n'akụkụ igbe ájá

 N'ime igbe ájá nke ilo
enwere umu-ab͕ọghọ nāmaghi nwoke n'ebe nile
na mpụta na oghere
e nwere ụzarị ọkụ na akpụ nke onyinyo
maka umu-ntakiri gburugburu
aka ha na-afụkwa ájá nke ndị mmụọ ozi
na-esi ísì ụtọ .

N'ime igbe ájá nke ilo
enwere onyonyo nke Epinal
n'elu blond isi
nke mere na nnụnụ na-efe efe
na-ejide ya
maka mbinye aka ole na ole gara n'ihu kpachie azure
ma daa n'elu pediment nke ụlọ
farandole na agba egwu .

N'ime igbe ájá nke ilo
ọla-edo di n'okpuru ájá
na mgbọrọgwụ osisi n'ọñụ
sink na galore
ọtụtụ puku ntụpọ agba
n'iru umu obodo
na-amụ anya
site n'iti-nkpu nke onye nākwaga .

N'ime igbe ájá nke ilo
e nwere oche oche rọba
oge mebiri emebi
karịa ọdọ mmiri nke mmiri ozuzo
etinyere na tebụl ọcha
mirror
site n'amaokwu mara mma
site na ilo ruo na ịsa ahụ
ụmụ irighiri mmiri na nku agwakọta
nso nwa na-egwu egwu .


175

L’homme “bia”

Nwoke ahụ bụ ihe dum na-apụghị ịkewaa. Site na ntinye nke ahụ, na-eburu n'uche na psyche jikọtara na ike nke oghere nke nsụhọ na a anya ime mmụọ, nwoke bu otu. Ọhụụ atọ a nke mmadụ mejupụtara site : ahu-CO-, agụba-AM-, uche-ES- bụ dị mkpa iji bụrụ akụkụ nke ụzọ uto nke ịbụ, maka nwoke “bia” .

Le corps n’est pas le tombeau de l’âme comme le pensait Platon, mana ngwa egwu nke mmụọ nsọ. Na ụzọ anyị, être spirituel ce n’est pas échapper au corps mais s’ouvrir dans son corps à l’action de l’Esprit. Le corps traduit, d’une manière palpable et physique ce qui est autre, kedu ihe bụ metaphysical, ce qui est impalpable et invisible . Le corps nous met en contact avec la réalité et nous permet un premier déchiffrage de l’univers qui nous entoure. Site na ya, anyị nwere ike ịhụ, ntinye, imetụ aka, inwe mmetụta, nụrụ ụtọ. Par nos sens nous accueillons des informations tangibles, informations qui peuvent nous faire accéder à des plans subtils .

Ndị Juu nwere otu ụzọ n'ebe ụmụ mmadụ nọ. Ils le considèrent comme un tout : la oche (buru amụma) pénétrée par le souffle (efu) où la chair est moins la chair-viande que l’Homme tout entier dans sa dimension cosmique et la “efu” la vitalité de la chair, kedu ihe na-eme ya. N'ofe ahụ, la chair ne se saisit jamais séparée du souffle. La chair sans le souffle n’est plus chair mais cadavre .

Nke Akwụkwọ Nsọ na-ewebatakwa echiche nke“Mmiri ozuzo” WHO na-eme ka Mọ nke Chineke ruo eru, ume ume. Nke a “Mmiri ozuzo” na-akpali ihe e kere eke emechabeghị nke anyị ga-abụ akụkụ nke ike nke mmezu, nke uto nke ịbụ. Nke “Mmiri ozuzo” ekwe ka guzosie ike njikọ nke akụkụ abụọ mejupụtara nke mmadụ, “buru amụma” et“efu” . Ọ na-enye ha ike .

Les Grecs ont perçu que la distinction entre l’esprit et l’âme s’avère essentielle. Platon pensait qu’en son intériorité l’âme prend conscience d’un quelque chose d’autre, elle est au-delà des considératins bassement matérielles, nke ọchịchọ ya ịgafe elu . Cette dimension de l’âme, ọ kpọrọ ya “ọnụ”. Nke “ọnụ” est apparenté à un organe de vision. Ọ bụ ya nwere ike ime, au sein de la psyché de poser un regard sur les éléments de la psyché .

A na-akpọkwa akụkụ elu nke mkpụrụ obi ma ọ bụ ebe dị mma nke agụba, nke“ọnụ” na-egosipụta onwe ya obi miri emi dị ka ikike ịgbachi nkịtị, nke akọ na uche na mkpebi siri ike. Ikike maka ịgbachi nkịtị n'ime ma ọ bụ “Hesychia” nnwale na ntughari uche na ekpere, ọ na-akọwa ọnọdụ kwụsiri ike nke ịbụ. Ike nke akọ na uche, okwu na okwu na-enye mmadụ ohere ịmata nke mmegharị ime ya na inwe ike ịkpọ aha ha dị ka ọnọdụ, ha mmetụta uche, mmetụta, agụụ mmekọahụ. ikike ime mkpebi na mkpebi siri ike bụ nnwere onwe a nke mmadụ ga-edebanye aha na nọgide n'ime dynamism na-enweghị ndọpụ uche site na arịrịọ sitere n'ụwa ma ọ bụ ikwe ka echiche parasitic dugharịa onwe ya .

Ọ bụ mgbe ahụ ka Mmụọ Nsọ, nke “pneuma”, Okwu Grik nke putara ume nke si n'aka Chineke bia na-eme ka ihe di ike. Il éclaire toute chose. Nous sommes alors des êtres en devenir d’être réellement des êtres vivants . Ọ dị anyị n'aka ịghara ịgbaghara ebumnuche, ghara imechi anyị, imeghari onwe anyi dika njirimara onwe anyi siri di, d’accéder à notre propre désir, à notre propre manière d’être car la parole de chacun d’entre nous est essentielle pour l’ensemble .

Ọ bụ site na nke a obibia nkenwoke ahụ “bia” ka anyị nwee ike ịga n'ihu kwupụta n'ime ime udo, ntọala nke ndụ mmekọrịta niile obi dị jụụ .

174

nyctalope na ikwiikwii abalị na egwu egwu

  Nyctalope na Noctambule ọnụ ji aka na-aga ije aka n'okpuru ọka na-agafe .

Akwụsịla na enweghị usoro ha nwere mgbagwoju anya ya na brine nke ajọ ifufe na-achọghị wụsara ụbọchị gara aga n'okporo ụzọ ime mgbaasị .

Nwere ike na-akụkụ mgbe ụbọchị ga-abịa, otu na ọtụtụ osisi, nke-ọzọ site n'akpọrọ amara Chukwu, ha manyere ndị gbara ha gburugburu ka ha si na nchekwa ha pụta, na ike nke foogu gbawara, meghee egbugbere ọnụ nke anyanwụ chafouin .

A gull kwara ákwá ka ọ na-awụpụ isi ụlọ ọrụ ahụ schooner . Ígwé ojii n'iji nwayọọ na-eche n'echiche kpaliri n'ime ekeghị nke ọnọdụ .

Na-adịghị enye nsogbu na humanistic echiche Nyctalope na Noctambule kpaliri enweghị ezi uche ka ọ bụrụ naanị ndị na-eme ihe nkiri ọrụ pụrụ iche, na-arụsi ọrụ ike na ịse laser iji gbanwee obere ihe oyiyi na-egosipụta site na nwata na sprays nke shards mara mma .

Sarabandes, ụda ọnụ ụzọ na-ama jijiji, nro cattail ọnya, na-akpa nkata belching si akpịrị na ihe mgbu ; ihe niile dị njikere ịnabata karịa tupu oyi nke abalị .

Otu a ka Nyctalope na Noctambule si ekwu okwu n'akụkụ oke osimiri iji gbalite ụbụrụ ụbụrụ, mgbe spotting na ụgbọ elu nke oké osimiri, ndị ozi mara ihe nke ndị mbibi ole na ole hapụrụ, nke okwu na-agba mgba ụbọchị adịghị agwụ agwụ .

173

Sayensị, ọhụụ et union

 Science de l'écorché des choses et des formes
ewezuga ihe ekwuru na nghota
en iche mfe
ndu ke iberibe
nke songs na mkpu na dissonance
otu akpụkpọ anụ
na tebụl ngosi
arụ ọrụ nke oghere niile
n'okpuru ogbugbo birch nwere akara cuneiform
na-enweghị ounce nke ohere nnwere onwe
ihe niile na-ekpuchi n'okpuru ọkụ jikọtara
nkọwa
akwụkwọ ndị ghe oghe n'ikuku nke akụkụ ebe ịchụàjà ndị e kụrisịrị akụri
site n'akpịrị ịkpọ nkụ nke ihe ọmụma a .

Vision de la ronde éternelle
gburugburu megide okirikiri
na aja nke oge
na oké osimiri ga-eji ụfụfụ ya hichapụ
a ga-ahapụ ịnyịnya ndị ahụ n'akụkụ osimiri
nkpọtu nke ebili mmiri na ngịga
n'akụkụ ha raw
otutu oghe ọkụ
élevées en salve de lumières
na-akpọ anyanwụ
Spherical nghọta nke ihe bụ
nke ihe dịworo na nke ga-abụ
otu nzọụkwụ naanị otu nzọụkwụ
na mgbe ahụ oké ifufe
ndị a eji eji eji akọ chịkọta ya
ike ịgbagọ ụda olifants
mgbe ole na ole bụ ndị na-efe ofufe
d'un soleil terminal .

Union des paradoxes
ná mpụga obodo ndị dị ike mgbidi gbara gburugburu
nwoke na nwaanyị na ha zutere
mee n'udo
n'aka ejikọrọ aka ha
ọpụpụ nke ihe na-eyi egwu na-eto eto
oku na-egbuke egbuke
akpụkpọ dị ka chi ọbụbọ ọcha
ruo n'iche dị iche iche nke prism nke nghọta
ọ dịghị ike ma e wezụga nke mgbasa nke arpeggios
rue ebe nsọ nke Mọ Nsọ
n'efu n'okwu niile
kwupụta nkiti okwu .


172

Sylvain hụrụ n'anya

 M hapụrụ Nadia na ndị agbata obi bi n'elu nke subdivision na m rutere n'ụlọ ọgwụ naanị ịhụ ka a mụrụ gị. Etinyere na obi nne gi, ị na-eku ume ike, afọ fụrụ akpụ site na nnukwu etuto ọjọọ na-arapara n'ọkpụkpụ azụ.

Ndụ gị na-amalite.

Ị dị afọ atọ ma ọ bụ anọ. Ọ na-eme na okporo ụzọ na-ekewa ụlọ obibi anyị na ebe a na-adọba ụgbọala na rue Nicolas Nicole. Ị jiri obere osisi trestles gị kwagara dị ka pendulum na njedebe nke gị ogwe aka. Ihe nkedo kpuchiri gị site n'ụkwụ ruo n'ụkwụ gbachiri ahụ gị thorax. Ị nọ na-amụmụ ọnụ ọchị, gi Bédé ukwu ka m'kpọrọ gi, ma ị gbakwara m ume laghachi azụ ntakịrị iji gosi m otu ị siri na-aga nke ọma. M'we kuru gi na ogwe aka ma welie gi elu.

Ị bịara ịhụ anyị na Marcillat. Anyị nwere buru gị n'ọdụ ụgbọ elu Clermont-Ferrand si Marseille. Ị nyere m ihe ọkpụkpụ ụrọ a enamelled, bọọlụ dị arọ nwere a oji gwuputa – ihe na-akpali akpali ime miri emi n'ime ihe mba ekwu, na akụkụ siri ike iji chebe onwe ya pụọ ​​​​na ndị na-eri anụ. M weere ihe a dị ka ihe nnọchianya nke nhụjuanya gị nke ị jisiri n'ụzọ ụfọdụ na gwara m ka m kesaa. Kemgbe ahụ bọọlụ a esogoro m dịka njikọ n'etiti m na gị. ị dị iri abụọ.

Oke ohia nke Tronçais na Allier. M hapụrụ gị n'oche nkwagharị dị n'ụzọ sara mbara nke osisi toro eto na-ebuli elu. Anyị nwere mere ọtụtụ narị mita wee gaa n'ihu na-ahapụ gị naanị dị ka ị tụụrụ m aro. Na-atụgharị nzọụkwụ m … ị nọkwaghị nke ! Akpọrọ m gị ogologo nkeji oge. Ị zaghị. Na-echegbu, Achọrọ m gị n'ikpeazụ ịhụ gị ka ị na-emegharịghị anya n'obere ụzọ adịghị anya nke. Enwere ogologo ịgbachi nkịtị. Isi humus na-agba egwu gburugburu sitere na U.S. Ifufe ahụ kparịtara ụka site na blanketị nke na-esi ísì ụtọ. Anyị na-ejide n'aka na drape nke mmetụta ihe. Amaara m mgbe ahụ na anyị nọ n'otu akụkụ, umunne, Nna na nwa ya nwoke, na-ege ntị na nabata ihe ọ bụ.

N'ime afọ ikpeazụ a na-alaghachikwute m ogologo oge mkparịta ụka ekwentị anyị nwere, Gị nwa m nwoke Sylvain na mụ onwe m nna Gaël ka ị kpọrọ m. Ọ bụ maka ihe ị na-eme n'oge na ụfọdụ ọkụ ọkụ gara aga nke ị ji obi ụtọ kpalitere. Kedu ihe dị mma ncheta. M ka na-anụ olu gị dị arọ nke na-adọrọ adọrọ site n'ogologo abalị ndị ahụ. O nwetụbeghị ahịrịokwu emebere. Ị nọ na-ele anya nke okwu nke mere na ikwu okwu kpọmkwem na n'ụzọ doro anya na-ekwu ihe dị mkpa. Na ọ bụrụ na mgbe ụfọdụ okwu ụfọdụ gafere echiche gị ka ịchọta onwe ha na nguzozi adịghị eguzosi ike n'ihe n'etiti ịma mma na ihe efu ma e jiri ya tụnyere ihe bu ụzọ, ọ bụ maka ezi ihe kpatara ya, nke ihe ọhụrụ atụnyere ebe ị nọ, ị nlebara anya nke ihe na-eme. Ị dịkwa otu ahụ, Ọtụtụ mgbe n'ihu, gi onye n'anụ ahụ anaghị arụ ọrụ. Echetara m ụfọdụ isiokwu ndị bịara na mkparịta ụka anyị dị ka nke okike, nke ọnọdụ onye na-ese ihe kamakwa enyi na ihunanya – ịhụnanya nke ahụ, ịhụnanya nke ihe. Ị hụrụ ndị mmadụ n'anya. Ị na-adịkarịghị mkpesa na ọ bụ m mgbe niile ka mkpirisi mkparịta ụka nke gaara aga n'ihu ruo ọtụtụ awa na awa.

Ma ọ bụrụ na ị hapụrụ n'abalị a nke 18 au 19 October, ọ bụ ịgbanarị ọnọdụ anụ ahụ gị dị ka nwoke na-ata ahụhụ nke ya ahụ ike na-akawanye njọ, mana ọ bụkwa ka ịga n'ihu n'ọrụ gị gafere ebe a, gị, onye na-achọ ihe zuru oke na nke eziokwu, onye e nyere ikike site n'ike ike kariri gi, oku na-adịghị mma nke ị chọpụtara. ị tụrụ egwu, ịmata ihe, nwere mmasị na isiokwu m nwere ike ikwu maka ya, isiokwu ndị metụtara aesthetics, akparamaagwa na ime mmụọ. Ị na-enwe mmetụta ọchị mgbe ụfọdụ zuru ezu, mgbe ụfọdụ pesti, gi dandy mara mma onye zụlitere okwu oma n'amamihe ma ghara imerụ ahụ. Ị hụrụ ndụ n'anya na obi nkoropụ nke aru ahu nke mere ka unu ta ahuhu nke-uku, anya almond na-ele gị anya na ịmụmụ ọnụ ọchị gị dị ntakịrị kpọgidere m n'ọnụ ụzọ ọba hụpere mkpụrụ obi gị ka ọ na-arụ ọrụ kwupụta mgbapụta nke ndị na-enweghị atụ nkịtị na nkwekọ ha ebighị.

Site na mkpụrụ obi ruo na mkpụrụ obi ị nọ n'akụkụ m. Mgbe ị nọ tọhapụrụ na uwe akpụkpọ gị ọ bụ awa ole na ole ka ekwentị kpọchara nke ahụ anyị gafere gị ka e wee jikọta gị na olili nna nna gị.

Otu okwu ikpeazụ : “mgbaghara”. Mara na m Rịọ mgbaghara gị n'ihi na ị naghị anọkarị.

Daalụ Grand Bédé, nwa m nwoke, Sylvain .

171

Papa m ọ nwụrụ

 Papa m ọ nwụrụ
 na enweghị ike ijidesi m mwute.
 Rosary nke ncheta ọnụ
 na ehighi ura .

 Nwata nwoke nọ n'uko ụlọ
 wepụ capsules ya na ndị ọgba ọsọ ya na Tour de France. 

 Nke " gargote " akwa akwa nwata
 abụghị ihe ọzọ karịa efere nchara
 " frugeres - ndị m hụrụ n'anya " crumbles na alụlụ
 na anya mgbụsị akwụkwọ .

 Ụbọchị ọhụrụ ga-abọ
 ụgbo uzuzu nke e ji nkume pel nke igirigi chọọ ya mma.

 Ụkwụ na-eme ka ala na-akpụ akpụ
 bụ akụkụ ikpeazụ nke ọnụnọ gị .

 Nous ne retournerons plus les crêpes
 tinyere mkpu ọṅụ nke ọdụdụ .

 Ụgbọ elu ọhịa geese
 agakwaghị atụ anya ka nke mbụ.

 Nke " inyinya anọ " Renault
 agakwaghị eyi ịnyịnya ígwè anyị .
 
Opi ga-agbachi nkịtị
 n'azụ ọnụ ụzọ ime ụlọ  .

 Atụgharịrị ibe
 ugbua enwere ndu .

 Kpoo akwukwo nri na mineral na oven
 nke mere na kandụl nke ihe dị mkpa na-ebili .

 Ịgafe ford bara uru
 maka adịghị ike ime .

 Ka anyị jide úkwù nke ebe nchekwa
 na-enweghị ngwa ngwa, drawer na-emechi .

 Ka anyị bụrụ ìhè na mmụọ na-egbuke egbuke
 ya mere ejikọtara aka ọ bụ .

 Amamihe na-emeghere ihe na-abịa
 ka anyi buru mma smugglers .

 A na-enye ihe bụ squarely ka anyị bụrụ akpịrị 
na asụsụ nke nri ọhụrụ .

 Ka anyị bụrụ abụ n'ikuku ọhụrụ nke mmiri
 andante nke ume efu .

 Anyị ji obi dị njikere nabata
 ike nke ụwa nke ihe omimi apụta .

 Onye na-eche oge na nnụnụ eziokwu
 Ana m agwa gị okwu .

 Ndị na-eso, ụmụ m ,
 Ka anyị tọpụ bọọlụ ndụ anyị ka anyị jee ije  .

 Enweghị egwu, ekèwo obi n'ọṅù nke ndi ezi omume
 ka ayi buru ahihia na ọka nke owuwe ihe ubi n'abia  .


 170 

mgbe echiche bilitere

Ụlọ ahụ bụ na-ekpo ọkụ. Uwe a na-acha nchara tọrọ n'ala. Anyị nwere yipụ akpụkpọ ụkwụ anyị. Mụ na nwanne m nwoke rụrụ osisi a na oghere. Enwere ọtụtụ akụkụ.

Ndị agwa ngwa ngwa chọta ebe ha. Ụfọdụ achịkọtala onwe ha na pratries na ndị ọzọ na ụzọ abụọ. Ahụrụ m onwe m naanị m, amaghị m ihe kpatara ya. A ifufe ọkụ gafere n'ime ụlọ ahụ. Ọ bụ mgbe ahụ ka m fefere obodo na mkpọsa. Ịnọdụ n'elu elu m na-atụgharị uche n'ọrụ anyị. Ọ bụ ebe ahụ niile. Na o were ebe a iji mata na e dere ndụ m dị ka ọ dị na mbụ, ebe ahụ n'ihu m. Echere m mgbe ahụ ihe ọ nwere ike mee m. Nakwa ka m nwee ike ịbanye na ịtụrụ ime ihe a niile ọ dị mkpa Amaara m ihe kpatara ya. M nọkwa na-achọ, m wee na-achọ, … ruo nụrụ ka m na-ekwu okwu ndị a nke yiri ka mmụọ na-afụ m ihe omimi. … Ọ nọ na-akpata m. … E gosipụtara ya n'ụzọ dị mfe yana otu ahụ doro anya na ewepụtara m oge iji dee ahịrịokwu ole na ole ndị a.

Lekọta ndị mụrụ anyị

nwee ọmịiko

na-akwado ibe ya

ka obi ụtọ ndụ

inwe obi ụtọ, obi ụtọ, obi ụtọ

bụrụ nke na-apụtaghị ìhè na ihe okike n'ịhụnanya

a ga-ekewapụ, kacha ekwe omume, mmekọrịta na ihe onwunwe

imesapụ aka

nwee omume ọma

mee ihe ziri ezi

na-elekọta ibe unu

jikwaa mmetụta uche gị

na-aghọta ọnọdụ nke uche anyị mgbe niile

na mgbe echiche na-ebili

zigaara umu anyi ozi a .

169

ime nkà ihe ọmụma mgbe ị na-akụziri ihe

Mmụta ndị okenye .

Bi n'ime Ebe a .

Zụlite ya nwụrụ anwụ .

Lelee si elu .

Iji bụrụ onye okike omenala .

Bi n'ime nsụhọ usoro nke mara : nghọta – sensashion – echiche (onyonyo, echiche) – mgbakwunye – mmeputakwa ;  na-akpata obi ụtọ ma ọ bụ nkụda mmụọ ya mere na-ata ahụhụ, N'ihi ya, a chọrọ ọrụ na nhụjuanya .

Mee mgbatị ahụ “banye n'ọhụụ”, ngwa ngwa nghọta ihe bụ .

Ịbanye ọṅụ nke ịnọ n'ụwa, n'ime ” mkparịta ụka ” n'etiti ihe ọmụma plurals na ahụmahụ onwe onye, mkparịta ụka na-adịghị agwụ agwụ, n'ebughị ụzọ hụ ihe mgbaru ọsọ na ihe egwu .

Na-emegide nlọghachi azụ n'onwe ya .

ịbụ na a ezi mmekọrịta na cosmos .

Iji bụrụ nwa amaala nke uwa .

Mara ihe, gbanwee ụzọ iche echiche gị, bụrụ ndị na-ejere ndị ọzọ ozi, ịbụ akụkụ nke uwa .

Lelee ya ụwa dị ka a ga-asị na ọ na-ahụ ya maka oge mbụ .

ịbụ na a àgwà nke amaghị .

Mara na nkà ihe ọmụma na-enye ụzọ na ọrụ nke nkà ihe ọmụma .

lee anya lucid banyere ọdịdị nke echiche .

weputa na ndị ọzọ ” chee maka onwe gi ” .

ịbụ na mkparịta ụka na mgbanwe okike na nke ọzọ .

bụrụ onye ebe nchekwa nke echiche niile emere n'oge gara aga .

Iji mara, dakọtara na ezi uche .

dị umeala n'obi tupu ihe ekwuru ma ọ bụ dee .

N'ihu asụsụ na-eche ihe ọ pụtara, ihe o ga-ekwu na ihe o nwere ike kwuo .

nwee ndidi na chebe nnwere onwe nke echiche .

Banye mmetụta nke oké osimiri site n'ime ka René Char onye : ” N'oge ọdịda ọ bụla nke ihe akaebe, onye na-ede uri na-azaghachi na salvo nke ọdịnihu ” .

168

Yabụ kedu ihe n'ezie ?

 Je ne sais qui m'a mis au monde
 ni ce qu'est ce monde
 ni qui je suis .

 Je vois ces années-lumière qui m'entourent
 et me trouve coit
 en un point de cette immensité
 sans savoir pourquoi je me trouve ici plutôt qu'ailleurs .

 Je ne sais pourquoi ce peu de temps qui m'est donné de vivre
 se trouve ici à mes pieds
 enchâssé de toute éternité
 dans ce qui m'a précédé
 et dans ce qui me suivra .

 Je ne vois qu'infinités
 de toutes parts
 comme poussière virevoltante dans le rai de soleil
 comme forme effacée par la forme qui suit .

 Ce que je sais
 c'est que je dois mourir
 mais ce que j'ignore
 est cette mort même que je ne saurais éviter
 et qui me convoque à la vie
 tel l'enfant prodigue
 dans les bras du père
 dans ce monde de mystère
 où l'anfractuosité des promesses
 nous convoque à être ce que nous avons toujours été
 dans la chambre nuptiale des commencements
 l'ombre de ton ombre
 akara aka m .


 167 

akwa nke uche na nke ime mmụọ

Mmadụ bụ ternary. Ọ bụ ahụ, psyche na mmụọ.

Ahụ, nke a bụ ihe anyị na-ahụ maka anyị, Ọ bụ adịghị ike na-ala n'iyi.

Onye isi mmụọ bụ ọkwa etiti. Ọ bụ ya ije, mmetụta uche na nke uche. Ọ na-agbanwe. Anyị enweghị ike iwu ụlọ na ya. The psychological na-ekpochapụ ihe. Ọ na-ewepụ ihe mgbochi na ike mee ka e nwee ihe ọmụma nke onwe ma ọ bụghị maka edemede anyị, ka ọnọdụ ahụ dị mma na ịdị n'otu na ihe dị, n'ikpeazụ mmezu n'ime ihe omimi a na-apụghị ịghọta aghọta nke ihe na-akpali anyị n'ime ala nke ndụ anyị, nke a ume, ihe a “ịdị ọcha” na-arụ ọrụ, dị ka chepụta Hildegard nke Bingen.

Mmụọ ma ọ bụ igbuchapụ mkpụrụ obi, ma ọ bụ obi, bụ nke dị nso na-akpakọrịta na ụwa ndị ka elu. Uche na-aghọta na ọ bụ ihe a na-apụghị ibibi ebibi. O buru ibu, na-egbuke egbuke na obi ụtọ.

Mmadụ dị ka oriọna mmanụ gụnyere ahụ oriọna, mmanụ na owu owuwe ihe ubi ga-abụ ala ala atọ. nke ahụ ga-abụ ihe terracotta nke oriọna, akpa na-emebi emebi na dị mkpa na-enweghị nke usoro nke uto onwe ya agaghị amalite. The psychic ma ọ bụ nke uche ga-abụ mmanụ, ihe atụ mmegharị, nke mmetụta uche, akụ na ụba na ịma mma nke ịbụ, nke ihe na-azụ. wick ga-abụ mmụọ nsọ, kpọmkwem ebe pụrụ iji ọkụ Chineke na-amụnye.

Akụkụ ndị a niile na-etolite mmadụ chọọ nkwekọ n'agbanyeghị otu ọkwa n'etiti ha, wick ime mmụọ bụ isi nke ọchịchọ anyị.

Uche bụ ebe a gbatịpụrụ ruo enweghi ngwụcha, ìhè a, ọṅụ ahụ nke na-achịkwa ihu igwe ọjọọ nke ịdị adị na ihe niile ihe mgbu nke ịbụ iduzi ya na mmezu ya.

166

( Ederede sitere n'ike mmụọ nsọ nke Jacqueline Kelen )

La présence à ce qui s'advient