Umbuzo wobomi . 2

Ngumbuzo kubalulekile ukuba wonke umntu azi, kwaye ingakumbi uyazi ngokuphela kwayo. Yintoni intsingiselo yolu buntu, yendalo yonke eyenza ukuba kwenzeke kuyo isiphelo senkqubo emangalisayo yeminyaka yeebhiliyoni ezilishumi elinesine ? Oko kuya kuba njalo agnostic, ongakholelwayo kubukho bukaThixo okanye okholwayo, ngumbuzo othi ngenye imini okanye enye singayenzi ungalibali ukubuza .

Ibali le impucuko kuqala kuzo zonke ibali iinzame ukuphendula ukuba zisa kulo mbuzo wokugqibela. Uninzi, kuba ngumba obalulekileyo, nokuba kubalulekile, amadoda aye axhobisa umbuzo osisiseko wentsingiselo zinika ubomi ngokuyila iinkqubo ezichazayo ezingaphezulu okanye ezingaphantsi ezibe neziphumo ezithi maxa wambi zizole kodwa ngokuxakayo ngamanye amaxesha zibulala ngakumbi kunezo zenkululeko, yokulingana kunye ubuzalwana .

Ngokuba umbuzo othi “luvo”, endaweni yokuba yindawo enelungelo lokubuza imibuzo kunye ukukhula kolwazi nobulumko kuluntu, kaninzi yaba yi iVector yeempendulo ezingqongqo. Endaweni yokuhlonipha ukufuna kwabanye, amaqela oxinzelelo lwabantu ahlala ngokuthanda igunya, ukubawa, la peur du vide et la recherche du pouvoir cherchent à la dominer ou à l’exclure, ce qui déclenche alors la guerre des “luvo”. Et qu’importe que celle-ci tourne autour de religions transcendantes ou séculières. Les mêmes logiques meurtrières sont à l’oeuvre pour les condamnés des procès de Moscou au nom de l’Histoire, pour les victimes des génocides provoqués par des régimes politiques totalitaires, pour les condamnés de l’Inquisition catholique (Torquemada) et protestante (Calvin), de l’intégrisme juif ou de la charia islamique .

Dans tous ces cas, ce qui a été et est encore aujourd’hui trop souvent au travail est le mépris de l’altérité, kananjalo umthetho wokuqala omnye komnye entsimini ye “luvo” ukunika ubomi, ebomini bakhe nobabanye, Nguye yeinkululeko yesazela, ingcinga ebuthathaka kakhulu kodwa ngaphandle kokuqaphela kunye nenkani ethetha ngayo nayo ibolekiwe ubuwena, intlonipho kwabanye, khangela ubunyani, yothando icocekile ivakale kakuhle, yokulula, yokuthobeka, ukuzala kunye nokwazi indlela yokuphila .

Lixesha lokuba yiza, uzele ngumsindo nokukhanya, apho izithungu zexesha elizayo ziya kukhululwa kumasimi ethemba. Ngamana ke amadoda nabafazi okulungileyo uya kuvuka ukwandisa uhambo olude ukuba, ngaphezulu kwe Imfihlelo, les continuateurs de l’oeuvre vive du grand transbordement, du grand Oeuvre de la vie, courte à notre échelle personnelle, mais si longue au vu du dépliement de l’avenir, et si opérante par les traces que nous nous devons d’inscrire dans le grand livre des mémoires que consulterons nos descendants .

Que l’esprit, le coeur et la raison nous assistent dans cette question du “luvo” car il y a plus grand que nous dans cet univers en expansion. Nous pouvons paraître aussi bien maigre fétu de paille jouet des éléments, qu’infime cellule hollogrammique de ce monde si vaste dans lequel nous sommes partie prenante, en responsabilité et en présence à ce qui est .

131

Shiya iMpendulo

Idilesi yakho ye-imeyile ayizupapashwa. Iindawo ezifunekayo ziphawulwe *

Esi siza sisebenzisa i-Akismet ukunciphisa ispam. Funda ukuba idatha yezimvo zakho icutshungulwa njani.