Nan sandbox la nan vale yo
gen vyèj toupatou
sou periferik la ak nan ouvèti yo
gen reyon limyè ak ne lonbraj
pou pitit wonn yo
men yo fouye pousyè zanj yo
ak odè pikan .
Nan sandbox la nan vale yo
gen imaj Epinal
sou tèt blond
pou zwazo a vole rapid
sezi li
pou kèk siyati plis grate azure la
epi depoze nan fronton kay yo
farandol la ki danse .
Nan sandbox la nan vale yo
gen lò anba sab la
ak rasin pye bwa a nan kè kontan
koule nan abondans
myriads de pwen koulè
sou figi timoun yo nan vil la
kenbe veye
pa rèl piercing migran an .
Nan sandbox la nan vale yo
gen fotèy plastik
domaje pa tan
pase ti mas dlo lapli a
mete sou tab blan an
fè tèt yo gade
avèk gras
soti nan vale a benyen an
ti gout ak plim melanje
tou pre timoun jwe .
175
L’homme “coames”

Nonm nan se yon antye inséparabl. Atravè entegrasyon kò a, pran an kont la psyche ki asosye ak yon dinamik nan ouvèti nan konsyans nan yon pèspektiv espirityèl, nonm se youn. Vizyon sa a triparti sou moun yo te konstitye pa : kò a-CO-, lam-AM-, lespri a-ES- se esansyèl pou fè pati chemen kwasans nou an, pou mesye a “coames” .
Le corps n’est pas le tombeau de l’âme comme le pensait Platon, men enstriman mizik enspire pa Lespri a. Nan apwòch nou an, être spirituel ce n’est pas échapper au corps mais s’ouvrir dans son corps à l’action de l’Esprit. Le corps traduit, d’une manière palpable et physique ce qui est autre, ki sa ki metafizik, ce qui est impalpable et invisible . Le corps nous met en contact avec la réalité et nous permet un premier déchiffrage de l’univers qui nous entoure. Pa li, nou ka wè, konprann, manyen, santi, Goute. Par nos sens nous accueillons des informations tangibles, informations qui peuvent nous faire accéder à des plans subtils .
Jwif yo gen yon apwòch initif ak èt imen. Ils le considèrent comme un tout : la chair (prevwa) pénétrée par le souffle (nefesh) où la chair est moins la chair-viande que l’Homme tout entier dans sa dimension cosmique et la “nefesh” la vitalité de la chair, sa ki mete l an mouvman. Laba, la chair ne se saisit jamais séparée du souffle. La chair sans le souffle n’est plus chair mais cadavre .
La Bib la tou entwodui konsèp la nan“Lapli” OMS kalifye Lespri Bondye a, souf la dinamize. Sa a “Lapli” ensite bèt ki pa fini ke nou dwe fè pati yon dinamik nan akonplisman, nan kwasans lan nan yo te. La “Lapli” pèmèt etabli koyerans de pati konstitiyan Man, “prevwa” et“nefesh” . Li dinamize yo .
Les Grecs ont perçu que la distinction entre l’esprit et l’âme s’avère essentielle. Platon pensait qu’en son intériorité l’âme prend conscience d’un quelque chose d’autre, elle est au-delà des considératins bassement matérielles, nan aspirasyon li nan transandans . Cette dimension de l’âme, li rele l “nou”. la “nou” est apparenté à un organe de vision. Li se posibilite a, au sein de la psyché de poser un regard sur les éléments de la psyché .
Yo rele tou pati anwo nanm nan oswa pwen amann nan lam, la“nou” idantifye tèt li pwofon kè kòm kapasite pou silans, nan konsyans ak detèminasyon. Kapasite pou anndan silans ou “Ezikya” eksperyans nan meditasyon ak lapriyè, li karakterize yon eta ki estab nan yo te. Kapasite a nan konsyans, nan ekspresyon ak lapawòl pèmèt Man vin konsyan nan mouvman enteryè li yo ak pou kapab non yo tankou atitid yo, yo emosyon, santiman yo, pasyon. kapasite pou pran desizyon ak detèminasyon se libète sa a ke Moun gen pou anrejistre ak rete nan yon dinamis enteryè san yo pa distrè pa la demann soti nan mond lan oswa kite tèt ou dwe detounen pa panse parazit .
Se lè sa a Lespri Bondye a, la “pneuma”, Tèm grèk ki vle di Souf ki soti nan Bondye a vini nan dinamize yo. Il éclaire toute chose. Nous sommes alors des êtres en devenir d’être réellement des êtres vivants . Se nou pou nou pa rate objektif la, pou pa fèmen nou, pou nou reconfigure tèt nou selon pwòp idantite pèsonèl nou, d’accéder à notre propre désir, à notre propre manière d’être car la parole de chacun d’entre nous est essentielle pour l’ensemble .
Se nan apwòch sa a nannonm nan “coames” ke nou ka pwogrese nan direksyon pou rekonsilyasyon enteryè, fondasyon tout lavi relasyon apeze .
174
nyctalope ak chwèt lannwit nan konsè
Nyctalope ak Noctambule ansanm te mache men nan men men anba yon grenn k ap pase .
Ragged ak nan lòd yo te konfonn ak Eau ke yon typhoon endezirab te jete jou anvan an sou avni an aktivite occult .
Kapab pran pati lè jou a ta vini, youn pa twòp baton, lòt la pa apèl nan favè Bondye Divin, yo te fòse moun ki bò kote yo soti nan rezèv yo, nan fòs eksplozyon bwouya, louvri bouch yo nan yon solèy chafouin .
Yon goélan t'ap kriye pandan li t'ap ekreme mast prensipal la schooner . Nwaj yo nan sipozisyon dousman deplase nan enkreyasyon an nan sitiyasyon .
Pa deranje ak panse imanis Nyctalope ak Noctambule pouse san rezon yo dwe sèlman pèfòmè travay disrè, okipe ak vaksen lazè transfòme la ti figurin jès ki soti nan anfans nan espre nan ti kal kolore .
Sarabandes, son pòt klakan, mou ti anpoul chat, chattering belching soti nan gòj nan agoni ; tout bagay te pare pou anbrase plis anvan frèt lannwit lan .
Se konsa Nyctalope ak Noctambule te konn pale sou bò lanmè a bouya moute sèvo a, pandan y ap tach nan vòl la nan mouetan, mesaje ki gen bon konprann kite dèyè pa kèk kraze brize, la wriggling oration jou kontinuèl .
173
Syans, vizyon ak inite

Science de l'écorché des choses et des formes
apa de sa yo di ak konprann
en distenksyon senp
lavi an miyèt moso
nan chante ak kriye nan dissonans
yon sèl pyès po
sou tab la Demo
okipasyon an nan tout fant yo
anba jape Birch la ak siy cuneiform
san ons yon espas libète
tout bagay kouvri anba dife konbine
eksplikasyon
fèy liv louvri nan van an nan retabl fragmenté
pa swaf konesans sa a .
Vision de la ronde éternelle
sèk kont sèk
sou sab la soti nan tan
ke lanmè a pral efase ak kim li yo
chwal yo pral lage sou plaj la
klake vag yo ak tanga
sou kote kri yo
plizyè flanm dife louvri
élevées en salve de lumières
rele solèy la
pèsepsyon esferik sou sa ki
nan sa ki te e ki pral ye
yon sèl etap jis yon etap
epi apre toubouyon an
malen òkestre pa moun k ap pran otaj sa yo
kapab defòme son an nan olifants
lè se konsa kèk adoratè yo
d'un soleil terminal .
Union des paradoxes
deyò vil ki te antoure pa mi pwisan
gason ak fanm nan rankontre yo
antreprann ak trankilite
ak men yo ansanm
depa a nan sa ki menase ak grandi
apèl la nan lumineux nan ultim
po a disponib nan douvanjou blan an
difraksyon prism konpreyansyon an
pa gen okenn pouvwa eksepte ke nan disolisyon an nan arpèj yo
pou moun ki apa pou Bondye a
gratis nan tout lapawòl
nan direksyon an silans lapawòl .
172
Sylvain dare d'art
Mwen te kite Nadia ak vwazen ki te rete nan tèt la subdivision ak mwen te rive nan klinik la jis pou wè ou fèt. Mete sou pwatrin manman ou, ou tap respire di, vant anfle pa gwo timè malfezan kole sou kolòn vètebral la.
Lavi ou te kòmanse.
Ou te gen twa oswa kat ane. Sa tap pase nan antre kay ki separe bilding rezidansyèl nou an ak garaj yo nan rue Nicolas Nicole. Ou te deplase tankou yon pandil ak ti cheval bwa ou nan fen ou bra. Kò ou te rèd pa yon jete ki kouvri ou soti nan zòtèy yo tòrax. Ou tap souri, ou gran Bédé jan mwen rele ou, epi ou ankouraje m fè bak yon ti jan plis pou montre m kouman ou t ap mache byen. Apre sa, mwen pran ou nan bra yo ak leve ou leve.
Ou vin wè nou nan Marcillat. Nou te genyen vin chèche w nan ayewopò Clermont-Ferrand depi Marseille. Ou menm ban m 'sa a eskilti ajil emaye, yon boul lou ak yon ekskavasyon nwa – ankourajman pou fouye pi fon nan bagay sa yo pa di, ak bor ki graj pou defann kont predatè potansyèl yo. mwen te pran objè sa a kòm yon senbòl soufrans ou ke ou jere yon jan kanmenm ak mande m pataje. Depi lè sa a boul sa a te akonpaye m 'tankou yon lyen ant ou menm avèm. ou te gen ven.
Forest nan Tronçais nan Allier la. Mwen depoze w nan yon fotèy nan yon ale lajè agrandi pa gwo pyebwa. Nou te genyen fè plizyè santèn mèt Lè sa a, mwen te ale pi devan kite ou pou kont ou jan ou te sijere m '. Retounen etap mwen yo … ou pa t ankò la ! Mwen rele ou pou yon minit long. Ou pa reponn. Enkyete, Mwen t'ap chache'w pou'm wè'w san deplase nan yon ti chemen ki pa lwen nan la. Te gen yon long silans. Odè tero te danse toupatou soti nan peyi Etazini. Van an dyalòg atravè yon dra nan sant siksesif. Nou yo kenbe nan men an nan rido a nan bagay santi yo. Mwen te konnen lè sa a ke nou te sou menm bò a, frè, Yon papa ak pitit gason l, koute ak Byenveni nan sa ki ye.
Nan dènye ane sa yo tounen vin jwenn mwen lontan an konvèsasyon telefòn nou te genyen, ou menm pitit mwen Sylvain ak mwen papa Gaël jan ou rele m '. Li te sou sa ou t ap pase nan moman sa a ak sèten flash nan tan lontan an ke ou evoke ak gou. Ki sa ki bon memwa. Mwen toujou tande vwa lou ou rale nan nwit long sa yo. Pa janm te gen fraz pare. Ou tap chache nan ekspresyon pou ke pale byen presi ak klè di esansyèl la. Epi si pafwa sèten mo depase panse ou jwenn tèt yo nan balans enstab ant bote ak istwa san sans konpare ak sa ki anvan, li te ye pou yon bon kòz, sa a nan inovasyon konpare ak kote ou te, ou estet la nan sa k ap pase. Epi ou te konsa, souvan devan, ou menm ki fizikman pa t travay. Mwen sonje sèten tèm ki te parèt nan konvèsasyon nou yo tankou sa yo ki nan kreyasyon, nan pwèstans atis la men tou amitye ak lanmou – renmen kò, lanmou èt yo. Ou menm moun renmen. Ou raman plenyen e se toujou mwen menm ki te vin pi kout konvèsasyon an ki te kapab ale sou pou èdtan ak èdtan.
Men, si ou te kite sou lannwit sa a nan 18 au 19 oktòb, li se chape anba kondisyon fizik ou kòm yon nonm soufrans ki gen sante te sèlman vin pi mal, men se tou pou kontinye travay ou nan pi lwen isit la, ou menm, k ap chèche absoli a ak verite a, komisyone pa yon fòs pi fò pase ou, yon apèl impérieux ke ou te santi. ou te amize, kirye, enterese nan sijè mwen ta ka pale sou yo, sijè ki gen rapò ak estetik, sikoloji ak espirityalite. Ou te gen yon sans de imè pafwa detaye, pafwa ensèk nuizib, ou bèl dandy ki kiltive bon pawòl la avèk sajès epi pa janm fè mal. Ou renmen lavi nan dezespwa nan kò sa a ki te fè ou soufri anpil, gade pèse ou ak je zanmann ak souri yon ti kras ironik ou kloure m 'nan pòt etab nan aperçu nanm ou nan travay nan direksyon Bondye vin delivre moun ki etranj nòmal nan konfòmite yo pa t 'viv.
Soti nan nanm nan nanm ou bò kote m '. Lè ou te libere soti nan tunik ou nan po li te yon kèk èdtan apre apèl nan telefòn ki nou te pase w pou w ka asosye w ak antèman granpapa w la.
Yon dènye mo : “padon”. Konnen ke mwen mande w padon paske w pat prezan pi souvan.
Orevwa Grand Bédé, pitit mwen, Sylvain .
171
Papa'm li mouri

Papa'm li mouri epi yo pa ka kenbe lapenn mwen an. Rosary souvni ansanm kraze lwen nan lensomni . Ti gason an nan grenye an mete kapsil li yo ak kourè li yo nan Tour de France. La " gargot " lesiv timoun pa gen anyen plis pase yon basen wouye " frugeres - mon amour " konfizyon nan brouyar yo ak yon gade otòn . Yon nouvo jou pral leve ranyen an dekore ak bèl grenn pèl lawouze. Pye pye ki fè etaj la krake se dènye pasaj prezans ou . Nous ne retournerons plus les crêpes akonpaye pa rèl lajwa pi piti yo . Vòl la nan zwa sovaj p ap atann ankò tankou premye fwa a. La " kat chwal " Renault ne sera plus coiffée de nos vélos . La trompette se sera tue derrière la porte de la chambre . Une page est tournée il y a maintenant la vie . Faites chauffer le végétal et le minéral dans le four pour que s'élèvent les cierges de l'essentiel . Passer le gué se mérite pour que la vulnérabilité advienne . Saisissons le moignon de la mémoire et que sans hâte le tiroir se referme . Devenons esprit léger et lumineux pour que mains jointes cela soit . Sage et ouvert à ce qui vient soyons les passeurs de beauté . Carrément offert à ce qui est soyons la gorge et la langue des nourritures nouvelles . Chantons dans le vent frais du printemps l'andante d'un souffle libre . Accueillons le cœur dispos enèji yo nan yon mond nan mistè kale . Timekeeper ak zwazo laverite map pale avèw . Moun ki swiv yo, pitit mwen , Ann dewoule boul lavi nou epi ann mache . San pè, Kè a mare ak lajwa moun ki jis yo se pou nou pay ak grenn rekòt ki gen pou vini an . 170
lè panse a rive
Chanm lan te cho. Yon tapi koulè rouye te kouche atè a. Nou te genyen wete soulye nou. Frè m 'ak mwen te fèt konstriksyon an bwa sa a ak espas. Te gen plizyè konpatiman.
Karaktè byen vit jwenn plas yo. Gen kèk te gwoupe tèt yo nan phratries ak lòt moun an pè. Mwen jwenn mwen pou kont mwen, mwen pa konnen poukisa. A ti van te pase nan chanm nan. Se lè sa a mwen te vole sou vil yo ak kanpay yo. Chita sou yon wotè mwen kontanple travay nou an. Li te tout la. Epi li te pran distans sa a pou reyalize ke lavi mwen te enskri tankou davans, la devan mwen. Lè sa a, mwen te panse sa li ta ka rive mwen. Epitou pou mwen te kapab penetre ak vin ansent tout sa a li te nesesè Mwen konnen kòz la. E mwen tap chache, e mwen tap chache, … jiska tande m di pawòl sa yo ki te sanble m te soufle pa yon lespri misterye. … Li te koze m. … Li te tèlman tou senpleman eksprime e konsa evidan ke mwen te pran tan pou ekri kèk fraz sa yo.
Pran swen paran nou
gen konpasyon
sipòte youn ak lòt
pou jwi lavi
gen kè kontan, bèl, kontan
dwe espontane ak natirèl nan renmen
yo dwe detache, pi posib, relasyon ak machandiz yo
yo dwe jenere
gen yon konduit etik
pran bon aksyon an
pran swen youn ak lòt
jere emosyon w yo
toujou ap pèsevwa eta yo nan lespri nou
ak lè panse a leve
voye mesaj sa bay pitit nou yo .
169
filozofi pandan y ap edike
Edikasyon pou granmoun .
Viv nan isit la .
Donte a mouri .
Gade soti nan segondè .
Pou yo dwe kreyatè a kilti yo .
Viv nan konsyans pwosesis la nan konnen : pèsepsyon – sansasyon – te panse (imaj, lide) – atachman – repwodiksyon ; sa ki lakòz plezi oswa fristrasyon Se poutèt sa nan soufrans, pakonsekan bezwen an pou travay sou la soufrans .
Fè egzèsis la “vizyon penetran”, pèsepsyon enstantane sou sa ki .
Pou w nan kè kontan pou yo te nan mond lan, nan ” dyalòg ” ant konesans pliryèl ak konesans pwòp tèt ou eksperyans, yon dyalòg san limit, san yo pa prevwa objektif la ak danje yo .
Kontrer retrè a sou tèt li .
yo dwe nan yon bon relasyon ak Cosmos la .
Pou ou kapab yon sitwayen nan mond .
Fè saj, kontwole fason yon moun panse, pou sèvi lòt moun, yo dwe yon pati nan mond .
Gade la lemonn tankou si li wè li pou premye fwa .
yo dwe nan yon atitid pa konnen .
Konnen ke filozofi bay plas nan aktivite a nan filozofi .
gade lisid sou nati panse a .
pote soti nan lòt moun la ” panse pou tèt ou ” .
yo dwe nan la dyalòg ak ajisteman kreyatif nan lòt la .
dwe la depo tout refleksyon ki te fèt nan tan lontan .
Pou w okouran, koyeran ak rasyonèl .
se pou w enb anvan sa yo di oswa ekri .
Devan lang ap mande sa sa vle di, sa li dwe di ak sa li kapab di .
dwe toleran ak defann libète panse .
Penetre santiman oseyan an pa konpòte tankou René Char pou ki moun : ” Nan chak efondreman nan prèv yo powèt la reponn ak yon salvo nan tan kap vini an ” .
168
Se konsa, sa ki reyèlman ?
Je ne sais qui m'a mis au monde ni ce qu'est ce monde ni qui je suis . Je vois ces années-lumière qui m'entourent et me trouve coit en un point de cette immensité sans savoir pourquoi je me trouve ici plutôt qu'ailleurs . Je ne sais pourquoi ce peu de temps qui m'est donné de vivre se trouve ici à mes pieds enchâssé de toute éternité dans ce qui m'a précédé et dans ce qui me suivra . Je ne vois qu'infinités de toutes parts comme poussière virevoltante dans le rai de soleil comme forme effacée par la forme qui suit . Ce que je sais c'est que je dois mourir mais ce que j'ignore est cette mort même que je ne saurais éviter et qui me convoque à la vie tel l'enfant prodigue dans les bras du père dans ce monde de mystère où l'anfractuosité des promesses nous convoque à être ce que nous avons toujours été dans la chambre nuptiale des commencements l'ombre de ton ombre ma destinée . 167
resi sikolojik la ak espirityèl la
Moun nan se ternary. Li se kò, psyche ak lespri.
Kò a, se sa nou wè sou nou, Li se fèb ak gate.
Psychic la se nivo entèmedyè. Li se la mouvman, emosyonèl ak mantal. Li se fluktuent. Nou pa kapab konstwi sou li. Sikolojik la efase bagay yo. Li retire obstak epi li kapab fè disponib pou eleman konesans pwòp tèt ou men pa pou reveye nou, nan eta sa a nan byennèt ak inifikasyon ak sa ki, nan ultim la akonplisman nan mistè ensondab sa ki kondui nou nan fon nan ke nou, momantòm sa a, sa a “viridite” k ap travay, tankou a desen Hildegard nan Bingen.
Lespri a oswa dènye kri nanm nan, oswa kè a, se sa ki tou pre ak kominike ak mond siperyè yo. Lide a rekonèt ke li se endèstruktibl. Li gwo, klere ak kè kontan.
Moun nan tankou yon lanp lwil oliv ki gen ladan kò lanp lan, lwil la ak mèch la ta twa etaj li yo. la kò ta dwe objè a fayans nan lanp lan, veso a frajil ak nesesè otreman pwosesis la nan kwasans pwòp tèt ou pa ta kòmanse. Psychic la oswa sikolojik ta dwe lwil la, metafò mouvman, nan la emosyon, richès ak bote nan yo te, nan sa ki nouri. mèch la ta lespri a, plas la menm ki ka limen ak dife diven.
Tout eleman sa yo fòme moun nan rechèch pou amoni ak sepandan yon yerachi ant yo, mèch la espirityèl yo se pwent pwen an nan demand nou an.
Lide a se kote sa a pwolonje nan enfini, limyè sa a, lajwa sa a ki domine move tan egzistans ak tout bagay doulè yo pou yo te dirije li nan direksyon pou realizasyon li yo.
166
( Tèks lib enspire pa Jacqueline Kelen )