L’homme “coames”

Nonm nan se yon antye inséparabl. Atravè entegrasyon kò a, pran an kont la psyche ki asosye ak yon dinamik nan ouvèti nan konsyans nan yon pèspektiv espirityèl, nonm se youn. Vizyon sa a triparti sou moun yo te konstitye pa : kò a-CO-, lam-AM-, lespri a-ES- se esansyèl pou fè pati chemen kwasans nou an, pou mesye a “coames” .

Le corps n’est pas le tombeau de l’âme comme le pensait Platon, men enstriman mizik enspire pa Lespri a. Nan apwòch nou an, être spirituel ce n’est pas échapper au corps mais s’ouvrir dans son corps à l’action de l’Esprit. Le corps traduit, d’une manière palpable et physique ce qui est autre, ki sa ki metafizik, ce qui est impalpable et invisible . Le corps nous met en contact avec la réalité et nous permet un premier déchiffrage de l’univers qui nous entoure. Pa li, nou ka wè, konprann, manyen, santi, Goute. Par nos sens nous accueillons des informations tangibles, informations qui peuvent nous faire accéder à des plans subtils .

Jwif yo gen yon apwòch initif ak èt imen. Ils le considèrent comme un tout : la chair (prevwa) pénétrée par le souffle (nefesh) où la chair est moins la chair-viande que l’Homme tout entier dans sa dimension cosmique et la “nefesh” la vitalité de la chair, sa ki mete l an mouvman. Laba, la chair ne se saisit jamais séparée du souffle. La chair sans le souffle n’est plus chair mais cadavre .

La Bib la tou entwodui konsèp la nan“Lapli” OMS kalifye Lespri Bondye a, souf la dinamize. Sa a “Lapli” ensite bèt ki pa fini ke nou dwe fè pati yon dinamik nan akonplisman, nan kwasans lan nan yo te. La “Lapli” pèmèt etabli koyerans de pati konstitiyan Man, “prevwa” et“nefesh” . Li dinamize yo .

Les Grecs ont perçu que la distinction entre l’esprit et l’âme s’avère essentielle. Platon pensait qu’en son intériorité l’âme prend conscience d’un quelque chose d’autre, elle est au-delà des considératins bassement matérielles, nan aspirasyon li nan transandans . Cette dimension de l’âme, li rele l “nou”. la “nou” est apparenté à un organe de vision. Li se posibilite a, au sein de la psyché de poser un regard sur les éléments de la psyché .

Yo rele tou pati anwo nanm nan oswa pwen amann nan lam, la“nou” idantifye tèt li pwofon kè kòm kapasite pou silans, nan konsyans ak detèminasyon. Kapasite pou anndan silans ou “Ezikya” eksperyans nan meditasyon ak lapriyè, li karakterize yon eta ki estab nan yo te. Kapasite a nan konsyans, nan ekspresyon ak lapawòl pèmèt Man vin konsyan nan mouvman enteryè li yo ak pou kapab non yo tankou atitid yo, yo emosyon, santiman yo, pasyon. kapasite pou pran desizyon ak detèminasyon se libète sa a ke Moun gen pou anrejistre ak rete nan yon dinamis enteryè san yo pa distrè pa la demann soti nan mond lan oswa kite tèt ou dwe detounen pa panse parazit .

Se lè sa a Lespri Bondye a, la “pneuma”, Tèm grèk ki vle di Souf ki soti nan Bondye a vini nan dinamize yo. Il éclaire toute chose. Nous sommes alors des êtres en devenir d’être réellement des êtres vivants . Se nou pou nou pa rate objektif la, pou pa fèmen nou, pou nou reconfigure tèt nou selon pwòp idantite pèsonèl nou, d’accéder à notre propre désir, à notre propre manière d’être car la parole de chacun d’entre nous est essentielle pour l’ensemble .

Se nan apwòch sa a nannonm nan “coames” ke nou ka pwogrese nan direksyon pou rekonsilyasyon enteryè, fondasyon tout lavi relasyon apeze .

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