
 sur une branche d'olivier
 entre les roseaux de la rivière
 et les yeux du paon
 la fixèrent pendant qu'elle prenait le courant.
  
 N'allez pas dire au jeune homme de la rive
 que s'en allait tout espoir de conquête
 et que visité par un vent mauvais
 son esprit d'enfance d'aventures et d'inventions
 coulerait vers des golfes amers.
  
 Je l'imaginais de dentelles blanches vêtue
 celle qui viendrait me prendre
 celle qui tourmenterait mes jachères
 sans l'ombre d'une raison
 m'allongeant sur un tison ardent.
  
 Lumière et beauté
 irrépressible jaillissement du cœur
 bannissant toute illusion mutilante
 dans un cri humble et discret
 nous nous sommes accomplis.
  
 Il est une nouvelle naissance
 que celle d'un charroi remontant à la source
 parmi le peu de jours qu'il nous reste
 pour qu'avec nos ailes neuves
 brûler nos yeux devant une robe gonflée.
  
  
 756
  
    

   

Quand c’est blanc c’est pas noir

 

 Tu vois c'est blanc   
 et quand c'est blanc c'est pas noir    
 même si c'est en tremblant    
 que le coutre de la charrue    
 évite la feuille de vigne    
 avant l'interception du pic épeiche    
 de ricanements et de honte ceint    
 devant la caillasse secouée   
 réalité incontournable des forces drues.   
     
 Et quand c'est blanc c'est pas noir    
 hors les métamorphoses    
 de tant de couleurs en élévation    
 lissées de leurs parures végétales et minérales    
 pour de plus amples inflexions    
 nourries par le vin qui réjouit le cœur    
 et devenir coupe de vertige    
 hors les incartades de l'esprit     
 en rémission du jeu de courte paille.        
  
 Et quand c'est blanc c'est pas noir    
 aux reflets de l'orage    
 la pomme d'Adam    
 protubérance acquise    
 par l'immobilité grave en bord de falaise    
 permettant de poser de tendre manière    
 le brassard blanc sur le bras de l'orant
 en accession verbale    
 vers la licorne des influences.        
  
  
  
 755
   

Chacun de ses membres

 
 
 Chacun de ses membres
 de bois et de feuilles accolées
 .................................................    
 mais revenons à notre sujet
 celui de s'engendrer soi-même
 par l'occupation prédatrice
 de là où nous sommes
 nous les vibrations
 animées par des fluides
 sans le regard d'autrui
 mais avec le code nous reliant à nos origines
 nous les polyglottes de voix intérieures
 aux inspirations chuchotées
 au creux d'un lignage
 que nous aménageons.
 .........................................        
 Chacun de ses membres
 de bois et de feuilles accolées
 semblait le linéament d'une vérité
 issue du soleil infini
 verbe du mystère
 éclat d'une humanité souvent interceptée
 voilée diminuée obscurcie
 par la gravité même
 de cette incubation de circonstance
 dans la cérémonie de l'écriture.
  
 Nous nous levions de bonne heure
 en observation de la fabrique du temps
 sans que les rires se muent en grognements
 nous les terroristes de la permanence
 dont la suprême béatitude
 était de surseoir
 aux règles de perfection de notre image
 pour plonger
 dans l'indicible souvenir
 de l'outil frappant tant d'années
 sans aucune parole
 sans aucun mot écrit
 à la mesure d'une empoignade
 où les extrêmes se rejoignent.
  
  
  
  
 754
   

Des mille et des cents

Des mille et des cents    
à notre époque    
au coin des rues    
et sur les réseaux sociaux    
il y a des mots et des images    
plein de chapardage    
à hue et à dia    
en place publique    
à ne plus retrouver son âne.        
 
Attendre les Rameaux    
être là pour l'envol de la colombe    
voir les branches de laurier joncher les rues    
brailler que le Roi est revenu    
en acceptation de la demande des marchands    
sous le sceau de la tranquillité d'esprit    
évacuer une souffrance    
les yeux ne sachant que saisir    
les plaies mal cicatrisées du savoir des hommes.        
 
S'affliger et se victimiser ?  Non    
Se rebeller et gueuler plus fort que l'autre ?  
Non    
Moutonner ni vu ni connu ?  Non    
Effrayer les corbeaux qui déchirent nos chairs ?  
Non    
Être sidéré et faire silence ?  Non    
Appliquer la loi du talion ?  Non    
Échanger sa douleur contre de la drogue ?  Non    
Attraper au collet les individus asociaux ?  Non    
Non, non, non et non !        
 
Aller cueillir les pissenlits de mars    
y joindre quelques œufs durs    
mâcher et manduquer cette salade    
sous le ciel d'une aube aux doigts de rose    
retrouver l'ami de source et de cœur    
ramasser les pépins de pomme près de la cidrerie    
et jeter les graines sur la terre encore et encore 
pour que jaillisse le pommier
entrer dans la religion du poète.        
 
 
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