Umbuzo kubalulekile ukuze wonke umuntu azi, futhi ikakhulukazi uyazi ngokuphelela kwayo. Iyini incazelo yalesi sintu, yalo mkhathi okwenza kwenzeke ukuphela kwenqubo emangalisayo yeminyaka eyizigidi eziyizinkulungwane eziyishumi nane ? Kungaba njalo ongaziwa, ongakholelwa kuNkulunkulu noma ikholwa, umbuzo ukuthi ngelinye ilanga singakwenzi ungalibali ukubuza .
Indaba ka impucuko okokuqala indaba yemizamo yokuphendula ukuthi bona letha kulo mbuzo wokugcina. Iningi, ngoba kuyindaba ebalulekile, okubalulekile, amadoda aye asebenza ngesisekelo umbuzo oyisisekelo wencazelo nikeza ukuphila ngokuklama amasistimu achazayo avaliwe kakhulu noma amancane okube nemiphumela ngezinye izikhathi ethulisa kodwa ngokuxakayo ngezinye izikhathi ezibulala kakhulu kunalezo zenkululeko, yokulingana kanye ubuzalwane .
Ngoba umbuzo othi “izinzwa”, esikhundleni sokuba yindawo enelungelo lokubuza imibuzo kanye ukukhula olwazini nasekuhlakanipheni kwesintu, ngokuvamile waba i-dogmatic iphendula i-vector. Esikhundleni sokuhlonipha ukufuna kwabanye, amaqembu okucindezela abantu ahlala ngokuthanda amandla, ukuhaha, la peur du vide et la recherche du pouvoir cherchent à la dominer ou à l’exclure, ce qui déclenche alors la guerre des “izinzwa”. Et qu’importe que celle-ci tourne autour de religions transcendantes ou séculières. Les mêmes logiques meurtrières sont à l’oeuvre pour les condamnés des procès de Moscou au nom de l’Histoire, pour les victimes des génocides provoqués par des régimes politiques totalitaires, pour les condamnés de l’Inquisition catholique (Torquemada) et protestante (Calvin), de l’intégrisme juif ou de la charia islamique .
Dans tous ces cas, ce qui a été et est encore aujourd’hui trop souvent au travail est le mépris de l’altérité, futhi umthetho wokuqala of otherness emkhakheni we “izinzwa” ukunikeza ukuphila, empilweni yakhe neyabanye, Yilona kweinkululeko kanembeza, umqondo ontekenteke kakhulu kodwa ngaphandle kokuqapha kanye nenkani eshoyo nayo ibolekiwe ukuzethemba, lokuhlonipha abanye, sesha ubuqiniso, yothando hlanzeka kahle, ngobulula, lokuzithoba, ukugcwala kanye nokwazi ukuphila .
Yisikhathi sokuba woza, egcwele ukufutheka nokukhanya, lapho kuzothukululwa khona izithungu zesikhathi esizayo emikhakheni yethemba. Kwangathi ke amadoda nabesifazane okuhle uzovuka ukuze anwebe uhambo olude ukuze abe, ukweqa i Imfihlakalo, abaqhubi bomsebenzi ophilayo wokuhamba okukhulu, enkulu umsebenzi wokuphila, mfushane esikalini sethu somuntu siqu, kodwa isikhathi eside kangaka ngokubuka ukwembuleka kwekusasa, futhi sisebenza ngemikhondo esizikweleta yona ukubhalisa ebhukwini elikhulu lezikhumbuzo ezizoboniswa yizizukulwane zethu .
ukuthi ingqondo, inhliziyo nokucabanga kuyasisiza kulombuzo othi “izinzwa” ngoba kukhona omkhulu kunathi kulo mkhathi okhulayo. Singabukeka sisihle njenge-lean wisp yethoyizi yotshani yezakhi, iseli elincane le-hollogram lalo mhlaba omkhulu esiyingxenye yawo, ekuzibophezeleni nasebukhoneni kulokho okuyikho .
131