L’homme “bia”

Nwoke ahụ bụ ihe dum na-apụghị ịkewaa. Site na ntinye nke ahụ, na-eburu n'uche na psyche jikọtara na ike nke oghere nke nsụhọ na a anya ime mmụọ, nwoke bu otu. Ọhụụ atọ a nke mmadụ mejupụtara site : ahu-CO-, agụba-AM-, uche-ES- bụ dị mkpa iji bụrụ akụkụ nke ụzọ uto nke ịbụ, maka nwoke “bia” .

Le corps n’est pas le tombeau de l’âme comme le pensait Platon, mana ngwa egwu nke mmụọ nsọ. Na ụzọ anyị, être spirituel ce n’est pas échapper au corps mais s’ouvrir dans son corps à l’action de l’Esprit. Le corps traduit, d’une manière palpable et physique ce qui est autre, kedu ihe bụ metaphysical, ce qui est impalpable et invisible . Le corps nous met en contact avec la réalité et nous permet un premier déchiffrage de l’univers qui nous entoure. Site na ya, anyị nwere ike ịhụ, ntinye, imetụ aka, inwe mmetụta, nụrụ ụtọ. Par nos sens nous accueillons des informations tangibles, informations qui peuvent nous faire accéder à des plans subtils .

Ndị Juu nwere otu ụzọ n'ebe ụmụ mmadụ nọ. Ils le considèrent comme un tout : la oche (buru amụma) pénétrée par le souffle (efu) où la chair est moins la chair-viande que l’Homme tout entier dans sa dimension cosmique et la “efu” la vitalité de la chair, kedu ihe na-eme ya. N'ofe ahụ, la chair ne se saisit jamais séparée du souffle. La chair sans le souffle n’est plus chair mais cadavre .

Nke Akwụkwọ Nsọ na-ewebatakwa echiche nke“Mmiri ozuzo” WHO na-eme ka Mọ nke Chineke ruo eru, ume ume. Nke a “Mmiri ozuzo” na-akpali ihe e kere eke emechabeghị nke anyị ga-abụ akụkụ nke ike nke mmezu, nke uto nke ịbụ. Nke “Mmiri ozuzo” ekwe ka guzosie ike njikọ nke akụkụ abụọ mejupụtara nke mmadụ, “buru amụma” et“efu” . Ọ na-enye ha ike .

Les Grecs ont perçu que la distinction entre l’esprit et l’âme s’avère essentielle. Platon pensait qu’en son intériorité l’âme prend conscience d’un quelque chose d’autre, elle est au-delà des considératins bassement matérielles, nke ọchịchọ ya ịgafe elu . Cette dimension de l’âme, ọ kpọrọ ya “ọnụ”. Nke “ọnụ” est apparenté à un organe de vision. Ọ bụ ya nwere ike ime, au sein de la psyché de poser un regard sur les éléments de la psyché .

A na-akpọkwa akụkụ elu nke mkpụrụ obi ma ọ bụ ebe dị mma nke agụba, nke“ọnụ” na-egosipụta onwe ya obi miri emi dị ka ikike ịgbachi nkịtị, nke akọ na uche na mkpebi siri ike. Ikike maka ịgbachi nkịtị n'ime ma ọ bụ “Hesychia” nnwale na ntughari uche na ekpere, ọ na-akọwa ọnọdụ kwụsiri ike nke ịbụ. Ike nke akọ na uche, okwu na okwu na-enye mmadụ ohere ịmata nke mmegharị ime ya na inwe ike ịkpọ aha ha dị ka ọnọdụ, ha mmetụta uche, mmetụta, agụụ mmekọahụ. ikike ime mkpebi na mkpebi siri ike bụ nnwere onwe a nke mmadụ ga-edebanye aha na nọgide n'ime dynamism na-enweghị ndọpụ uche site na arịrịọ sitere n'ụwa ma ọ bụ ikwe ka echiche parasitic dugharịa onwe ya .

Ọ bụ mgbe ahụ ka Mmụọ Nsọ, nke “pneuma”, Okwu Grik nke putara ume nke si n'aka Chineke bia na-eme ka ihe di ike. Il éclaire toute chose. Nous sommes alors des êtres en devenir d’être réellement des êtres vivants . Ọ dị anyị n'aka ịghara ịgbaghara ebumnuche, ghara imechi anyị, imeghari onwe anyi dika njirimara onwe anyi siri di, d’accéder à notre propre désir, à notre propre manière d’être car la parole de chacun d’entre nous est essentielle pour l’ensemble .

Ọ bụ site na nke a obibia nkenwoke ahụ “bia” ka anyị nwee ike ịga n'ihu kwupụta n'ime ime udo, ntọala nke ndụ mmekọrịta niile obi dị jụụ .

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Hapụ azịza

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